בארני אחמד קאסים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בארני אחמד קאסים
Barni Ahmed Qaasim
بارني أحمد قاسم
לידה סומליה
מדינה סומליה
ארצות הברית
מקום מגורים פיניקס, אריזונה
מקצוע במאית ומפיקת קולנוע
barni.me
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בארני אחמד קאסיםסומלית: Barni Axmed Qaasim, בערבית: بارني أحمد قاسم) היא יוצרת סרטים ואמנית מולטימדיה סומלית. היא בעלת תואר ראשון במדעי המדינה יחד עם לימודים בינתחומיים באמנויות, ותואר שני באמנויות השידור. עבודתה כוללת עיתונאות מצולמת, יצירת קליפים למוזיקה, ויצירת סרטים תיעודיים.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאסים נולדה במוגדישו שבסומליה, בת למשפחה מעורבת, והגיעה לפניקס, אריזונה, בגיל 3[1] הדרך הקשה אותה עברה משפחתה, שנמלטה מסומליה, עד שהתיישבו בארצות הברית, הולידו בה מחויבות לקידום זכויות אדם, ובפרט זכויות של מהגרים[2].

משנת 2004 עד 2009, קאסים הייתה חברה בקולקטיב Third World Majority באוקלנד, קליפורניה, העוסק בעבודות מדיה. היא גם שימשה כמנהלת הפקה בקולקטיב. בין 2008 ו-2012, היא עבדה בתור מדריכה עבור המגזין הילידי-אמריקאי Seventh Native American Generation ‏(SNAG), ולימדה ילדים מיומנויות בהפקת וידאו. הסרט התיעודי הראשון של קאסים, A Little Rebirth, תיאר את הקהילה הסומלית שלה בארצות הברית, וזכה בפרס האגודה הסומלית של אריזונה. היא גם ביימה והפיקה את הסרט Catching Babies, סרט תיעודי באורך מלא על מיילדות בגבול ארצות הברית–מקסיקו. הסרט זכה להקרנות רבות בפסטיבלים ובכנסים של מיילדות ובריאות נשים, וזכה בפרס המצוינות לתיעוד בריאות נשים מטעם עמותת פואנטה אה לה סאלוד ב-2013. הסרט התיעודי שלה משנת 2014, Faces of Garfield, עסק בג'נטריפיקציה של שכונת גארפילד ההיסטורית של העיר פיניקס, ותיעד את "אדריכלות האוכלוסייה" המבוצעת באמצעות מישטור של אוכלוסיות מסוימות אל מול זכויות יתר של אוכלוסיות אחרות.

בנוסף, קאסים הייתה מפיקה שותפה בסרט התיעודי Under Arpaio שלל ג'יי. אם. אראגון, אשר זכה בשנת 2012 בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של אריזונה, ואשר נבחר על ידי מכון סאנדנס לריטריט האמנים היוצרים. היא גם הייתה עוזרת עריכה בסרט Into the Current, סרט תיעודי בבימויו של ז'אן הלאסי, אשר נבחר להקרנה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של לוצרן ובפסטיבל הסרטים הבינלאומי לזכויות האדם "עולם אחד".

קאסים משמשת כחברה במועצת המנהלים של האגודה הסומלית של אריזונה, ארגון לו היא תורמת צילום, וידאו, ועיצוב גרפי מאז הצטרפותה ב-2006. היא גם חברה בעמותת פואנה אל לה סאלוד, ומשמשת כמנטורית בקולקטיב הנוער של הארגון[3][4]. לדבריה של קאסים, כל עבודתה מכוונת לקידום צדק חברתי, למטרת יצירת עולם בר קיימא וצודק[5]. היא מבססת את עבודתה בפילוסופיה לפיה אלה שמושפעים מאי צדק הם גם אלה שבידיהם היכולת, החוזקה, והכישורים לספר את סיפוריהם שלהם. היא מתמקדת בלכידת דימויים אשר מעלים רגשות ובונים קשרים בין אנשים, מתוך האמונה שאמנות יכולה לחבר בין בני אדם באופנים שפוליטיקה אינה יכולה[6].

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטים
  • A Little Rebirth
סרט תיעודי המספר את סיפור הקמת האגודה הסומלית של אריזונה על ידי פליטים סומלים, המתמודדים עם קליטה והשתלבות בתרבות חדשה, ובה בעת מייצרים כר לקליטת חברי התפוצה הסומלית שממשיכים להגיע, כל אחד עם סיפור קשה אחר.
  • Catching Babies ‏(2011)
סרט תיעודי העוסק במיילדות על גבול ארצות הברית-מקסיקו, ועוקב אחר ארבע נשים צעירות הלומדות את המקצוע ומתאמצות לספק טיפול איכותי לקהילה קשת יום בעת הלימודים האינטנסיביים שלהן.
  • Faces of Garfield ‏(2014)
סרט תיעודי על ג'נטריפיקציה, מישטור אגרסיבי של שכונה היסטורית בפיניקס, אריזונה, שנעשה בשיתוף עם דיאנה פרז-רמירז
  • The Gift
סרט עלילתי קצר, שצולם כחלק מסדרת הסרטים Indigo Prophecies, העוסק בנושא בריאות הנפש בקהילה השחורה במהלך תנועת Black Lives Matter
קליפים מוזיקליים
צולם בהופעה חופשית שערך האמן אל מול עיר האוהלים בה שיכן השריף ג'ו ארפאיו את האסירים של מחוז מריקופה, כמחאה והעלאת מודעות
קמפיינים

בנוסף, קאסים מלווה קמפיינים חברתיים ופוליטיים, מייצרת עבורם סרטים, צילומים, ומדיה אחרת, וכן אתרי אינטרנט ודואגת למסרים והפצה. בין אלה:

  • Not1MoreDeportation (אף לא גירוש אחד יותר)
קמפיין שליווה את שבוע "Shut Down ICE" (לסגור את רשות אכיפת ההגירה), אשר כלל התארגנויות עממיות של הפרעה בלתי-אלימה מצד קהילות מהגרים לא רשומים
  • 100 Women 100 Miles
צעדה של 100 נשים, כולן מהגרות בלתי רשומות, שערכו עלייה לרגל כדי לפגוש את האפיפיור פרנציסקוס בעת ביקורות בוושינגטון די. סי.
  • Black Lives Matter in Colombia
קאסים נסעה לקולומביה יחד עם אופל טומטי, אחד ממייסדות תנועת Black Lives Matter, ופגשו מנהיגי קהילות אפרו-קולומביאניות ושמעו את סיפוריהם ועל מאבקיהם הפוליטיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Bio: Barni Axmed Qaasim, No Papers, No Fear - Ride for Justice
  2. ^ Sustainability Studies Program, Documentary Filmmaker Barni Axmed Qaasim, University of New Mexico
  3. ^ "Barni Axmed Qaasim". Iftiin Productions. אורכב מ-המקור ב-10 בנובמבר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Barni Axmed Qaasim". Culture Is Life. אורכב מ-המקור ב-14 ביולי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Envision Justice
  6. ^ Barni A. Qaasim, Third World Newsreel