באקלאש (2018)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
באקלאש (2018)

הפוסטר הרשמי של האירוע בכיכובם
של מגוון מתאבקים משני המותגים
מידע
ארגון WWE
מותג(ים) Raw
סמאקדאון
תאריך 6 במאי 2018
עיר ניוארק, ניו ג'רזי
אולם פרודנטייל סנטר
מספר צופים 14,724
שיר(י) הנושא "Champion" בביצוע
Barns Courtney
ספונסר(ים) Hulu
WWE Elite Collection
סדרת אירועי שלם וצפה של ה-WWE
הרויאל ראמבל
הגדול ביותר
באקלאש
(2018)
:NXT TakeOver
Chicago II
סדרת אירועי באקלאש
2017 באקלאש
(2018)
2020

באקלאש (2018) היה אחד מאירועי השלם וצפה של ארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-WWE, ששודר בערוץ של ה-WWE Network. האירוע כלל את שני המותגים (Raw וסמאקדאון) ונערך ב-6 במאי 2018, בפרודנטייל סנטר בניוארק, ניו ג'רזי.[1] האירוע היה האירוע ה-14 בסדרת אירועי באקלאש והיה אירוע הבאקלאש הראשון מאז שנת 2009, שהיה משותף לשני המותגים.

עלילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע כלל תשע קרבות שנבעו מעלילות מתוסרטות גם מ-Raw וגם מסמאקדאון.

ברסלמניה 34, AJ סטיילס גבר על שינסקה נקאמורה ושמר על תואר אליפות ה-WWE. לאחר הקרב, נקאמורה תקף את סטיילס, מה שהפך את דמותו של נקאמורה להילית (דמות רעה ושנואה על הקהל). ב-17 באפריל לאחר סדרת תקיפות של נקאמורה על סטיילס, פורסם שיתקיים קרב חוזר בין סטיילס לנקאמורה באירוע הרויאל ראמבל הגדול ביותר ב-27 באפריל, שבו סטיילס הצליח לשמור על התואר כתוצאה מספירת חוץ כפולה. מאוחר יותר באותו היום פורסם שסטיילס יגן על התואר שלו שוב נגד נקאמורה באירוע באקלאש.[2]

ברסלמניה 34, סת' רולינס ניצח את המיז ופין באלור בקרב משולש וזכה באליפות הבין יבשתית. לילה לאחר מכן בתוכנית Raw, המיז דרש שהקרב החוזר שלו ייערך בבאקלאש.[3] לפני קרב זה, רולינס והמיז (ביחד עם פין באלור וסמואה ג'ו) התחרו בקרב סולם מרובע באירוע הרויאל ראמבל הגדול ביותר, שבו רולינס ניצח ושמר על חגורת האליפות. במהלך הסופרסטאר שייק-אפ, המיז וג'ו הועברו לסמאקדאון, בעוד שרולינס ובאלור נשארו ב-Raw.

ברסלמניה 34, ג'ינדר מהאל ניצח את רנדי אורטון, בובי רוד ורוסב בקרב מרובע, והפך לאלוף ארצות הברית. שמונה ימים לאחר מכן, במהלך הסופרסטאר שייק-אפ, מהאל הועבר ביחד עם האליפות לתוכנית Raw, אך הפסיד אותה כבר בהגנה הראשונה שלו על התואר לג'ף הארדי. לאחר הקרב מהאל דרש שהקרב החוזר שלו על האליפות יתרחש באירוע הרויאל ראמבל הגדול ביותר. לילה לאחר מכן, אליפות ארצות הברית חזרה לתוכנית סמאקדאון ביחד עם האלוף החדש, ג'ף הארדי, שהפריע לאורטון בעת כניסתו לקרב נגד שלטון בנג'מין ולמעשה הארדי הוא זה שהתאבק נגד בנג'מין במקום אורטון. שבוע לאחר מכן, הארדי היה אמור להתאבק שוב נגד בנג'מין, אך הפעם קרב בדיוק ההפך, כשאורטון הוא זה מפריע לכניסתו של הארדי ונכנס במקומו לקרב נגד בנג'מין. הארדי שמר על תואר האליפות נגד מהאל באירוע הרויאל ראמבל הגדול ביותר. לאחר מכן נקבע קרב בין הארדי לבין אורטון לאירוע באקלאש.[4]

ברסלמניה 34, ניה ג'קס ניצחה את אלכסה בליס וזכתה באליפות הנשים של Raw. ב-23 באפריל פורסם שהקרב החוזר בין השתיים ייערך בבאקלאש.[5]

