בוא נדבר אמת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בוא נדבר אמת
אלבום אולפן מאת נרקיס
יצא לאור 2017
סוגה פופ
שפה עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה צח דרורי
כרונולוגיית אלבומים של נרקיס
בוא נדבר אמת
(2017)
עולם חדש
(2020)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בוא נדבר אמת הוא אלבום הבכורה של הזמרת נרקיס שיצא לאור בשנת 2017. האלבום זכה להצלחה, שלושה שירים מתוכו נכנסו לפלייליסט של גלגלצ ורשת ג'. בעקבות האלבום הייתה נרקיס מועמדת בקטגוריית "פריצת השנה" במצעד הפזמונים השנתי בשתי התחנות[1].

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום נפתח בשיר "עצה", השיר הראשון אותו כתבה. השיר נכתב לאחר חזרתה של הזמרת מהודו ומעבר לעיר צפת ומתאר יציאה למסע בחיפוש אחר תשובות[2]. "אל תעזוב" הוא השיר הראשון מתוך האלבום שיצא כסינגל. השיר השני שיצא כסינגל הוא השיר "שדות", שנכתב על ידי הזמרת כמה ימים לאחר גירושיה. בקליפ שליווה את יציאת השיר מופיעים צילומים פרטיים של הזמרת, ילדיה וסבתה. כמה ימים לפני יום כיפור הוציאה את הסינגל השלישי "ענני", שנכתב על ידי הרב שלום קורח, מחשובי משוררי יהדות תימן במאה העשרים. ביולי יצא הסינגל הרביעי מתוך האלבום, "מרים". השיר הוא שיר מחאה העוסק במקומן של נשים המורחקות מהמחנה[3]. השיר מלווה בנגינת קונטרבס של יהוא ירון.

מופע ההשקה לאלבום נערך בסוף חודש פברואר 2018 בתל אביב ובו אירחה נרקיס את מירי מסיקה ואת נצ'י נצ'[4]. שילוב הפעולה עם נצ'י נצ' הוביל בהמשך ליצירת השיר המשותף "ממה אתה בורח".

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' שם משך
1. עצה 3:17
2. אל תעזוב 3:05
3. תהיה לי בית 3:33
4. ענני 3:07
5. שדות 3:54
6. אל תעצום עיניים 4:06
7. אני אגיע 3:08
8. מרים 5:09
9. בוא נדבר אמת 3:52
משך כולל:
33:11

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אלבומים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.