בחזקת חף מפשע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בחזקת חף מפשע
Presumed Innocent
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על רומן של סקוט טורו
בימוי אלן ג'יי פאקולה
הופק בידי סידני פולק, מרק רוזנברג
תסריט אלן ג'יי פאקולה, פרנק פירסון
עריכה איוון לוטמן
שחקנים ראשיים האריסון פורד
ראול ג'וליה
גרטה סקאקי
בריאן דנהי
מוזיקה ג'ון ויליאמס
צילום גורדון ויליס
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 ביולי 1990
משך הקרנה 109 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פשע, סרט דרמה, סרט בית משפט, סרט בלשי, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 20,000,000 דולר
הכנסות 221,300,000 דולר
הכנסות באתר מוג'ו presumedinnocent
סרט הבא Innocent עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בחזקת חף מפשעאנגלית: Presumed Innocent) הוא מותחן פשע אמריקאי משנת 1990 בבימויו של אלן ג'יי פאקולה, עם האריסון פורד, ראול ג'וליה, בריאן דנהי, גרטה סקאקי ובוני בדליה בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על הרומן "בחזקת חף מפשע" של סקוט טורו (אנ') משנת 1987. העלילה היא על פרקליט בכיר שנאשם ברצח עמיתתו ופילגשו וחושפת את המתחים והשחיתויות במערכת המשפט שגורמים לעיוותי דין ולפסיקה שגויה.

חלק מהעלילה נחשף בפלאשבקים.

הסרט זכה להצלחה מסחרית גדולה ולביקורות חיוביות רבות.

הסרט היה מועמד לפרס אדגר על התסריט.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוזאט "ראסטי" סביץ' (האריסון פורד) הוא פרקליט בכיר ויד ימינו של התובע המחוזי ריימונד הוגרט (בריאן דנהי). הוא נשוי לברברה (בוני בדליה) ואב לילד נאט (ג'סי ברדפורד). הורגרט מטיל עליו לחקור במהירות את פרשת רצח הפרקליטה קרולין פולימוס (גרטה סקאקי). הבחירות לתובע המחוזי עומדות בפתח והוא זקוק לפתרון הפרשה כדי להביס את מתחריו ניקו דלגארדיה (טום מרידוסיאן) ותומי מולטו (ג'ו גריפאסי) הנושפים בערפו.

ראסטי מקבל את המשימה בחוסר רצון ולא מגלה כי בינו לבין קרולין היה קשר אינטימי עמוק בעבר. לשם החקירה הוא לוקח בלש קרוב נאמן לו - דן ליפרנזר (ג'ון ספנסר). קרולין היא פרקליטה שאפתנית ומניפולטיבית ושואפת להתקדם דרך מיטותיהם של פרקליטים ושופטים. הרומן שלה עם ראסטי החל כשהם עבדו על מקרה של התעללות אם בבנה הקטן (ג'וזף מאזלו) וזכו בתביעה הודות לנאום מרשים של ראסטי. רק לאחר שראסטי מודיע לה כי אין בכוונתו לרוץ למשרת התובע המחוזי היא מנתקת את הקשר אתו כי כבר לא יוכל להועיל לה. ברברה אשתו יודעת על הרומן שלה עם ראסטי.

קרולין קיימה יחסים גם עם הורגן וגם עם השופט ליטל לארן (פול וינפילד) שהתמנה לשפוט בפרשת הרצח. בזירת הרצח מתגלה כוס עם טביעות אצבעותיו של ראסטי וכן דיאפרגמה עם תאי זרע מתים מקבוצת דם A כמו של ראסטי. מכשיר הרצח לא התגלה.

ראסטי נעצר כחשוד ברצח ומשוחרר בערבות גבוהה עד למשפטו. בינתיים נערכות בחירות והוגרט מפסיד לטובת דלגארדיה ומולטו שכעת משימתם היא להרשיע את ראסטי.

ראסטי שוכר את שירותו של עו"ד "סאנדי" סטרן (ראול ג'וליה). הוא מצליח לבלבל את הפתולוג ששלף את הדיאפרגמה עם תאי הזרע, כאשר הוא מגלה להפתעת כולם כי קרולין עברה קשירת חצוצרות וכי לא הייתה זקוקה לדיאפרגמה וקוטל זרע כפי שהפתולוג טוען ששלף מגופה וכי קרוב לוודאי ששלף אותה מגופה אחרת. עדותו של הפתולוג מתרסקת. התביעה גם לא מצליחה שראסטי היה בביתה ביום הרצח וגם מכשיר הרצח לא נמצא.

בינתיים מגלה ליפרנזר כי לפני חמש שנים חקרו קרולין ומולטו מקרה של הטרדה מינית והציעו לנאשם שישלם 1,500 דולר שוחד לשופט לארן ליטל שזיכה אותו. העובדה הזאת מועברת לשופט והוא ממהר לסיים את המשפט בזיכויו של ראסטי מחוסר הוכחות.

ראסטי חוזר לביתו ומגלה שם את מכשיר הרצח טבול בדם. ברברה מתוודה שזו היא שרצחה את קרולין כנקמה והחדירה את הדיאפרגמה לגופה (היא לא ידעה שקרולין עברה קשירת חצוצרות).

ראסטי נדהם, הוא יודע כי אין אפשרות להאשים שני אנשים באותו רצח והוא יצטרך לחיות עם העובדה הזאת למען שלמות משפחתו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
האריסון פורד "ראסטי" סאביץ' פרקליט
בריאן דנהי ריימונד הורגן תובע מחוזי
גרטה סקאקי קרולין פולימוס פרקליטה
פול וינפילד לארן ליטל שופט
בוני בדליה ברברה סאביץ'
ראול ג'וליה "סאנדי" סטרן עורך דין
ג'ון ספנסר דן ליפרנצר בלש
בראדלי ויטפורד ג'יימי קמפ עורך דין
טום מרדירוסיאן ניקו דלגארדיה תובע מחוזי
ג'ו גריפאסי טומי מולטו סגן תובע מחוזי
ג'סי ברדפורד נאט סאביץ'
סב שימונו ד"ר קומגאי פתולוג

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]