בדרך להחלמה (עמותה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בדרך להחלמה
סמליל העמותה
סמליל העמותה
מייסדים יובל רוט
תקופת הפעילות 2006–הווה (כ־18 שנים)
פרסים והוקרה פרס גולדברג לשלום
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בדרך להחלמה היא עמותה רשומה העוסקת בהסעת חולים פלסטינים, בעיקר ילדים, לטיפולים מצילי חיים, ממעברי הגבול לבתי החולים בישראל.

העמותה פעילה משנת 2006, רשומה משנת 2010.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2006 פנה מוחמד כבהא, חבר פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני, מהכפר יעבד שליד ג'נין, ליובל רוט, חבר אחר בפורום שאחיו אודי רוט, נחטף ונרצח על ידי חמאס בשנת 1993, בבקשה לעזרה בהסעה לבית חולים בישראל. לאחר שרוט הסיע אותו, עלו בקשות נוספות, שגברו והלכו.[1] בהתחלה, גייס רוט מתנדבים נוספים ממעגל המכרים הקרובים והמשפחה, אך עד מהרה ראה שאינו מסוגל לספק את הדרישה, וגויסו מתנדבים נוספים דרך רשימות תפוצה במייל.

בשנת 2010 בעקבות רצונו של לאונרד כהן, לתרום סכום נכבד לפעילות, הקים יובל רוט עמותה רשומה.

בעקבות פרוץ מלחמת חרבות ברזל נפסקו ההסעות מרצועת עזה, אך מתנדבי העמותה המשיכו להסיע חולים מיהודה ושומרון.[2]

פעילות העמותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העמותה מתמקדת בהפעלת מערך מתנדבים להסעה של חולים פלסטינים (בעיקר ילדים) משטחי הרשות הפלסטינית בגדה המערבית ובעזה, מהמחסומים אל בתי החולים בישראל והחזרתם.

נפח ההסעות היומי עומד על הסעת כ-140 אנשים בכל יום. חצי מהם מרצועת עזה וחצי מהגדה המערבית. מרבית ההסעות מרצועת עזה הן לבתי חולים במזרח ירושלים ובגדה המערבית.

כמו כן, עוסקת העמותה ברכישת ציוד רפואי למשפחות נזקקות וארגון ימי כיף למשפחות הילדים החולים.

מתנדבי העמותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עד שנת 2020 לא היו בעמותה מקבלי שכר וכל הפעילות נעשתה בהתנדבות, כולל הניהול שהיה בידי המייסד, יובל רוט. בשנת 2021 הוחלט להעסיק מנכ"ל בשכר.[3] בראש העמותה עומדת כיום יעל נוי.[4]

בשנת 2014 היו בעמותה כ-300 מתנדבים[5] ובשנת 2016 כ-400 מתנדבים. אחד מהם הוא ערן שנדר.[6] בשנת 2019 היו לעמותה קרוב ל-1000 מתנדבים.[5] לא מעט מהמתנדבים של העמותה הם מעוטף עזה[2]. ארבעה ממתנדבי העמותה נרצחו במתקפת הפתע על ישראל ושניים נחטפו לעזה.[7]

בשנת 2019 קיבלו פעילי העמותה, יובל רוט ונעים אל ביידא, את פרס גולדברג לשלום.[8]

חזון[עריכת קוד מקור | עריכה]

" בדרך להחלמה מנסה לגשר על התהום הפעורה בין האנשים משני צדי הגבול עם חזון של תקווה, אחווה אנושית וחמלה."

מתוך אתר העמותה

בשנת 2018, נוּסח החזון הבא: "העמותה תפעל לקירוב לבבות בין ישראלים ופלסטינים, בתקווה שהמפגש בין מתנדבי העמותה לחולים הפלסטינים ומלוויהם המגיעים לטיפול רפואי בישראל, יחל תהליך של הכרת האחד את השני, הבנה ושכנות טובה בין העמים. הפעולה של הסעת החולים על ידי מתנדבי העמותה היא הושטת יד לחולה הזקוק לטיפול רפואי והיא מאפשרת מפגש פשוט, מיידי ובלתי אמצעי, והזדמנות לגלות ולראות פנים אחרות זה בזה, ולקרב את הפיוס שאנו מייחלים לו. העמותה תפעל על פי ערכים אנושיים, הומניזם ואהבת אדם, ללא קשר לאמונה דתית, דעה פוליטית או מוצא תרבותי, תטפח את רוח ההתנדבות ותקבל בברכה את המבקשים להתנדב להגשמת חזונה. אנו מאמינים שפעולתנו מניחה עוד נדבך בדרך לשלום המיוחל, מאחר שהיא מאפשרת "שלום קטן" (במהלך נסיעה אחת), בין בני האדם."

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]