באדי רוג'רס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
באדי רוג'רס
Buddy Rogers
לידה 20 בפברואר 1921
קמדן, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 26 ביוני 1992 (בגיל 71)
פורט לודרדייל, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Herman Gustav Rohde עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים קמדן עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1939 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • היכל התהילה של WWE
  • Wrestling Observer Newsletter Hall of Fame עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרמן גוסטב רודאנגלית: Herman Gustav Rohde;‏ 20 בפברואר 192126 ביוני 1992), הידוע בשם הבמה באדי רוג'רס (באנגלית: Buddy Rogers) ובכינוי "נער הטבע" ("Nature Boy") היה מתאבק מקצועי אמריקאי. נחשב לאחד המתאבקים הגדולים בכל הזמנים. הופעותיו השפיעו על מתאבקים רבים אחריו, הכוללים את ריק פלייר שאף אימץ את הגינונים שלו ואת מהלך הסיום המפורסם, הפיגר פור לג לוק, של רוג'רס. רוג'רס זכה פעם אחת באליפות העולם של ה-WWF, והיה הראשון שהחזיק את תוארי האליפות העולם של ה-WWF וה-NWA בו זמנית (והשלישי בכלל יחד עם ריק פלייר וAJ סטיילס).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוג'רס נולד בקמדן, ניו ג'רזי להורים מהגרים מגרמניה. הוא הופיע כמתאבק בשם באדי רוג'רס בטקסס וביוסטון, שם הלבין את שיערו וקיבל את הכינוי "נער הטבע", מבנה גופו החסון והכריזמה שלו הקנתה לו את אהבת הקהל. בשנת 1950 הצטרף לאררגון של וינס מקמהן האב, ה-CWC.

בשנת 1961, כשארגונו של מקמהן היה חלק מה-NWA הוא זכה בתואר אלוף העולם במשקל כבד מפאט אוקונור, לפני קהל של כ-38,000 צופים - מספר הצופים הגדול ביותר שחזה בקרב היאבקות עד רסלמניה 3.

בהמשך, מקמהן האב פרש מה-NWA והקים את ה-WWWF‏ (World Wide Wrestling Federation), וכיוון שהאלוף הנוכחי ת'ז לא היה אהוד על ידם, קיבל רוג'רס את התואר של אלוף ה-WWWF הראשון, והיה הראשון שהחזיק בו זמנית את אליפות ה-WWWF ואליפות ה-NWA. בהמשך, הפסיד את שתי החגורות. את חגורת ה-NWA הוא הפסיד היות שלא הייתה שייכת לארגון ולפיכך הוחזרה ל-NWA, ועל חגורת ה-WWWF הוא שמר במשך חצי שנה, אך הפסיד אותה לברונו סמרטינו בקרב הקצר בהיסטוריה שארך 47 שניות בלבד. לאחר שבאותה שנה לקה בהתקף לב, בסוף השנה הוא פרש מהיאבקות והתאבק רק בקידום אירועים.

בשנת 1978, כשהיה בשנות החמישים המאוחרות שלו, חזר רוג'רס חזר להתאבק בארגונים קטנים. באותן השנים זכה לפרסום כשהתעמת מול מי שגם כינה את עצמו "נער הטבע", ריק פלייר, ומשום כך זכה הקרב ביניהם לשם "קרב נערי הטבע". העימות נמשך עד שרוג'רס הפסיד לפלייר ב-9 ביולי 1978. לאחר מכן, הפך רוג'רס למאמן שהופיע כמנהלם של מתאבקים דוגמת ג'ימי סנוקה, קן פאטרה, ג'ין אנדרסון וביג ג'ון סטאד. לאחר מכן, הנחה פינה ב-WWF בה ראיין מתאבקים בשם "הפינה של רוג'רס". במהלך השתתפותו בקרב זוגות, שבר רוג'רס את הירך ופרש מהיאבקות שוב.

בשנת 1992 נפטר רוג'רס מהתקף לב ושנתיים לאחר מכן נבחר להיכל התהילה של ה-WWE.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא באדי רוג'רס בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא ספורטאים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.