באלדורז גייט 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: הגהה, סגנון תחבירי לקוי, רשימתי.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: הגהה, סגנון תחבירי לקוי, רשימתי.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
באלדורז גייט II: שאדוז אוף אמן
Baldur's Gate II: Shadows of Amn
כללי
תאריך הוצאה 28 בספטמבר 2000
סוגה משחק תפקידים ממוחשב
פיתוח Bioware
הוצאה לאור Interplay עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Interplay ו-Black Isle Studios
סדרה באלדורז גייט עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי משחק isometric video game graphics עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק Infinity Engine עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק משחק יחיד, משחק מרובה משתתפים
דירוג ESRB: T (Teen)
פלטפורמות מחשב אישי
המשחק הקודם באלדורז גייט
המשחק הבא באלדורז גייט 3
www.bioware.com/games/legacy
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

באלדורז גייט II: שאדוז אוף אמןאנגלית: Baldur's Gate II: Shadows of Amn) הוא השני בסדרת משחקי התפקידים באלדורז גייט שמתרחש מספר חודשים עד שנה לאחר אירועי המשחק הראשון. הוא פועל בשיטת המהדורה השנייה (שיצאה משימוש) של מבוכים ודרקונים ומתרחש בסביבת ממלכות נשכחות, התפאורה הפופולרית ביותר ביקום מבוכים ודרקונים. ב-2001 יצאה חבילת ההרחבה למשחק שנקראה באלדורז גייט II: תרון אוף בעל.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו קודמו, באלדורז גייט II משוחק בנקודת מבט איזומטרית. השחקן שולט על חבורה של בין דמות אחת לשש. על השחקן ליצור דמות משלו מההתחלה, או לייבא את הדמות שלו מהמשחק הראשון ואת שאר הדמויות למצוא בעולם המשחק.

במהלך המשחק השחקן חייב לבצע בחירות מכריעות, חלקן חיוניות להתפתחות העלילה ואף של הדמות. באלדורז גייט II שונה מקודמו, היות שהשחקן גם "מנהל" מצודה משלו. אין הרבה מאקרו-כלכלה ברמה הזו אבל מוסיף עניין מסוים למשחק אם יותר מדי לחימה והטלת קסמים נהייה שגרתי מדי. מה גם שאם במשחק הראשון דמויות התחילו בדרגה 1 והתפתחו עד דרגה 7 עד 9, כאן הן רק מתחילות ברמות כאלו ועולות עד לרמות של כ-20. בנוסף נעשו שיפורים כמו חלוקת דיאלוג למספר פסקאות שתעודד את השחקן לקרוא אותם מבלי לאבד סבלנות ואפילו ישנם כלי נשק ושריונות נדירים שצריכים להרכיב אותם ממספר חלקים המפוזרים בשלל מקומות במפת המשחק (כאשר חלק מהמקומות לא יינתנו לחזרה אחרי יציאתם). מקומות סודיים גם נפוצים במשחק. ברחבי העיר אתקתלה ובשאר מקומות ימצאו מקומות מסתור הידרשו כישורים מיוחדים או חפצים ספציפיים כדי להשיג גישה אליהם. לרוב מקומות אלו יתאכלסו על ידי אויבים חזקים ביותר, אך אם תגמול באוצרות שהם מחזיקים.

לדמויות יש אופי מפותח בהרבה. חלקן תנהלנה דיאלוגים מעמיקים אחת עם השנייה או עם דמות השחקן וחלקן אפילו תתחלנה רומן עם דמות השחקן, בעוד שדמויות מסוימות לא תוכלנה להסתדר עם דמויות אחרות ולכן תעזוב את החבורה. כמו כן התנהגות מחפירה לדמויות מסוימות יגרמו להם לעזוב את השחקן, ורומן עם דמויות מסוימות אף יגרום לשינוי התנהגותי או קנאה בין דמויות אחרות.

המהדורה המוגבלת[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם יציאת המשחק לשוק, יצאו בארצות הברית כאלף עותקים של מהדורת האספנים של באלדורז גייט 2, מהדורה מיוחדת זו מכילה ציורים, פורטרטים ושאר דברים הבאים במארז המשחק. כמו כן ישנה השפעה על המשחקיות של המשחק, בצורה של מוכרת נוספת בחנות של רייבאלד ברטרמן התמכור לשחקן חפצים הייחודיים למהדורת האספנים כמו גלימתה של וסנה, או החרב של דאקון מפליינסקייפ: טורמנט.

