ישראל בונם שרייבר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף בונים שרייבר)
ישראל בונם שרייבר
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה תשי"ח (בן 66 בערך)
השכלה ישיבת פוניבז' עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום פעילות רמות, אשדוד
השתייכות יהדות חרדית
תחומי עיסוק חינוך, לימוד תורה
תפקידים נוספים ראש ישיבת נתיב הדעת
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרב ישראל בונם שרייבר (נולד בשנת תשי"ח, 1958) הוא רב חרדי ישראלי, מראשי ישיבת נתיב הדעת בירושלים ורבה של קהילת "בני פנחס" באשדוד.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בבני ברק לרב פנחס שרייבר, שהיה דיין בבית דינו של הרב נסים קרליץ ורב קהילה ליטאית באשדוד. אמו רייזל היא בת אברהם יצחק רוטשטיין, שהיה ראש בית היתומים דיסקין בירושלים. אחיו הוא הרב חזקיהו יוסף שרייבר. בראשית שנות ה-70, בהיותו בן 13.5 החל את לימודיו בישיבת פוניבז'. למד גם בישיבת בריסק. נישא לבתו של הרב יעקב יהודה ברוורמן, ראש ישיבת מאה שערים בירושלים.

שנים אחדות לאחר נישואיו התמנה לראש ישיבה בישיבת אור שמחה של חסידות גור בחיפה. בנוסף הוא החל למסור שיעורי דף היומי בעיון בשכונת רמת אלחנן בבני ברק לר"מים ומגידי שיעורים.

בשנת התש"ס פתח ישיבה גדולה בירושלים ששכנה במבנה מוסדות 'שארית יעקב' בשכונת הר נוף ביחד עם הרב צבי פוגל משגיח ישיבת עיון התלמוד לשעבר ותלמידו של הרב מאיר חדש, הישיבה נסגרה מבעיות תקציב לאחר שנתיים בתשס"ב.

בשנת תשס"ז מונה על ידי הרב שלום דב סורוצקין לכהן כראש רשת הכוללים עטרת שלמה, וכמו כן כיהן כראש ישיבת עטרת שלמה לצעירים בירושלים.

בשנת התשס"ח נתמנה לראש ישיבת "נתיב הדעת" בירושלים, במקביל לראש הישיבה הרב אברהם קפלן.

מפורסם בדרישתו משומעי לקחו לרכוש ידיעה מקיפה בכל חלקי התורה, מקרא, משנה, תלמוד והלכה, ולא להסתפק במסכתות התלמוד הנלמדות בדרך כלל בישיבות.

בעשור הראשון של המאה ה-21 התמנה כרב קהילת "מנין אברכים" בקריית הרצוג בבני ברק. לאחר פטירת אביו, בשנת תש"ע, התמנה למלא את מקומו כרב קהילתו באשדוד, ושמה הוסב ל"בני פנחס" על שם אביו. עומד בראשות בית הדין "הישר והטוב" באשדוד (לצד שלושת רבני בד"צ הקריות).

מתגורר בשכונת רמות בירושלים בסמיכות לישיבת נתיב הדעת.

שיחותיו ומאמריו מתפרסמים מדי שבוע ברחבי הארץ בגילון המכונה 'ועד ליל שבת', היוצא לאור על ידי תלמידיו.

דעותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

השקפת עולמו של הרב שרייבר חרדית שמרנית ולדעתו על הציבור החרדי להתבדל מהציבור החילוני במדינת ישראל ולהתרחק מהציונות. הוא מבטא את דעתו בעלת הגישה המסתגרת בשיעורים, והתפרסם כשהתבטא נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא 'עוכר ישראל ומחטיא את הרבים'[1], למרות החיבור הפוליטי שבין נתניהו לציבור החרדי. כמו כן התפרסם כשהתבטא בזלזול נגד חיילי צה"ל[2][3] במלחמת חרבות ברזל, מאוחר יותר פרסם הבהרה בעיתון יתד נאמן לפיה בדבריו לא הייתה כל כוונה לפגוע[4].

ספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נתיב בינה על מסכתות הש"ס
  • מקנת כסף על עבדים.
  • נתיב בינה על סדר המצוות
  • נתיב בינה על סדר טהרות
  • שיעורי הגרי"ב שרייבר - יצא לאור על ידי תלמידיו בישיבת נתיב הדעת

בנוסף, הרב בונים שרייבר ערך את את 'שיעורי רבי שמואל' (רוזובסקי) לפרקים 'לא יחפור' ו'חזקת הבתים'.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]