באז שנות-אור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
באז שנות-אור
Buzz Lightyear
הופעה ראשונה "צעצוע של סיפור"
הופעה אחרונה "שנות אור"
יוצרים ג'ון לאסיטר, אנדרו סטנטון, פיט דוקטר, ג'ו רנפט עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות טים אלן, פטריק וורברטון, כריס אוונס עריכת הנתון בוויקינתונים
דיבוב

טים אלן (בסדרת הסרטים המקורית)

כריס אוונס (שנות אור)
דיבוב בשפה העברית אלון נוימן
ליאור אשכנזי (באז שנות אור ממפקדת הכוכב)
גלעד קלטר (שנות אור)
מידע
כינויים באז
גזע צעצוע
מין זכר
מקצוע טייס חלל
דמויות קשורות
חברים שריף וודי
אויבים Lotso, Scud עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

באז שנות-אוראנגלית: Buzz Lightyear) הוא דמות בדיונית ואחד משני הגיבורים הראשיים של סדרת סרטי "צעצוע של סיפור", ביחד עם שריף וודי. באז הוא מגן-חלל - צעצוע של גיבור פעולה, וכן אחד ממנהיגי חדר הילדים של אנדי.

באז הופיע בסדרת סרטי הקולנוע "צעצוע של סיפור" בשנים 1995, 1999, 2010 ו-2019. כמו כן, הופיע גם בסרט הטלוויזיה "באז שנות אור ממפקדת הכוכב: ההרפתקה מתחילה" משנת 2000 ובסדרת הטלוויזיה "באז שנות אור ממפקדת הכוכב", אשר שודרה במשך 3 עונות בשנים 2000 - 2002.

משפט מפורסם, עליו נוהג באז לחזור לעיתים קרובות, הוא: "אל האינסוף... ומעבר לו!". את דמותו של באז בטרילוגיה הקולנועית ובסרט הטלוויזיה דיבב השחקן טים אלן. פטריק וורברטון דיבב את הדמות עבור סדרת הטלוויזיה, ופאט פריילי דיבב את הדמות עבור משחקי הווידאו והמתקנים שבפארקים של חברת וולט דיסני. את דמותו של באז דיבב לעברית השחקן אלון נוימן.

בשנת 2022 יצא הסרט "שנות אור", בדיבובו של כריס אוונס.

השראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט "צעצוע של סיפור" קבעה פיקסאר את השם של "באז שנות-אור" בהשראת שמו של באז אולדרין. הרעיון למחווה בא מתוך רצון להוקיר את שמו של אולדרין, כאיש השני שרגליו צעדו על הירח, כאשר את רוב התהילה קיבל ניל ארמסטרונג (בהיותו הראשון שצעד על הירח). אולדרין הודה על המחווה כשהוא שלף בובת "באז שנות אור" במהלך נאום בנאס"א, לקול מחיאות כפיים נלהבות. סרטון האירוע צורף ב-DVD המתעד את החגיגות לציון יום השנה ה-10 לסרט "צעצוע של סיפור".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא באז שנות-אור בוויקישיתוף