בבר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בבר
הופעה ראשונה Histoire de Babar‏ (1931)
יוצרים ז'אן דה ברונוף, ססיל דה ברונוף
דיבוב פיטר אוסטינוב, ג'ים ברדפורד, גורדון פינסנט, דן לט, גאווין מגראת', קריסטין פיירלי
דיבוב בשפה העברית אורלי קטן (בבר הצעיר)
אבי פניני (בבר הבוגר)
מידע
גזע פיל
מין זכר
מקצוע מלך
דמויות קשורות
משפחה סלסט (בת-זוג), פום (בנו), פלורה (בתו), אלכסנדר (בנו), איזבל (בתו)

בברצרפתית: Babar) היא דמות של פיל שהופיעה לראשונה בספר הילדים הצרפתי משנת 1931 "Histoire de Babar" מאת ז'אן דה ברונוף. בשנת 1933 יצאה לראשונה המהדורה האנגלית של הספר בבריטניה ובארצות הברית.

הספר מבוסס על סיפור שאשתו של ברונוף, ססיל, המציאה עבור ילדיהם. בבר הוא פיל צעיר שאמו נהרגת על ידי צייד. בבר בורח לעיר גדולה, לומד על הציוויליזציה האנושית, וחוזר לג'ונגל להיות מלך הפילים. בהמשך הוא מתחתן, מביא ילדים, ולאורך הדרך הוא מלמד אותם שיעורים חשובים על החיים.

לפני מותו בשנת 1937 פרסם ז'אן דה ברונוף שישה סיפורים נוספים בסדרת ספרי בבר. בנו לורן דה ברונוף, גם הוא סופר ומאייר, יצר ספרים נוספים בסדרת ספרי בבר משנת 1946 ואילך.

העיבוד הטלוויזיוני הראשון של סדרת ספרי בבר הופק בקנדה על ידי חברת Nelvana Limited וחברת Clifford Ross, ושודר במקור מ-3 בינואר 1989 עד 5 ביוני 1991. הסדרה כללה 65 פרקים. 13 פרקים נוספים שודרו במהלך שנת 2000. הדמות הופיעה גם במספר סרטים. בשנת 2010 הופק עיבוד טלוויזיוני נוסף לסדרת הספרים (אנ') אשר עלילתו מתרחשת מספר שנים לאחר הסדרה המקורית והוא כלל מספר דמויות חדשות, ביניהן באדו, אשר הוא נכדו בן ה-8 של בבר והוא הגיבור של הסדרה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת סדרת הספרים מתמקדת בהרפתקאותיו של בבר, פיל צעיר שעוזב את הג'ונגל ועובר לעיר על מנת ללמוד על אורך החיים המודרני של הציוויליזציה האנושית. בבר מתייתם בילדותו כאשר אמו נהרגת על ידי ציידים. בהמשך בבר הופך סקרן לגבי העולם שמחוץ לג'ונגל ובעקבות כך הוא יוצא למסע לעבר העיר בחיפוש אחר ידע והארה. בבר מאומץ בהמשך על ידי אישה זקנה נדיבה ואמידה שלוקחת אותו תחת חסותו. תחת הדרכתה בבר לומד לקרוא ולכתוב ולומד על כיצד להתנהג באופן מתורבת ומנומס בחברה האנושית, וכיצד להיות מנהיג טוב יותר. כישורים אלו מתגלים כבעלי ערך רב כאשר בבר חוזר בהמשך לג'ונגל ומוכתר כמלך הפילים.

הידע שבבר צבר בעולם שת בני האדם לאורך השנים השנים ויכולות המנהיגות שלו מאפשרות לו להביא שינוי חיובי לממלכת הפילים. הוא הופך בפעמים רבות למתווך בסכסוכים בין מינים שונים של בעלי חיים ופועל ללא לאות לעזור לחבריו הפילים כאשר הם נמצאים במצוקה. יכולת החשיבה הביקורתית והאסטרטגית שלו מסייעת לו להתגבר על מכשולים ואתגרים רבים בהם הוא נקלע לאורך הדרך, כמו התמודדות עם השליט הקנאי של ממלכת הקרנפים, רטקסס, אשר זומם להשתלט על ממלכת הפילים. בעזרת מועצת הפילים, ובמיוחד בעזרת חברו הנאמן קורנליוס, וכמו גם משפחתו האוהבת, בבר מצליח תמיד להתגבר על כל המכשולים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בבר בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.