ב-10 באפריל בתוכנית סמאקדאון, שארלוט פלייר, שרק לפני יומיים שברה את שיא הניצחונות של אסקה ושמרה על האליפות בקרב ביניהן ברסלמניה, הותקפה על ידי ה-IIconics (בילי קיי ופייטון רויס), שהגיעו מ-NXT וערכו את הופעת הבכורה שלהן ברוסטר הראשי. תקיפה זו איפשרה לכרמלה לפדות את מזוודת "כסף בבנק" שלה ולהפוך לאלופת הנשים החדשה של סמאקדאון. ב-24 באפריל בתוכנית סמאקדאון, השתיים חתמו על חוזה לקרב חוזר ביניהן באירוע באקלאש.[6]

ברסלמניה 34, ברוק לסנר הגן בהצלחה על האליפות האוניברסלית נגד רומן ריינס ולאחר מכן הגן בהצלחה שוב נגד ריינס בקרב כלוב במסגרת האירוע הרויאל ראמבל הגדול ביותר. יממה לאחר רסלמניה בתוכנית Raw, ריינס הביע את דעתו על הקרב מול לסנר ברסלמניה עד למצב שסמואה ג'ו, שלא הופיע מאז הפציעה שספג בינואר, הגיע והפריע לריינס באמצע הנאום שלו, קרא לריינס כישלון ואיתגר אותו לקרב באירוע באקלאש.[7] במהלך הסופרסטאר שייק-אפ, ג'ו הועבר לסמאקדאון.[8]

ב-17 באפריל בתוכנית סמאקדאון, ביג קאס ערך את החזרה מפציעה, במהלך קרב הזוגות בין רוסב ואיידן אינגליש ל-AJ סטיילס ודניאל בריאן, כשהוא בועט בפניו של בריאן וגורם לפסילת הקרב. שבוע לאחר מכן במהלך קטע בתוכנית של המיז, כשלמעשה דניאל בריאן היה אמור להיות האורח שלו, ביג קאס תקף את בריאן והחליף את מקומו כאורח בתוכנית. יותר מאוחר באותו הערב, הג'נרל מנג'ר של סמאקדאון, פייג', הודיעה על קיומו של קרב בין בריאן לקאס באירוע באקלאש.[9] באירוע הרויאל ראמבל הגדול מכולם, קאס הדיח את בריאן במסגרת קרב הרויאל ראמבל הגדול ביותר.

ב-9 באפריל בתוכנית Raw, בובי לאשלי שב לזירת ה-WWE לאחר היעדרות של עשור ממנה. בנוסף, באותה התוכנית, קווין אואנס וסמי זיין הופיעו מאחורי הקלעים וניסו לשכנע את הג'נרל מנג'ר של Raw, קורט אנגל, שיחתים אותם על חוזה לאחר שלא הצליחו לנצח בקרב הזוגות על העבודה שלהם ברסלמניה נגד דניאל בריאן ושיין מקמהן. אנגל החליט לקיים קרב בין השניים, כשהמנצח הוא זה שיזכה בחוזה, אך קרב זה נגמר בספירת חוץ כפולה, כך שאף אחד מהם לא קיבל חוזה. שבוע לאחר מכן במהלך הסופרסטאר שייק-אפ, סטפני מקמהן פסקה נגד אנגל וזיכתה את אואנס וזיין בחוזים לתוכנית Raw. השניים היו מעורבים בקרב המרכזי חמישה נגד חמישה, אך הפסידו לקבוצה היריבה שכללה את לאשלי וברון סטרומן. ב-30 באפריל, רומן ריינס, לאשלי וסטרומן ניצחו את ג'ינדר מהאל, אואנס וזיין בקרב שלושה נגד שלושה. יותר מאוחר באותו הערב, נקבע קרב זוגות לאירוע באקלאש בין לאשלי וסטרומן לבין אואנס וזיין.[10]

ב-4 במאי קרב בין ביילי לרובי ריוט נקבע כקרב מקדים לאירוע באקלאש.[11]

אירוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אישיויות אחרות על המסך
תפקיד: שם:
צוות השידור באנגלית מייקל קול (Raw)
קורי גרייבס (כל הקרבות)
ג'ונתן קואצ'מן (Raw)
טום פיליפס (סמאקדאון)
ביירון סקסטון (סמאקדאון)
צוות השידור בספרדית קרלוס קבררה
מרסלו רודריגז
צוות השידור בגרמנית קרסטן שפר
טים הבר
קלווין קני
כרוזים גרג המילטון (סמאקדאון)
ג'וג'ו (Raw)
שופטים דנילו אנפיביו
ג'ייסון איירס
ג'ון קון
דריק מור
צ'אד פטון
ריאן טראן
רוד זאפאטה
מראיינות רנה יאנג
צ'ארלי קארוסו
דאשה פואנטס
פאנל לפני האירוע רנה יאנג
בוקר טי
פיטר רוזנברג
דייוויד אוטונגה
פאנל לאחר האירוע רנה יאנג
פיטר רוזנברג

