בחזרה מטואיצ'י (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בחזרה מטואיצ'י
Jungle
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על "בחזרה מטואיצ'י" מאת יוסי גינסברג
בימוי גרג מק'קלין עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי גרג מק'קלין
טוד פלמן
מייק גאבראווי
מארק לאזארוס
דנה לוסטיג[1]
גארי המילטון
תסריט ג'סטין מונג'ו עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה שון להיף
שחקנים ראשיים דניאל רדקליף
אלכס ראסל
תומאס קרצ'מן
יסמין קאסים
ג'ואל ג'קסון
יאצק קורמן
מוזיקה ג'וני קלימק
צילום סטפן דוסקיו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה
חברת הפקה Babber Films
Screen Queensland
Cutting Edge Group
Screen Australia
חברה מפיצה Umbrella Entertainment
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה אוסטרליהאוסטרליה 9 בנובמבר 2017
ישראלישראל 22 במרץ 2018
משך הקרנה 115 דקות
שפת הסרט אנגלית
ספרדית
סוגה דרמה ביוגרפית
הרפתקאות
פעולה
מתח
הכנסות $1,287,789
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בחזרה מטואיצ'יאנגלית: Jungle) הוא סרט דרמה ביוגרפי אוסטרלי שבוים על ידי גרג מק'קלין ונכתב על ידי ג'סטין מונג'ו. הסרט מתבסס על הספר "בחזרה מטואיצ'י" מאת יוסי גינסברג, ומגולל את סיפורו האמיתי. יוסי גינסברג היה צעיר ישראלי שהרפסודה שבה שט בנהר הטואיצ'י התהפכה, והוא נאלץ לשרוד כשלושה שבועות ביערות הגשם של בוליביה. בסרט מככבים דניאל רדקליף, אלכס ראסל, תומאס קרצ'מן, יסמין קאסים, ג'ואל ג'קסון ויאצק קורמן. הסרט יצא לאקרנים ב-3 באוגוסט 2017, ובישראל ב-22 במרץ 2018.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקציר[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוסי גינסברג, צעיר ישראלי מרמת גן, יוצא לטיול בדרום אמריקה אחרי שירותו הצבאי. בג'ונגלים של בוליביה הוא חובר לשני ידידים הרפתקנים, קווין ומרקוס, ולטיפוס מפוקפק בשם קארל. קארל מוביל אותם אל מעמקי יערות האמזונס ושם נוטש יחד עם מרקוס את יוסי וקווין. עד מהרה החלום הופך לסיוט, כאשר יוסי מוצא את עצמו לבד בג'ונגל, נאבק באיתני הטבע ומנסה לשרוד במסע מטלטל בין תקווה ויאוש.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת שנות ה-80, הרפתקן ישראלי בשם יוסי גינסברג נוסע לבוליביה במטרה לטייל ביער האמזונאס. בהגיעו לבוליביה, הוא פוגש את מרקוס סטאם, מורה משוויץ ואת חברו קווין גייל, מטייל אמריקאי וצלם חובב. השלושה נשארים בלה פאס באכסניה שנמצאת בקהילה היהודית. באחד הימים, יוסי מטייל באחד השווקים ופוגש זר ששואל אותו אם הוא אמריקאי, יוסי משיב שלא.

במהלך השיחה, הזר האוסטרלי, קארל רופקצ'ר, מספר על קיומו של שבט שלא התגלה קודם לכן אותו כדאי להם לראות. קארל טוען שהוא מכיר את הג'ונגל ושהוא חבר קרוב של אנשי השבט.

יוסי, שנרגש מההזדמנות לטייל בג'ונגל לא ממופה ולחשוף שבט שטרם התגלה, בוחר להאמין לקארל. יוסי חוזר לאכסניה ומנסה לשכנע את מרקוס וקווין להצטרף למסע. השניים סקפטיים לאור סיפוריו של קארל, אך לאחר שכנועים הם מסכימים להצטרף.

יום למחרת, השלושה פוגשים את קארל בזמן שהאחרון רוכש ציוד מתאים לקראת המסע, אך מופתעים כאשר קארל יוצא מהחנות עם הציוד ומפציר בהם לשלם עליו.

יוסי, מרקוס, קווין וקארל מנווטים בג'ונגל במשך מספר ימים. החבורה מגיעה לכפר בשם "אריאמס" שם נדמה שקארל אכן מיודד עם המקומיים. החבורה נשארת לישון בכפר למשך הלילה ובבוקר ממשיכים במסעם.

במהלך ההליכה, מרקוס חווה קשיים ומתגלה שרגליו מדממות. בזמן הזה, קווין ויוסי נעשים מותשים מתלונותיו החוזרות והנשנות של מרקוס.

יוסי, קווין וקארל מתלבטים כיצד להמשיך את המסע. קארל רוצה לעזוב את השלושה ולהזעיק עזרה, אבל קווין ויוסי מתנגדים לתכנית. בזמן הזה מרקוס כבר לא מסוגל ללכת והחבורה מציעה לבנות רפסודה על מנת לנווט בנהר במטרה להישאר יחד (בניגוד לסיפורו האמיתי של יוסי, לפיו החבורה חזרה על עקבותיה לאריאמס ושם הם בנו את הרפסודה בעזרתם של המקומיים).

