ביל גולדברג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ביל גולדברג
Bill Goldberg
גולדברג, 2021
גולדברג, 2021
לידה 27 בדצמבר 1966 (בן 57)
טולסה, אוקלהומה, ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה ביל גולד
ביל גולדברג
גולדברג
כינוי The Man (הגבר)
משקל 130 קילוגרם
גובה 1.93 מטר
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 22 בספטמבר 1997 – 2022 (כ־24 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מאמנים "תחנת הכוח" של WCW
ליגות WCW
WWE
תרגילי סיום ג'אקהאמר
ספיר
היכל התהילה 2018
מידע אישי
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
גולדברג, 2010

ויליאם סקוט "ביל" גולדברגאנגלית: William Scott "Bill" Goldberg; נולד ב-27 בדצמבר 1966) הוא שחקן ומתאבק יהודי אמריקאי, המופיע בארגון ההיאבקות WWE. גולדברג נחשב לאחד המתאבקים המקצועיים ביותר בכל הזמנים.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גולדברג נולד בטולסה, אוקלהומה שבארצות הברית, להורים יהודים ממוצא אשכנזי. אמו, את'ל (לבית קסנר), היא מכליאה זני פרחים ואף יצרה זן חדש של סחלב בשנת 2000 על-שמו. אביו, ג'ד גולדברג, נפטר בשנת 2006, והיה גינקולוג ומיילד.

גולדברג גדל והתחנך בבית יהודי-רפורמי, אך יחד עם זאת משפחתו כן נהגה לחגוג חגים יהודיים (גם נודע בכך שהחליט שלא-להיתאבק בימי כיפור). כמו כן, חגג בר מצווה בבית כנסת רפורמי שבעיר הולדתו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גולדברג היה שחקן פוטבול, ששיחק במספר קבוצות ב-NFL, אולם פציעה קטעה את הקריירה שלו. בשנת 1996 גולדברג הצטרף לארגון ההיאבקות WCW. גולדברג התאמן בארגון במשך שנה ובתאריך 24 ביוני 1997 הופיעה דמותו בהופעת הבכורה שלה בקרב נגד באדי לנדל. דמותו הופיעה לראשונה במופעי הטלוויזיה של WCW מעט לאחר מכן בקרב נגד יו מורוס. דמותו של גולדברג נהנתה מפופולריות עצומה שנבעה מ-173 ניצחונות רצופים ודומיננטיות עצומה בזירה.

ב-1999 שיחק בסרט הפעולה "חייל אוניברסלי - הדור הבא", בכיכובו של ז'אן קלוד ואן-דאם, והמשיך בתפקיד גם בסרט ההמשך "חייל אוניברסלי 3" שיצא בשנת 2009.

ב-2003 חתם גולדברג ב-WWE ולאחר שעזב במרץ 2004 התאבק מספר פעמים בארגונים היפניים AJPW ו-Hustle.

ב-2003 דורג במקום ה-75 בדירוג 500 המתאבקים הטובים בכל הזמנים, על פי המגזין "PWI". באותה שנה חתם על חוזה עם אולפני האחים וורנר, שרצו ללהק אותו לדמות בסרט "לוני טונס: חוזרים לאקשן".

ב-2005 שיחק בתפקיד משני בסרט הקומדיה "משחק מכור", בכיכובו של אדם סנדלר.

ב-2007 כיכב בסרט הפעולה "חצי מת 2" (אנ'), בתור אביה של הדמות שגילמה אלונה טל.

ב-2015 דיבב בסרט הקומדיה המונפש "משפחת קדמוני ו-WWE: היאבקות תקופת האבן", את גולדבולדר.

בשנת 2017 שיחק בסרט "שטן אמריקאי".

ב-2018 שיחק בשני פרקים של סדרת גיבורי-העל "הפלאש" (מבית DC קומיקס, וחלק מיקום החץ), בתור דמות הקומיקס, ביג סר(אנ').

בין השנים 2017–2019 שיחק ב-8 פרקים בסדרה הקומית "הגולדברגים", בתור אחיו של המורה לספורט, וכן הופיע בתפקיד זה בפרק אחד גם בסדרת הספין-אוף שלה "עושה בית ספר".

בשנים 2018–2022 שיחק ב-4 פרקים בסדרה "NCIS: לוס אנג'לס", בתור לאנס המילטון.

בשנים 2018–2019 הנחה את תוכנית המציאות "Knife or Death" (ספין-אוף לריאליטי "קרב סכינים" האמריקאית).

חזרה ל-WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2016 ביל גולדברג חזר ל-WWE ליריבות עם המתאבק ברוק לסנר.