מופע מקדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך המופע המקדים, התקיים קרב בין ביילי לרובי ריוט. לאחר הסחת דעת מצד חברותיה לקבוצה של ריוט, ליב מורגן ושרה לוגאן, ריוט הצליחה לבצע את מהלך הבעיטה, המשמש כמהלך הסיום שלה ולנצח בקרב.

קרבות מקדימים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע עצמו נפתח בקרב על האליפות הבין יבשתית בין האלוף, סת' רולינס לאלוף לשעבר, המיז. מיז שם לעצמו כמטרה לפגוע בברכיים של רולינס, תוך כדי שהוא השתמש במהלך ה"פיגר פור לג לוק" מספר פעמים. רולינס הצליח לנצח בקרב ולשמור על התואר לאחר מהלך הסיום שלו, הקורב סטומפ.

בקרב השני, ניה ג'קס הגנה על תוארה נגד האלופה לשעבר, אלכסה בליס. לאחר עשר דקות של קרב ג'קס הצליחה לשמור על תואר אליפות הנשים של Raw לאחר מהלך הסמואן דרופ.

הקרב שבא לאחר מכן היה קרב על אליפות ארצות הברית בין האלוף, ג'ף הארדי לבין רנדי אורטון. אורטון ניסה לבצע את מהלך ה-RKO שלו, אך הארדי הצליח להתחמק ולפגוע בו במהלך שלו, הטוויסט אוף פייט, לאחר מכן ביצע את מהלך הסיום שלו, "סוונטון בומב" ובכך שמר על התואר.

לאחר מכן, אליאס הגיע לזירה כדי להופיע, אך כשהחל לנגן, נקטע על ידי חברי הניו דיי (ביג אי, קופי קינגסטון ואקסבייר וודס), שהגיעו עם כלי נגינה ורצו להשתתף איתו במופע הנגינה. אליאס סירב וניסה להופיע שוב, אך הפעם הקטע נקטע על ידי רוסב ואיידן אינגליש. שוב אליאס ניסה לנגן, אך הפעם נקטע על ידי נו ויי חוסה, שהגיע עם שיירת הרקדנים שלו בנוסף לטייטוס וורלדוויד (טייטוס אוניל, אפולו קרוז ודנה ברוק) ובריזנגו (פאנדנגו וטיילר בריז). לאחר כל הפרעות אלה, אליאס ניסה להופיע שוב, אך הפעם מוזיקת הכניסה של בובי רוד נוגנה. רוד היה בזירה, תקף את אליאס עם מהלך הסיום שלו, גלוריוס DDT. המוזיקה של נו ויי חוזה התחילה להתנגן שוב וכולם רקדו על במת הכניסה.

בקרב הרביעי, דניאל בריאן ניצח את ביג קאס בהכנעה לאחר שקאס נכנע למהלך ה"יס לוק". לאחר הקרב, קאס תקף באכזריות את בריאן.

ואז, כרמלה הגנה על תואר אליפות הנשים של סמאקדאון נגד האלופה לשעבר, שארלוט פלייר. שארלוט ביצעה את מהלך ה"ספיר" על כרמלה כדי לעצור את תקיפותיה הבלתי פוסקות של כרמלה. שארלוט השתמשה במהלך ה"פיגר אייט לג לוק", אך כרמלה הדפה את המתקפה ואף הפכה אותה לתרגיל ההכנעה שלה, "קוד אוף סיילנס". שארלוט ביצעה את מהלך המונסולט מהחבל העליון, אך כרמלה התחמקה. בנחיתה מהמהלך שארלוט נפגעה בברך, כרמלה ניצלה זאת ובעטה בה מאחורי הברך. לאחר מכן כרמלה הצמידה את שארלוט באחיזת ג'קנייף כדי לשמור על התואר.

