קבוצת בחריין–ויקטוריוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף בחריין מקלארן)
בחריין ויקטוריוס
Bahrain Victourios
בחריין מרידה בטקס הצגת הקבוצות בוואלטה סן חואן, 2017
בחריין מרידה בטקס הצגת הקבוצות בוואלטה סן חואן, 2017
מידע על הקבוצות
קוד UCI TBM
אופניים מרידה (אנ')
מיקום בחרייןבחריין בחריין
תאריך ייסוד 2017
תחום כביש
סטטוס UCI World Tour
צוות מקצועי ראשי
מנהל כללי ברנד קופלנד
שמות קודמים
2017-2019
2020
בחריין מרידה
בחריין מקלארן
רכב הקבוצה בשנת 2018
אופני הקבוצה

קבוצת בחריין–ויקטוריוסאנגלית: Team Bahrain–Victorious) היא קבוצת רכיבה מקצוענית, בחריינית, השייכת לסבב העולמי של איגוד האופניים הבינלאומי.

הקמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרעיון הראשוני להקמת הקבוצה הגיע בשלהי 2016 בידי השייח' נאסר בן חמד אל חאליפה ובעקבות כך הקבוצה מקבלת מימון מממשלת בחריין ומ-2020 מקבוצת מקלארן. היא רוכבת על אופני מרידה ועד 2019 (כולל) נקראה "בחריין - מרידה". מקלארן שימשה כספונסר של הקבוצה בעונת 2020 בלבד, והחל מעונת 2021 נקראת "בחריין ויקטוריוס".

סגל הקבוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

2017[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקבוצה השיגה את הניצחון הראשון שלה אי פעם בוואלטה של סן חואן, כאשר ראמונאש נארבאדאוסקאס ניצח את קטע נגד השעון. מאוחר יותר, בחודש מרץ, סוני קולברלי ניצח את הקטע הרביעי במרוץ הפריז - ניס. ולאחר מכן גם את המרוץ החד יומי היוקרתי, החץ ברמבנט. וינצ'נצ'ו ניבאלי השיג לקבוצה ניצחון בקטע ה-5 של טור קרואטיה, ולאחר מכן ניצחון במרוץ כולו. טסגאבו גרמאי, ניצח את אליפות אתיופיה בנגד שעון, במה שהפך לזכייה הראשונה של הקבוצה בתחרות לאומית. וניבאלי הוסיף ניצחון ראשון בקטע בגרנד טור, כאשר ניצח את מיקל לנדה בספרינט בקטע ה-16 של הג'ירו ד'איטליה ולבסוף סיים 3 כללי את המרוץ. מאוחר יותר העונה, ניבאלי הוסיף ניצחון בקטע בוואלטה אספנייה, וגם בקלאסיקה האיטלקית ג'ירו די לומברדיה. לבסוף, סיימה בחריין מרידה את העונה עם 13 ניצחונות מקצועיים.

2018[עריכת קוד מקור | עריכה]

לעונת 2018 בחריין מרידה הגיע חזקה ומנוסה יותר, והכפילה את כמות הניצחונות שלה. בין הניצחונות הגדולים של הקבוצה: מילאנו - סן רמו (עם וינצ'נצו ניבאלי), הקטע הרביעי של טור דובאי (עם סוני קולברלי), הקטע החמישי בטור של האלפים (עם מארק פאדון). ו3 ניצחונות בטור קרואטיה: עם ניקולו בונפאציו, מאנואלה בוארו, וקנסטנטין סיווטסו (האחרון גם ניצח את המרוץ הכללי). לג'ירו ד'איטליה, הגיע בחריין מרידה כשדומניקו פוצביבו הוא המוביל שלה, בסופו של דבר, פוצביבו סיים במקום ה-5. ומאטיי מוחוריץ' ניצח את הקטע ה-10. הקבוצה רשמה גם ניצחון במרוץ החד יוקרתי גראן פרמיו קיטה די לוגאנו, עם הרמן פרנז'טיינר. בנוסף לכך, ניצחה את הקטע ה-3 של הטור דה סוויס עם סוני קולברלי. וזכתה באליפות סלובניה עם מאטיי מוחוריץ', ואליפות ספרד עם גורקה איזאגירה. לאחר מכן, ניצחה ארבעה שלבים בטור של אוסטריה (שניים עם ג'ובאני ויסקונטי, אחד עם אנטוניו ניבאלי, ואחד עם מאטיי מוחוריץ'). אך מוביל הקבוצה בטור זה, הרמן פרנז'טיינר, סיים במקום השני בפער של 18 שניות ממנצח המרוץ, בן הרמנס. מאטיי מוחוריץ' המשיך לרכוב בכושר נפלא כאשר ניצח את הבינקבנק טור, ולאחר מכן את הטור של גרמניה. בוואלטה אספנייה, מוביל הקבוצה, ניבאלי, סיים במקום ה-2 הכללי. סוני קולברלי, חתם את העונה עם ניצחון בגראן פימונטה ובקופה בנוצ'י.

2019[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולברלי פתח את עונת הניצחונות עבור בחריין מרידה עם ניצחון בקטע ה-4 בטור של עומאן. בג'ירו ד'איטליה, סיים וינצ'נצו ניבאלי במקום ה-2 הכללי, ודמיאנו קרוסו סיים 2 בקטע ה-12. איוואן גארסיה קורטינה ניצח את הקטע ה-5 בטור של קליפורניה, דילן טאונס ניצח בקטע ה-2 של דופינה ליברה, ורוהאן דניס ניצח בקטע הראשון של טור דה סוויס. בזירת האליפויות הלאומיות, ניצח צ'ונג פאי קנג את אליפות טאיוואן בנגד שעון, ומארק פאדון את אליפות אוקראינה באותו תחום. דילן טאונס השיג לקבוצה ניצחון ראשון בקטע בטור דה פראנס[1] כאשר עשה זאת בקטע ה-6 של המרוץ. וינצ'נצו ניבאלי השיג לקבוצה ניצחון שני, כאשר ניצח בקטע ה-20. מאטיי מוחוריץ' ניצח את הקטע ה-7 בטור של פולין. קולברלי הוסיף ניצחון בקטע הרביעי והאחרון בטור של גרמניה.

פרשיות סמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת ספטמבר 2018, הודיעה ארגון הUCI שהוא משעה את הרוכב הבלארוסי של בחריין, קונסטנטין סיווטסו לאחר שנמצאו אצלו שאריות של אריתרופויאטין במהלך בדיקה שנערכה בסוף יולי 2018. סיווטסו, שהיה בן 36, החליט לפרוש.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Tour de France | Stage 6, www.procyclingstats.com