היריבות ביניהם קיבלה את התואר Fantasy Warfare, כאחת היריבויות הגדולות בהיסטוריה מכיוון שיריבותם נמשכה עוד מ-2004, אז גולדברג ניצח את לסנר ברסלמניה 20. במהלך הפיוד, פול היימן וברוק לסנר עירבו את משפחתו של גולדברג. באירוע סדרת ההישרדות, גולדברג ניצח את ברוק לאחר 86 שניות בלבד.

באחת התוכניות של Raw, גולדברג סיפר שסטפני מקמהן שאלה אם יש בו עוד כוח בשביל עוד אליפות אחת אחרונה. גולדברג ענה שכמובן יש לו הכוח והכריז על כניסתו לקרב ה"רויאל ראמבל" במטרה להגיע לרסלמניה 33 לקרב על אליפות. בקרב הרויאל ראמבל המסורתי הדיח את ברוק לסנר, מה שהעמיק עוד יותר יותר את היריבות ביניהם והבטיח קרב ביניהם ברסלמניה.

בפרק של Raw לאחר מכן גולדברג התעמת עם האלוף האוניברסלי, קווין אואנס וכריס ג'ריקו, עימות שהוביל לכך שגולדברג איתגר את קווין אואנס לקרב על האליפות האוניברסלית באירוע פאסטליין. אואנס סירב, אך להפתעתו ג'ריקו קיבל את האתגר בשמו. בקרב עצמו גולדברג ניצח את אואנס ב-22 שניות בלבד, ובכך הבטיח שהקרב עם ברוק לסנר יהיה על האליפות. ניצחון זה עורר זעם בקרב מעריצים רבים. ב-3 באפריל, גולדברג הפסיד ללסנר בקרב ביניהם ברסלמניה 33 ולאחר מכן החליט לצאת להפסקה קצרה מה-WWE.

ב-13 במאי 2019 נקבע כי הוא יתמודד מול אנדרטייקר באירוע סופר שואודאון אשר נערך בערב הסעודית בקרב הראשון ביניהם אי פעם. באירוע זה, שנערך ב-7 ביוני, גולדברג הפסיד לאנדרטייקר. באירוע סאמרסלאם, שנערך ב-11 באוגוסט, גולדברג ניצח את דולף זיגלר. ב-7 בפברואר 2020 בתוכנית סמאקדאון, גולדברג הודיע שהוא מאתגר את "השד" בריי וויאט לקרב על האליפות האוניברסלית; וויאט נענה בחיוב לאתגר זה והקרב ביניהם הפך רשמי לאירוע סופר שואודאון אשר ייערך בערב הסעודית. בקרב עצמו, שנערך ב-27 בפברואר, ניצח גולדברג את "השד" בריי וויאט ובכך הוא זכה בפעם השנייה בקריירה באליפות האוניברסלית. בנוסף לכך, גולדברג הפך למתאבק הראשון שזוכה באליפות עולם לאחר שנכנס להיכל התהילה של ה-WWE. לילה לאחר מכן בתוכנית סמאקדאון, גולדברג פתח את התוכנית, כשהציב אתגר פתוח על התואר שלו בעזרת אמירת הביטוי הקבוע שלו, "מי הבא?" (באנגלית: "?Who's next"). רומן ריינס קטע אותו, הגיע לזירה עד למצב שבו השניים נקלעו לקרב מבטים ביניהם. האחרון נענה לאתגר של גולדברג בחיוב וכתוצאה מכך הקרב ביניהם נקבע לאירוע רסלמניה 36. לעומת זאת לאחר מכן, נודע שריינס לא ייקח חלק בקרב נגדו עקב מצבו הרפואי וכתוצאה מכך לאחר כמה ימים נקבע שהמחליף של ריינס בקרב יהיה ברון סטרומן. בלילה הראשון של האירוע רסלמניה 36, שהוקלט ב-25 וב-26 במרץ (ושודר ב-4 באפריל), גולדברג הפסיד את התואר לסטרומן.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005 נישא לפעלולנית האמריקאית וונדה פראטון, וב-2006 נולד להם בן משותף. התגוררו בקליפורניה, לפני שעברו לטקסס.

הוא בעלים-שותף של "Extreme Power Gym" שבאושנסייד, קליפורניה, חדר לאימוני מואי טאי ואגרוף חובבני.[1]

ברשותו מעל ל-25 רכבי אספנות.

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

WCW[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אליפות העולם במשקל כבד
  • אליפות ארצות הברית (פעמיים)
  • אליפות הזוגות (עם ברט הארט)

WWF/E[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ביל גולדברג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]