הקרב הבא היה בין AJ סטיילס לבין שינסקה נקאמורה בקרב ללא פסילות על אליפות ה-WWE. נקאמורה ניסה לבצע את מהלך הסיום שלו, "קינשאסה", אך סטיילס בלם את התקיפה כשהוא זרק על הברך של נקאמורה כיסא, תוך כדי מהלך זה הכיסא חזר כהדף מהברך של נקאמורה ללחי השמאלית של סטיילס והוא החל לדמם. נקאמורה שוב השתמש ב"מכה מתחת לחגורה", אך כמה שניות לאחר מכן סטיילס השיב באותו אמצעי. זמן קצר לאחר מכן, השניים ביצעו בו זמנית את אותה בעיטה מסוג "מכה מתחת לחגורה". אף אחד מהמתאבקים לא השיב לספירתו של השופט לעשר והשופט החליט לסיים את הקרב בתיקו, מה שגרם לסטיילס לשמור על תואר האליפות שוב.

בקרב הלפני אחרון, ברון סטרומן ובובי לאשלי נפגשו בקרב זוגות נגד קווין אואנס וסמי זיין. זיין ניסה לנטוש את הקרב, אך אואנס עצר אותו. כתגובה זיין החזיר את אואנס לזירה, וכך גם עשה אואנס לזיין. לאשלי ביצע את הסופלקס על אואנס והשיג את הניצחון בקרב. לאחר הקרב, סטרומן ביצע את מהלך הסיום שלו, "הראנינג פאוורסלאם", על אואנס וזיין.

הקרב המרכזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקרב המרכזי של האירוע, רומן ריינס התאבק נגד סמואה ג'ו. ג'ו תקף את ריינס לפני שהשופט הורה לצלצל בפעמון לתחילת הקרב, והשליך את ריינס אל תוך שולחן השדרנים שנשבר. לאחר שהקרב החל, ג'ו ביצע את מהלך ההכנעה שלו, קוקינה קלאץ', אך ריינס הצליח להתחמק מהמהלך כשהוא נוגע בחבלים. לאחר מכן, ג'ו ניסה לבצע את מהלך ה"מאסל באסטר", אך ריינס הצליח להתחמק ולפגוע בג'ו עם ה"ספיר", מה שהעניק לו את הניצחון.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע קיבל ביקורות שליליות מאוד עקב קרבות בעלי יכולות ביצוע נמוכות ועלילות גרועות, במיוחד לגבי סמואה ג'ו נגד רומן ריינס וסטיילס נגד נקאמורה. למרות זאת, הקרב שפתח את האירוע על האליפות הבין יבשתית בין סת' רולינס למיז, זכה לשבחים רבים.

דייב מלצר מהמגזין Wrestling Observer Newsletter, כתב ש"חוץ מרולינס נגד מיז, המופע היה מאוד רע". המופע היה כל כך רע ש"אחד הקהלים הכי לוהטים של השנה" אפילו לא הגיבו למהלך הסיום של סטרומן לקראת סוף האירוע. בנוגע לקרב המרכזי בין ג'ו נגד ריינס, מלצר כתב שהקרב לא היה קרב טוב, "זה התחיל בצורה משעממת והקהל שנא את זה, קריאות עידוד משעממות, קריאות עידוד בכלל לCM פאנק, הרבה אנשים עזבו את האולם". קרב הזוגות היה בלאגן, והסוף של סטיילס נגד נקאמורה היה כל כך רע שזה הפך קרב "טוב מאוד" לקרב "מאכזב" בסך הכל. בנוגע לקרבות הנשים, מלצר תיאר את הקרב בין ביילי לבין ריוט כקרב מרושל, אך ציין שהקהל היה מאחורי ביילי, שזה היה בניגוד לקהל שפחות התעניין בקרב בין ג'קס לבין בליס, שאחריו ג'קס פרסמה את הקמפיין נגד בריונות באופן מאולץ. בעוד שאת הקרב בין כרמלה לבין שארלוט הוא תיאר כקרב "הקשה לצפייה".[12]

בריאן קמפבל ואדם סילברסטיין מה-CBS Sports, אמרו שתוצאות הקרבות גרמו למעריצים להיות מוטרדים ולא מרוצים, במיוחד מהקרבות של ג'ו נגד ריינס וסטיילס נגד נקאמורה ש"אכזבו מנקודת המבט של סיפור העלילה". הם תיארו את כך ש"אי אפשר להתעלם כמה ה-WWE ממשיכים להתייחס בזלזול לקהל המעריצים שלו" כשהארגון בעצם חזר לנקודה שמציגה את ריינס כבייביפייס שמסוגל להתגבר על המכשולים כנגד כל הסיכויים, מה שגרם לקרב המרכזי של הערב להיות "קרב מרכזי שהקהל של ניוארק התעלם ממנו, ואף קרא קריעות עידוד בכלל ל-CM פאנק, ולרוסב דיי. הכותבים הרגישו שלקרב של סטיילס נגד נקאמורה "מגיע יותר". יותר חמור מכך, בשניים משלושת הקרבות שהם נלחמו, הקרבות נגמרו ללא הכרעה, כך שתוצאת הקרב השפיעה בהרבה על הציון הכללי של הקרב.[13]