תקציר העלילה מהמשחק הקודם[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות השחקן גדלה במבצר ספרייה בשם קנדלקיפ יחד עם אימואן. יום אחד האב המאמץ של דמות-השחקן גוריון, לוקח אותה למסע לא מתוכנן כשהוא אינו סיפק תשובות לאף שאלה ואז נרצח באותו לילה שהתחילו את המסע. משדמות-השחקן התחילה את מסעה עם מספר חברים וחברות לצידה היא מגלה שהרוצח, סארווק הוא אחיה למחצה. גם דמות-השחקן וגם סארווק היו צאצאים של אל הרצח, בהאאל, שהשאיר לפני מותו צאצאים מנשים רבות שכל תכליתם להיות הדלק ללידתו המחודשת. סארווק שהיה מודע עוד קודם לייחוסו תכנן מלחמה גדולה על מנת להוכיח שהוא ראוי לרשת את בהאאל בתור אל הרצח החדש. דמות-השחקן הרגה את סארווק והצילה את העיר באלדורז גייט.

לאחר מספר חודשים, במהלך המשך המסע דמות-השחקן, אימואן וחבריהם ג'הירה ומינסק נשבית בפתאומיות על ידי קוסם רב עוצמה. ובמנקודה זו המשחק השני מתחיל.

הדמויות במשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות טובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי שלקחה בשבי על ידי סוחרי עבדים שמכרו אותה לקרקס, איירי נלקחה לכלוב קטן והכנפיים שלה התנוונו והיו צריכות להיחתך. בסופו של דבר, הקרקס נפל לידיים יותר טובות יותר. באזור אפשרי במשחק ניתן למצוא אותה טיילת של ווקין, היכן שהיא עובדת בקרקס תחת מנהל זירה אחר, ננס בשם קווייל, שהופיע בתור דמות אפשרית בחבורה במשחק הראשון ואחרי אירועי המשחק הראשון הציל אותה מידי מנהל הזירה הקודם. מהרגע שהאשליין הרשע שהפך את הקרקס למלכודת מוות הובס, איירי תוכל להצטרף לחבורה של דמות השחקן. אם היא ומינסק בחבורה יחד, מיסק יאמץ אותה בתור המכשפה החדשה שלו אחרי דיינהייר. היא חלשה פיזית, בעלת אופי נאיבי במיוחד ואפילו ילדותי במקצת אבל היא נבונה ביותר וחכמה במיוחד. היא סוגדת שני אלים: לאל הננסי (בהשפעת קווייל) ברוון ויילדוונדרר ולאל המסורתי של עמה, איירדרי פיינה. אם דמות-השחקן היא זכר, אפשר גם לנהל רומן איתה.

  • אימואן: גזע: אדם, נטייה: נייטרלי-טובה, סוג: גנבת/קוסמת

אימואן סבלה קשה מהשבי שלה, הניסויים של איירניקוס והידיעה שגם היא בת של בהאאל והיא מאבדת חלק גדול מההתלהבות והשובבות שאפיינו אותה במשחק הראשון ולמרות זאת היא נשארת נאמנה לדמות-השחקן ובנוסף להיותה הגנבת הטובה ביותר שאפשר למצוא היא אחת מהדמויות החשובות ביותר בקו העלילה הכללי. הרבה מהמשחק מכוון על להציל אותה. ניתן למצוא אותה לצד דמות-השחקן מיד עם התחלת המשחק.

  • ואליגר קורתלה: גזע: אדם, נטייה: נייטרלי-טוב, סוג: סייר

משפחתו של ואליגר חיה זמן רב בצילו של הקסם. אימו השתגעה עם העצמה שהשיגה והושמדה. כתוצאה מזה, ואליגר שומר טינה גלויה לכל מה שקשור לקסם. הוא יבטא את שנאתו לקסמים בכל הזדמנות אפשרית. אבל יכולת ההתגנבות שלו והנזק שהוא יכול לגרום הופכים אותו לדמות יעילה ביותר. אמנם הוא מתגורר באתקטלה אך ניתן למצוא אותו בבקתה בגבעות אומר, היות שהוא מבוקש בידי "המכשפים בברדס".

לוחמת אמיצה שחלומה הגנוז מטעמים גזעיים היה להיות פלאדינית מאזי והאבירים שלה נודדים ברחבי אמן מעיירת ביתם, טריידמיט, ועושים מעשים טובים. ניתן למצוא אותה שבוייה בהריסות המקדש של גבעות אומר ותציע את שירותה לדמות-השחקן אם תשחרר אותה.

