בוטושאן (כדורגל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בוטושאן
FC Botoșani
כינוי אנשי בוטושאן
תאריך ייסוד 2001
אצטדיון האצטדיון העירוני בוטושאן
(תכולה: 7,782)
בעלים ואלריו איפטים
יו"ר קטלין אנטון
מאמן מיכאי רומן
ליגה ליגת העל הרומנית
www.fcbt.ro
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
תלבושת שלישית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בוטושאןרומנית: Fotbal Club Botoșani) המכונה בוטושאן, (ברומנית: FC Botoșani) או בפשטות Botoșani, הוא מועדון כדורגל רומני מהעיר בוטושאן שבמחוז בוטושאן, המשחק בליגת העל הרומנית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני מלחמת העולם השנייה, הקבוצה המקומית של העיר הייתה ונוס. לאחר סיום המלחמה, הקבוצה נקראה Flamura Roșie, לאחר מכן ,Textila ולאחר מכן Unirea, ושיחקה בעיקר בליגות חובבים ובליגה הרומנית השלישית. ב-1973 שונה שם הקבוצה ל- CS Botoșani. בעונת 1974/1975 היא סיימה במקום הראשון בליגה השלישית ועלתה לראשונה לליגת המשנה הרומנית, ונשרה לאחר עונה אחת. בוטושאן שיחקה בליגה השנייה במשך 11 עונות, בתום עונת 1989/1990 ירדה הקבוצה לליגה השלישית ולאחר מכן לרביעית, והמועדון החליט על פירוק.

הקמה מחדש ועלייה לליגה הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועדון הכדורגל החדש בוטושאן הוקם בשנת 2001 בתמיכת המועצה המקומית.[1] הקבוצה שיחקה בליגה השנייה של הכדורגל הרומני במשך תשע עונות רצופות. ובעונת 2005/2006 היא סיימה במקום הרביעי, שהיה המיקום הגבוה ביותר של המועדון, עד לעונת 2012/2013 אז סיימה במקום הראשון ועלתה לראשונה בתולדותיה לליגת העל הרומנית, והייתה לקבוצה הראשונה ממחוז בוטושאן שמשחקת בליגה הבכירה ברומניה.

המועדון ערך את הופעת הבכורה בליגה הראשונה ב-21 ביולי 2013, וסיימה בתיקו 0-0 עם צ'.פ.ר. קלוז'. במחזור הבא, ב-26 ביולי, ניצחה הקבוצה לראשונה משחק בליגה הבכירה כשניצחה 1–2 את גז מתאן מדיאש. הקבוצה הצליחה להישאר בליגה בסיום העונה וסיימה במקום ה-12.

בעונת 2014/2015, העונה השנייה של המועדון בליגה הראשונה, הקבוצה העפילה לראשונה לליגה האירופית לאחר שמספר מועדונים לא הצליחו להשיג את האישורים הנדרשים.[2] הקבוצה סיימה בליגה במקום השמיני.

ב-2 ביולי 2015 ערך המועדון את הופעת הבכורה שלו בתחרויות אירופיות, בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית בתיקו 1-1 נגד ספרטקי צחינוואלי הגאורגית. המשחק השני שהתקיים בגאורגיה, השיגה הקבוצה את הניצחון האירופי הראשון שלה כשניצחה 3–1 ועלתה לסיבוב השני שם הודחה על ידי לגיה ורשה לאחר 0–4 בסיכום שני המשחקים.

את עונת 2019/2020 סיימה הקבוצה במקום הרביעי, ובכך השיגה את המיקום הגבוה ביותר בתולדות המועדון, והעפילה פעם נוספת לליגה האירופית, בפעם השנייה בתולדות המועדון. בסיבוב הראשון הדיחה בוטושאן את אורדבסי שימקנט הקזחית, בטרם הודחה על ידי שקנדיה הצפון מקדונית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ FC Botoşani e prima echipă promovată matematic în viitoarea ediţie a Ligii 1: "Ole, ola, Botoşaniul e în "A"!", GSP (ברומנית)
  2. ^ Cine va reprezenta Liga 1 in cupele europene: FC Botosani, in Europa League, sport.hotnews.ro (ברומנית)