בית המזימות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בית המזימות
Crooked House
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על "מסתורי בית שלושת הגגות" (Crooked House) מאת אגאתה כריסטי
בימוי ג'יל פקה ברנר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי James Spring, Sally Sandberg Wood, Joseph Yaskin Abrams עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'וליאן פלוז עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מקס איירונס
ג'וליאן סנדס
סטפני מרטיני
רוג'ר אשטון-גריפית'ס
אמנדה אבינגטון
טרנס סטמפ
כריסטינה הנדריקס
Honor Kneafsey
גלן קלוז
ג'יליאן אנדרסון
כריסטיאן מקיי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום Sebastian Winterø עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה מטרו, Brilliant Films עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי סוני עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 21 בנובמבר 2017 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 115 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פשע, סרט בלשי, סרט דרמה, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 10 מיליון דולר[1]
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בית המזימותאנגלית: Crooked House) הוא סרט בלשי בבימויו של ז'יל פקה ברנר, המבוסס על רומן באותו שם מאת אגאתה כריסטי שיצא לאור ב-1949. בסרט מככבים מקס איירונס, טרנס סטמפ, גלן קלוז, ג'יליאן אנדרסון וסטפני מרטיני. הצילומים החלו בספטמבר 2016, והסרט שודר בממלכה המאוחדת בערוץ 5 ב-17 בדצמבר 2017.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סופיה לאונידס, נכדתו של איל ההון היווני-בריטי אריסטיד לאונידס, מבקרת במשרדו של הבלש הפרטי צ'ארלס הייווארד, ומבקשת ממנו לחקור את מותו של אריסטיד. היא חושדת שהסב נרצח בידי אחד מבני משפחתה. סופיה מציינת שבזריקת האינסולין אותה מקבל אריסטיד באופן קבוע, נמהל פיזוסטיגמין מטיפות העיניים שלו, שגרם לו להתקף לב. סופיה מאמינה שהדבר נעשה במזיד. צ'ארלס בחוסר רצון בולט מקבל את תיק החקירה, גם בשל הרומן הקצר שהיה לו עם סופיה בקהיר. צ'ארלס מבקש את אישורו של פקד טאוונר מהסקוטלנד יארד, שמכיר אותו מעבודתו עם אביו של צ'ארלס.

באחוזה של משפחת לאונידס צ'ארלס חוקר את בני המשפחה, ומוצא מניעים לרצח לכל אחד מהם. כולם יורשים סכומים גדולים מעזבונו של ארסיטיד. כולם ידעו על טיפות העיניים, מכיוון שארסיטיד דיבר על כך שאפשר להרוג אותו באמצעותם. כולם נטרו טינה לאריסטיד על כך שהיה בריון מניפולטיבי.

לייד אדית' האבילנד היא אחות אשתו הראשונה של אריסטיד, שעברה לגור באחוזה ולטפל בילדיה היתומים. היא תעבה את גיסה על קשיחותו כלפי נכדיו. אדית מסתובבת באחוזה והורגת חפרפרות בעזרת רובה ציד.

בנו הבכור של אריסטיד, פיליפ, שנא את אביו על כך שדילג עליו כיורש לעסק המשפחתי, ועל סירובו לממן הפקה של סרט לפי תסריט שכתב עבור אשתו, מגדה.

ילדיהם של פיליפ ומגדה, הם שלושת הנכדים של אריסטיד: סופיה, יוסטס (נער נכה בגיל העשרה שמאמין שסבו בז לו), וג'וזפין (ילדה פקחית בת 12, שמרגלת אחרי כולם בבית, ורושמת כל דבר במחברת שלה).

הבן הצעיר, רוג'ר, מנהל את העסק המשפחתי, אבל נכשל בכך, ופעמים רבות חילץ אותו אביו מקשיים כלכליים. אשתו השתלטנית קלמנסי היא בוטניקאית ולה ידע רב ברעלים.

אשתו השנייה של אריסטיד, ברנדה, היא צעירה ממנו בהרבה, והייתה רקדנית בקזינו בלאס וגאס. בני המשפחה חושדים בה שהיא הרגה את אריסטיד, במיוחד רוג'ר, שמאשים אותה בהיותה רודפת בצע. היא זו שהכינה את זריקת האינסולין שגרמה למותו. כמו כן היה לה רומן עם לורנס בראון, המורה הפרטי של ילדי לאונידס. כשנפתחת הצוואה של אריסטיד מתברר שהיא איננה חתומה, ולכן ברנדה היא היורשת של כל רכושו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדרמה מבוססת על רומן באותו שם מאת אגאתה כריסטי. שלב הצילומים החל בספטמבר 2016.[2] חלק מהצילומים נעשה בספריית מוהן שבקינגס קולג' לונדון. חלקים אחרים מהסרט צולמו בטינטספיד ליד בריסטול. מיינלי מנור שליד פליט בהמפשייר שימש לצילומי החוץ של הסרט. מעצב ההפקה של הסרט היה סיימון באוולס.

את המוזיקה המקורית כתב הוגו דה צ'ייר.[3]

קבלה וביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר Rotten Tomatoes קיבל הסרט דירוג של 56% המבוסס על 25 ביקורות עם ציון ממוצע של 5/10.[4] באתר Metacritic קיבל הסרט ציון ממוצע של 59 מתוך 100, המבוסס על 8 מבקרים.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בית המזימות בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Crooked House". Cinando. נבדק ב-19 באוקטובר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Wiseman, Andreas (13 בספטמבר 2016). "Agatha Christie thriller 'Crooked House' underway". Screen Daily. Screen International. נבדק ב-26 בספטמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ de Chaire, Hugo (26 בנובמבר 2016). "Composer on Feature Film 'Crooked House'". Hugo de Chaire. אורכב מ-המקור ב-27 בנובמבר 2016. נבדק ב-26 בנובמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Crooked House (2017)". Rotten Tomatoes. Fandango. נבדק ב-19 באפריל 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Crooked House Reviews". Metacritic. CBS Interactive. נבדק ב-11 בפברואר 2018. {{cite web}}: (עזרה)