  • מינסק: גזע: אדם, נטייה: תוהו-טוב, סוג: סייר

מינסק נמצא כלוא במתחם של איירניקוס בהתחלת המשחק יחד עם אימואן וג'אהירה. הוא מחפש נקמה באיירניקוס על שרצח את דיינהייר, שותפתו המכשפה שעליה נשבע להגן. למרות שלמינסק סיבות עוינות יותר להצטרף לחבורה של דמות-השחקן, הוא עדיין נשאר מקור להומור כמו במשחק הקודם.

  • נאליה ד'ארניס: גזע: אדם, נטייה: תוהו-טובה, סוג: קוסמת/גנבת

על אף היותה בת של לורד, לנאליה יש מעט במשותף עם בני אצולה. היא נוהגת להתגנב מטירתה בלילות ולעזור לעניים ולנזקקים. היא מוכנה לעזור לבני מעמדות נמוכים יותר אבל לא מוכנה לשכוח את הייחוד של מעמדה. ניתן למצוא אותה במסבאה של משכנות העוני באתקטלה והיא תבקש את עזרת דמות-השחקן להציל את הטירה שלה מפני פשיטת טרולים.

  • קלדורן: גזע: אדם, נטייה: סדר-טוב, סוג: פלאדין

קלדורן הוא הפלאדין היחיד במשחק שיכול להצטרף לחבורה של דמות השחקן. יש לו עלילה משפחתית משנית ודמות-השחקן יוכלה לתת לו לעזוב את החבורה לזמן מה. ניתן למצוא אותו בביבים של אתקטלה כשהוא חוקר כת אלילית חדשה שמדאיגה את המקדשים. על אף שיש טובים ממנו בקרב פנים אל פנים (כנראה בשל גילו המתקדם) יש לו גישה למספר קסמים.

דמויות נייטרליות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אנומן: גזע: אדם, נטייה: סדר-נייטרלי, סוג: לוחם/כהן

אנומן הוא אביר מתלמד של מסדר הלב הקורן. הוא יהיר באופן בלתי נסבל ומתרברב ללא הפסק על קרבות שיש סיכוי שמעולם לא התרחשו. אנומן נשפט בקלות כדמות חד-ממדית מעצבנת, אבל במציאות יש לו סיפור מסובך יחסית עם אביו ואחותו, מה שהופך אותו לדמות מתוחכמת למדי כמו התוצאות האפשריות של מבחני האבירות שלו. בכפוף לפעולות דמות-השחקן הוא יעבור או יכשל במשפט שלו וישנה את נטייתו בהתאמה לסדר-טוב או לתוהו-נייטרלי. אם דמות-השחקן היא נקבה, ניתן לנהל איתו רומן. ניתן למצוא אותו במסבאה של משכנות העוני של אתקטלה כשהוא מחפש הזדמנויות להרפתקאות להוכיח את עצמו.

במשחק הזה ג'אהירה נעשתה רכה יותר יחסית למשחק הקודם בשל מותו של בעלה, קהאליד, וכפי הנראה בשל סכסוכים עם אנשי החבורה, אם כי היא עדיין נהנית יותר מכל לקחת סמכות במצבים מסוימים ורואים את זה כשהיא יורדת על דמויות שהיא תופסת כתמימות ולא מנוסות בדרכי העולם. אם דמות-השחקן היא זכר, אפשר לנהל איתה רומן. ניתן למצוא אותה בהתחלת המשחק כלואה עם מינסק.

  • הייר-דאליס: גזע: זד (בעל דם שטנים), נטייה: תוהו-נייטרלי, סוג: פייטן

הייר-דאליס הוא זן נדיר ביקום הזה. יש לו דם שטני בשושלת שלו, שנותן לו תכונות לא רגילות, ביניהם שיערו הכחול ואוזניו המחודדות והילה שעושה את תושבי היקום החומרי עצבנים. הפייטן הזה מפצה על זה בשנינות וקסם. הוא נדד ביקומים עם להקת טרובדורים שהקימו תיאטרון זמני מתחת לפונדק חמשת הבקבוקים שברובע הגשר באתקטלה. אם דמות-השחקן כוללת גם אותו וגם את איירי בחבורה יתחילו יחסים רומנטיים בין השניים שכפי הנראה ישפיעו על דמות-השחקן אם היא זכר והיא כבר מנהלת רומן עם איירי. ניתן למצוא אותו כחלק מהרפתקה מתחת לביבים של רובע המקדשים.