USA Today תיארו את האוהדים של הארגון כאוהדים שהמומים מההחלטה של ה-WWE לתת לקרב של רומן ריינס להיות הקרב המרכזי שיסגור את האירוע, על פני קרב על אליפות ה-WWE. אחד מהאוהדים פירש זאת כך שריינס יותר חשוב מקרב על חגורת אליפות, בעוד שאחר לעג על איך שריינס "השקיע חודשים להתלונן כי מישהו אחר הוא האהוב על החברה ויש קונספירציה נגדו, אבל עדיין הוא זה שסוגר אירוע מרכזי עם קרב כביכול רגיל, ששום תואר לא מונח על הכף".[14]

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' תוצאות התניות זמן
P1 רובי ריוט (עם ליב מורגן ושרה לוגאן) ניצחה את ביילי קרב יחידים[15] 10:10
2 סת' רולינס (א) ניצח את המיז קרב יחידים על האליפות הבין יבשתית[16] 20:30
3 ניה ג'קס (א) ניצחה את אלכסה בליס קרב יחידים על אליפות הנשים של Raw[17] 10:20
4 ג'ף הארדי (א) ניצח את רנדי אורטון קרב יחידים על אליפות ארצות הברית[18] 12:00
5 דניאל בריאן ניצח את ביג קאס בהכנעה קרב יחידים[19] 07:45
6 כרמלה (א) ניצחה את שארלוט פלייר קרב יחידים על אליפות הנשים של סמאקדאון[20] 10:10
7 AJ סטיילס (א) נגד שינסקה נקאמורה הסתיים ללא הכרעה קרב יחידים על אליפות ה-WWE[21] 21:05
8 ברון סטרומן ובובי לאשלי ניצחו את קווין אואנס וסמי זיין קרב זוגות[22] 08:40
9 רומן ריינס ניצח את סמואה ג'ו קרב יחידים[23] 18:10
(א) - מתייחס למתאבק/מתאבקים שהגיעו לקרב כאלוף/אלופים
P - מציין שהקרב התקיים במופע המקדים לאירוע

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אירוע הבאקלאש מגיע לניו ג'רזי
  2. ^ אלוף ה-WWE איי ג'יי סטיילס נגד שינסקה נקאמורה
  3. ^ האלוף הבין יבשתי, סת' רולינס נגד המיז
  4. ^ אלוף ארצות הברית, ג'ף הארדי נגד "הוייפר" רנדי אורטון
  5. ^ אלופת הנשים של Raw, ניה ג'קס תתמודד מול האלופה לשעבר, אלכסה בליס
  6. ^ אלופת הנשים של סמאקדאון, כרמלה מול האלופה לשעבר, שארלוט פלייר
  7. ^ רומן ריינס נגד סמואה ג'ו
  8. ^ תוצאות הלילה השני של הסופרסטאר שייק-אפ
  9. ^ דניאל בריאן יתמודד מול ביג קאס
  10. ^ ברון סטרומן ובובי לאשלי נגד קווין אואנס וסמי זיין
  11. ^ פורסם קרב מקדים לאירוע: ביילי נגד רובי ריוט
  12. ^ סקירה על האירוע באקלאש מאת דייב מלצר
  13. ^ סקירת האירוע ב-CBS Sports
  14. ^ המעריצים רותחים על ההחלטה לתת לקרב של ריינס להיות הקרב המרכזי של באקלאש
  15. ^ רובי ריוט ניצחה את ביילי
  16. ^ רולינס ניצח את המיז ושמר על התואר
  17. ^ ניה ג'קס שמרה על התואר לאחר ניצחון על אלכסה בליס
  18. ^ ג'ף הארדי ניצח את אורטון והגן בהצלחה על תואר האליפות
  19. ^ דניאל בריאן ניצח את ביג קאס
  20. ^ כרמלה ניצחה את שארלוט ושמרה על התואר
  21. ^ הקרב בין סטיילס לנקאמורה נגמר ללא הכרעה
  22. ^ סטרומן ולאשלי ניצחו את אואנס וזיין
  23. ^ רומן ריינס ניצח את סמואה ג'ו בקרב המרכזי של האירוע