החבורה בונה את הרפסודה ומתחילים לשוט בנהר. למרות זאת, הנהר גועש והרפסודה מתנגשת בסלעים, מה שהופך את המשימה לקשה ביותר. קארל מתעצבן לאחר שקווין תופס פיקוד על הרפסודה, לאחר מכן קארל מקרב אותה לחוף ואומר שהוא יוצא לצוד. קווין מבחין בפחד של קארל ממים ומסיק שהוא לא יודע לשחות. יוסי הולך לחפש את קארל, כדי להשאירו קרוב לשלישייה על מנת שהאחרון לא ינטוש אותם.

מרקוס וקארל מחליטים לסיים את המסע וללכת במשך שלושה ימים לכיוון הכפר הקרוב, משם הם יחזרו ללה פאס. במקביל, יוסי וקווין ממשיכים את מסעם בנהר הגועש, אך הרפסודה נשברת.

יוסי נסחף בנהר ומתרחק מקווין. בלי סכין, כלי הישרדות או אימוני שטח, יוסי מאלתר לעצמו מחסה במטרה לשרוד באקלים של האמזונאס. יוסי מתחיל לאבד תקווה לאחר שאיבד את דרכו בג'ונגל ומתחיל לתהות אם הוא ישרוד וימצא את דרכו למקום מיושב. יוסי שוהה בג'ונגל לבדו במשך שבועיים ובמהלך הזמן, הוא חווה הזיות שקשורות לעברו.

בנתיים, קווין מחולץ על ידי תושבים מעיירה סמוכה ונלקח לעיירה "רורנבאקה", הנמצאת במרחק של 120 מייל (193 ק"מ) מיוסי. ברורנבאקה, קווין יוצר קשר עם הרשויות במטרה שאלו יחפשו את יוסי. לאחר חיפושים בעזרת מסוק שלא הניבו פרי, קווין עדיין מאמין שיוסי בחיים. קווין נעזר באחד המקומיים שבבעלותו סירה כדי לחפש את יוסי. לבסוף, השניים מוצאים את יוסי, שנחלש וחלה במהלך שהותו בג'ונגל ומחזירים אותו לרורנבאקה.

הסרט מסתיים באפילוג החושף שקארל שיקר בקשר לשבט האבוד. מתברר שקארל נוהג לשקר למטיילים במטרה לגרור אותם לניווטים מסוכנים ושהוא מבוקש על ידי הרשויות. קארל ומרקוס מעולם לא הגיעו בחזרה ללה פאס ומעולם לא נראו בשנית. הסרט הוקדש לזכרו של מרקוס.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-10 בפברואר 2016, לוהק דניאל רדקליף לדמותו של יוסי גינסברג, וב-21 במרץ 2016, לוהקו אלכס ראסל ותומאס קרצ'מן לדמויותיהם של קווין וקארל, בהתאמה.

צילומי הסרט התחילו ב-19 במרץ 2016 והסתיימו ב-13 באפריל 2016.

יציאה לאקרנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוקרן לראשונה במהלך פסטיבל הסרטים הבינלאומי מלבורן ב-3 באוגוסט 2017, והקרנת הבכורה שלו נערכה ב-9 בנובמבר 2017, באוסטרליה. בישראל, הסרט הוקרן לראשונה באוקטובר 2017 במהלך פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה, והוא יצא לאקרנים בבתי הקולנוע ב-22 במרץ 2018.

טרם ההקרנה כפי שהוצגה בבתי הקולנוע בישראל, מעביר דניאל רדקליף מסר לישראלים הצופים בסרט, בו הוא מודה ליוסי גינסברג ומאחל לצופים צפייה מהנה.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר "Rotten Tomatoes" נתן לסרט את הציון 54%, בהתבסס על 46 ביקורות, ואת הציון הממוצע 5.6/10. באתר "Metacritic", הסרט קיבל את הציון 48 מתוך 100, בהתבסס על 14 ביקורות, דבר המצביע על "ביקורות מעורבות בדרך כלל".

כתב "The A.V. Club", אלכס מק'לוי, נתן לסרט את הציון "-B" ושיבח את מחויבותו של רדקליף ואת ההלם שחלק מהסצנות העבירו, אך כתב: "לצערי, הסרט, לעיתים קרובות מדי, אינו מסוגל להתנגד למלודרמטיות של המצב, ובמקום לאפשר ליתרון שלו לבוא מן העוצמה הגסה של מה שהתרחש [באמת], גורם לעיתים למסע של גינסברג להיראות כעיבוד הוליוודי, מה שגורם לאירועים המדהימים להיראות קצת גסים ולא מושלמים". הכתב ג'ונתן ברקן מ-"Dread Central" נתן לסרט את הציון 4.5 מתוך 5 ואמר כי זה "ללא ספק, הסרט המרגש ביותר, מלהיב, ומעורר השראה שראיתי השנה".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ נחום מוכיח, חיה בסרט, אטמוספירה, גיליון 231, נובמבר 2017, עמ' 40-38