בית ללא חוקים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בית ללא חוקים
The House of Yes
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על מחזה בעל אותו השם
בימוי מרק ווטרס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי רוברט ברגר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט וונדי מקלאוד (מחזה)
מארק ווטרס
עריכה רוברט דאפי
שחקנים ראשיים פארקר פוזי
ג'וש המילטון
ז'נבייב בוז'ולד
טורי ספלינג
פרדי פרינז ג'וניור
מוזיקה רולף קנט עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום מייקל ספילר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה מירמקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 10 באוקטובר 1997
משך הקרנה 85 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט עלילתי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $1,500,000
הכנסות $626,057
הכנסות באתר מוג'ו houseofyes
פרסים Sundance Special Jury Prize for Acting עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בית ללא חוקיםאנגלית: The House of Yes) הוא סרט דרמה-קומדיה אמריקאי משנת 1997. השחקנית הראשית פארקר פוזי זכתה בעקבות משחקה בסרט בפרס מיוחד של השופטים בפסטיבל סאנדנס[1].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרטי (ג'וש המילטון), שב מניו יורק לבית אימו לכבוד חג ההודיה לאחר היעדרות של שנה. המשפחה חיה בסמיכות לביתם של משפחת קנדי בוושינגטון. מרטי מביא עמו את ארוסתו - לזלי (טורי ספלינג).

המפגש עם אימו (ז'נבייב בוז'ולד), אחיו הצעיר אנתוני (פרדי פרינז ג'וניור) ואחותו התאומה "ג'קי או" (פארקר פוזי) הוא טעון. אימו של מרטי אומרת לו שעליו לעזוב ללא שהות בגלל ג'קי שהייתה מאושפזת בבית חולים לחולי נפש. לג'קי או ולמרטי יש קשר מיוחד המתעלה על זה של תאומים רגילים. בני המשפחה דוברי שפות רבות, בעלי טעם מסוגנן, נגנים מוכשרים בפסנתר ובעלי אינטליגנציה מפותחת, ואילו לזלי היא פשוטה וקרתנית. ג'קי או מביעה את מורת רוחה מאירוסיו של אחיה ללזלי. מרטי טוען בפני ג'קי או כי הוא בחר לאהוב את לזלי, וכי יחסיהם מושתתים על אהבה מתוך בחירה ולא נכפתה עליו. כשעה לפני סעודת החג, סופה גורמת להפסקת חשמל והארוחה מתבטלת. לזלי מספרת כי מרטי והיא נפגשו במסיבה. במהלך הערב מתגלה כי ג'קי או ירתה במרטי ועקב כך אושפזה בכפייה.

לזלי שואלת את ג'קי או מדוע היא מכונה כך, והיא מספרת כי בליל כל הקדושים התחפשה לג'קלין קנדי-אונאסיס מיד לאחר רצח ג'ון פיצג'רלד קנדי ולבשה חליפת שאנל ורודה וכובע אצטרובל תואם אשר הודבק אליה ספגטי וקטשופ כדי לדמות רסיסי מוח ודם. לזלי המזועזעת מרגישה מעט זנוחה ושלא במקומה ופורשת למיטה. ג'קי או מספרת למרטי כי אנתוני נשר מן המכללה היוקרתית בה הוא למד. השניים עוקצים את אנתוני ואנתוני שמנסה להסיט מעצמו את הדיון אומר למרטי כי הוא שומע את ג'קי או בוכה בלילות. מרטי שואל את ג'קי מדוע היא בוכה והיא אומרת לו כי היא מאוהבת בו. היא מספרת לאנתוני כי הם היו נוהגים להתנות אהבים, אך זה לא היה מספיק. אנתוני המזועזע עוזב ושני התאומים נשארים לבדים. ג'קי אומרת למרטי שעדיין יש לה את התחפושת ורצה להביא אותה. היא מביאה גם אקדח וחליפה והשניים משחזרים במין משחק חולני את רצח קנדי ומיד לאחר מכן מקיימים יחסי מין.

בינתיים אנתוני עולה לחדרה של לזלי ומנסה לפתות אותה. לזלי המבוישת אומרת לו שהיא אינה יכולה להיענות לו מפני שהיא מאורסת לאחיו. אנתוני מגלה לה על הרומן של התאומים ולזלי שהולכת לחפש את מרטי רואה את שניהם יחדיו. לזלי ההמומה חוזרת לחדרה ואנתוני שמנחם אותה שוכב עימה. בבוקר הסופה נחלשת והאם מעירה את לזלי ומודיעה לה שעליה לעזוב את ביתה ולא, תספר למרטי כי שכבה עם אחיו. לזלי הנבוכה אינה מוכנה לוותר על מרטי ומטיחה בפניה כי היא יודעת ששני ילדיה עוסקים בגילוי עריות ואילו היא מכחישה וטוענת כי לעולם לא ניתן לדעת דבר. היא הולכת להעיר את ילדיה הישנים ורואה את ג'קי או מעורטלת למחצה וניכר כי היא יודעת על יחסיהם המיניים. היא נוטלת את האקדח מידיה של ג'קי או ומחביאה אותו במיכל הדחת השירותים. היא מעירה אותם ומודיעה כי לזלי בדרכה חזרה לניו יורק. לזלי מתחננת בפני מרטי שיחזור עימה. אנתוני מספר כי שכב עם לזלי והמפגש עומד על סף פיצוץ. ג'קי שהפסיקה לקחת את הכדורים שלה מפגינה חוסר אחיזה במציאות: היא טוענת כי אימם רצחה את אביהם וקברה אותו בחצר האחורית כדי שיישאר קרוב אליהם. מרטי אומר ללזלי כי ג'קי או מבולבלת, כי אביהם עזב את הבית ביום בו קנדי נורה ובחצר האחורית חפרו כדי להתקין מיזוג אוויר. לזלי מפצירה שוב במרטי כי יסלח לה וישוב עימה לניו יורק ומרטי מסכים. ג'קי או מוצאת את האקדח שאימה החביאה ומבקשת ממרטי לשחזר איתה את רצח קנדי בפעם האחרונה. מרטי מסכים וג'קי יורה. הסרט נגמר בנקודת מבטה של ג'קי שאומרת שמרטי נהרג וכי היא קברה אותו בחצר האחורית ליד אביהם.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות חיוביות. האתר Rotten Tomatoes נתן לסרט תוצאה של 64%, המבוססת על ידי 37 מבקרים, עם זאת, הסרט היה מועמד גם לפרס פטל הזהב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]