בית האחריות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
גרהרד סקיבה, אנדראס מייזלינגר וגדקדינר מול בית הולדתו של אדולף היטלר בזכרו של חסידי אומות העולם באוסטריה.

בית האחריות (HRB) בבראונאו אם אין הוא הרעיון של הקמת מקום מפגש בינלאומי ומקום למידה בבית הולדתו של אדולף היטלר. אנשים מכל המדינות, הרקעים, הדתות והתרבויות צריכים להיפגש כדי לדון, ללמוד ולפתח פרויקטים הסובבים סביב מושג האחריות הנוגע לממדי העבר, ההווה והעתיד. הדמוגרפיה העיקרית תהיה אנשים צעירים. הרעיון לבית האחריות מקורו במייסד ה-Gedenkdienst ויו"ר השירות האוסטרי בחו"ל ד"ר אנדריאס מייזלינגר.

על אף הרצון לקדם את הרעיון, במאי 2023 הוחלט שהבית שבו נולד היטלר יהפוך לבית ספר להכשרת קציני משטרה בתחום זכויות האדם ולכן רעיון "בית האחריות" ירד מהפרק, לפחות במתכונותו המקורית[1].

רקע רעיוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתגר הרעיוני סביב מקום הולדתו של אדולף היטלר שורש בכך שהמקום אינו "אתר מבצע", כמו אוברזלצברג, הבית החום או הרייכספארטיטאגסגלנדה; זה גם לא "אתר של קורבן", כמו אושוויץ, מאוטהאוזן או הרטהיים, שכן אדולף היטלר בסך הכל נולד באותו בית וחי שם כחודשיים בלבד כתינוק. שום דבר שקשור לשואה לא הוחלט או נעשה מעולם בבית ההוא.

אף על פי כן, מקום הולדתו של אדולף היטלר הוא מקום בעל משמעות סמלית, סמל להולדת השואה, עבור חלקם סמל להולדת הרוע. האתגר שנשקף הוא כיצד להנציח מקום שהוא סמל בלבד.

בית האחריות עוסק ביצירת סמל אחר, של סמל נגד עם משמעות הפוכה ממה שמולדת אדולף היטלר מסמלת. בית האחריות מתכוון ומתחזה להפוך את סמל הולדת השואה לסמל של אחריות, למידה, שלום ויצירתיות תוך הפיכת העיר בראונאו אם אין במקביל לעיר המייצגת את אותם ערכים.[2][3]

בית האחריות יתבסס על התשתית והקהילה של השירות האוסטרי בחו"ל וארגוני השותפים העולמיים שלו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]