בית ג'יימס ליוויט

בית ג'יימס ליוויט
מידע כללי
סוג בית מגורים, מוזיאון
מיקום ווטרבורו, מיין
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
הקמה ובנייה
תקופת הבנייה ?–1850
סגנון אדריכלי התחייה היוונית
קואורדינטות 43°35′20″N 70°42′33″W / 43.589°N 70.709083°W / 43.589; -70.709083
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בית ג'יימס ליוויטאנגלית: James Leavitt House) במרכז ווטרבורו, מיין, הוא בית תחייה יוונית מתקופת אמצע המאה ה-19, הבנוי מעץ, וניצב על בסיס מגרניט. הבית נבנה בשנת 1850 עבור הסוחר העשיר ג'יימס ליוויט, ונמצא במרשם הלאומי של מקומות היסטוריים, וכיום הוא בבעלות העיר ווטרבורו, המפעילה את המבנה החשוב מבחינה ארכיטקטונית, כמוזיאון בית, המכונה מוזיאון בית טיילור / פריי / ליוויט.[1]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בונה בית ליוויט, ג'יימס ליוויט, עבר עם משפחתו למרכז ווטרבורו, ליד העיר אלפרד הסמוכה, בין השנים 18301840, והחל לעבוד כ"איש עסקים נבון", לפי הגדרתו של היסטוריון מקומי. לליוויט היו מספר תחומי עיסוק, הוא קנה ומכר תוצרת מקומית בפורטלנד ובבוסטון, והחזיק חנות קטנה ליד ביתו.

העסקים השונים של ליוויט אפשרו לו להרוויח הון ולהקים בית משוכלל שיתאים להצלחתו כסוחר. בניית בית ג'יימס ליוויט הושלמה בשנת 1850. הבית נבנה בסגנון התחייה היוונית, ולו שתי הקומות. הבית, בו התגוררו ליוויט, אשתו ו-12 ילדיו, העניק למשפחה גאווה על עיצוב הפנים הייחודי שלו.

בעלות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית ליוויט, שנבנה במיקום המשגשג ביותר במרכז ווטרבורו, הוא בית גדול עם שבעה חדרי שינה בקומה השנייה. לאחר מותו של הסוחר ג'יימס ליוויט בשנת 1880 בערך, הפך הבית למגורים שניים עבור המשפחה. בנו של ג'יימס ליוויט, בנג'מין, החל קריירה כסוחר בסאקו שבמיין, והשתמש בבית אביו כמעון קיץ. לאחר מותו של בנג'מין לוויט, ירשה בתו לואלה פריי את הבית; לאחר מכן הוא עבר לשתי בנותיה, בהן הסופרת הלן טיילור, שכתבה את ספרה " "A Time to Recall" בבית המשפחה. גברת. שלושת בניה של טיילור מכרו את הבניין לעיירה ווטרבורו בשנת 1989.

"הבית היה במצב יוצא מן הכלל", ציין ההיסטוריון המקומי ג'ים קרלי: "זו באמת בית במצב טוב, בעקבות העובדה שחיו בו דיירים באופן רציף במשך שלושים שנה בלבד". בעקבות אכלוסו החלקי על ידי משפחת ליוויט ויורשיה, הבית נשאר באופן המקורי בו נבנה, עם מעט שינויים.

הסוחר ג'יימס ליוויט,[2] נולד באלפרד, מיין, בשנת 1797, ונישא לאויבי סטיבנס מיורק, מיין. ליוויט נפטר ב-7 בספטמבר 1876 במרכז ווטרבורו. אשתו נפטרה בשנת 1825. השניים קבורים במרכז ווטרבורו, לא רחוק מהבית.

הבית מהווה כיום מוזיאון היסטורי מקומי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "1850 Taylor/Frey/Leavitt House Museum" (PDF). Town of Waterboro. אורכב מ-המקור (PDF) ב-2017-01-30. נבדק ב-12 באוקטובר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Leavitt was the son of William Leavitt, born in 1752 at Exeter, New Hampshire, and his wife Elizabeth (Hardy) Leavitt. William Leavitt was a descendant of Nehemiah Leavitt, born at Hingham, Massachusetts, and his wife Alice Cartee, widow of Daniel Gilman of Exeter, New Hampshire.