  • יון יונסון: גזע: ננס, נטייה: תוהו-נייטרלי, סוג: גנב/אשליין

יון אוהב לפת. כמו רוב הננסים, הוא תמהוני ביותר ואוהב לפטפט עם סיפורים שאף פעם לא מגיעים לעיקר. אם הוא עם מינסק באותה חבורה, הוא תמיד ינסה לגנוב את בוּ, האוגר שלו, וספק גדול שאם אי פעם יצליח, יחיה לזמן רב לספר על כך. ניתן למצוא אותו רובע הממשלתי באתקטלה מנסה למכור את הסחורה שלו, כלי נשק מסוכנים שחוקיותם מפוקפקת. כמומחה לרובי-קשת יון מסוגל לפתח תחמושת ייחודית משלו.

  • יושימו: גזע: אדם, נטייה: נייטרלי, סוג: גנב

ליושימו יש סיפור מסובך שנחשף בהדרגה לפני השחקן. פוגשים אותו במתחם של איירניקוס במהלך הבריחה ממנו. יושימו הוא מקסים אבל ערמומי שנוטה לשינויים ולמינסק יש חשדות מידיים עליו. בלי קשר לעברו או למניעיו, הוא יסייע לדמות-השחקן להימלט מהמתחם של איירניקוס. אם הוא יבוא עם דמות-השחקן לספלהולד, יתברר שיושימו היה נתון לקללה חזקה מאיירניקוס שהכריחה אותו לבגוד בחבריו.

  • סירנד: גזע: אדם, נטייה: נייטרלי, סוג: דרואיד

סירנד נעצר בכלא של עיירת טריידמיט. הוא נזקק לעזרת דמות-השחקן בחקירת מקרי תקיפת החיות על העיירה הקטנה ולהוכיח את חפותם של הדרואידים בפרשה זו. לסירנד מזג רגוע והרגל מבלבל בלהשתמש הרבה במטאפורות שקשורות לטבע. אחד הכישרונות השימושיים ביותר של סירנד הוא ההזדאבות שלו שמאפשרת לו להפוך בשעת הצורך לאדם-זאב. סירנד חי כעת בטבע כמו כל דרואיד, למרות שפעם היה עירוני, מה שמוביל את דמות השחקן למספר עסקים לא גמורים כשדמות-השחקן באה עם סירנד לאתקטלה.

דמויות נבליות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אדווין: גזע: אדם, נטייה: סדר-רשע, סוג: קוסם

לאחר אירועי המשחק הראשון אדווין מצא מעביד חדש בקרב גילדת הגנבים, למרות שהוא עדיין מחפש יותר כוח לעצמו. אפשר למצוא אותו לרובע הנמל באתקטלה כחלק מהרפתקה מגילדת הגנבים.

ויקוניה מכירה את דמות-השחקן מהמשחק הקודם וכמו במשחק הקודם הייתה במנוסה מרדיפה אחרי הגזע שלה. היא נתפסת על ידי פנאטיים באתקטלה ברובע הממשלתי לאחר שזהותה כאלפית אפלה התגלתה. משום שהאלפים האפלים הם אויבי בני האדם באמן הם ינסו להעלות אותה על המוקד ובכפוף לפעולת דמות-השחקן היא תשרוד או לא. אם דמות השחקן היא זכר ולא אלף, ננס או גמד היא יכולה לנהל עם ויקוניה רומן.

  • קורגאן: גזע: גמד, נטייה: תוהו-רשע, סוג: לוחם

קורגאן נחשב אחד הלוחמים הטובים ביותר במשחק, במיוחד לחבורה רשעית. תבונתו הנמוכה עושה אותו מטרה נוחה למצליפי-מוחות אבל חוסנו וכישרונו העילאי עם גרזנים שמהוים שילוב קטלני (כמעט כמו מזגו האלים) בקרב פנים-מול-פנים. גישתו חסרת הרחמים גורמת לעימותים בקרב דמויות טובות שהופכים אותו לדמות קשה מאוד. ניתן למצוא אותו במסבאה של משכנות העוני באתקטלה ויצטרף למי שיעזור לו לחפש ספר בעל ערך.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא באלדורז גייט 2 בוויקישיתוף