בית משותף (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
בית משותף
שיר הנושא "אחלום לנצח" של מופע הארנבות של ד"ר קספר
סוגה מיני-סדרה
יוצרים ציון רובין
כותבים ציון רובין
בימוי ציון רובין
שחקנים הגר השילוני
יעל איזנברג
שאול אמיר
רומן פורטר
מתן ינקוביץ
בר זילברשטיין
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 1
מספר פרקים 8
הפקה
מפיק אודי סגל
עמי אמיר
אריק ברנשטיין
חברת הפקה אודי סגל הפקות
אורך פרק 30 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ הילדים
תקופת שידור מקורית 20022003
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בית משותף הוא שמה של מיני-סדרת טלוויזיה שהופקה עבור ערוץ הילדים בין השנים 2002 ל-2003. לסדרה שמונה פרקים המוקדשים לשמונה חגים או מועדים בלוח השנה העברי. העלילה של כל פרק קשורה לרוב לערכים של אותו חג או מועד. יוצר, תסריטאי, במאי, צלם ועורך הסדרה הוא ציון רובין.

גיבורת הסדרה היא הגר (אותה מגלמת הגר השילוני) המתגוררת בבניין דירות משותף ברמת גן. אמה נפטרה והיא גרה עם אביה. השכנים שלה הם חברתה ענת (יעל איזנברג), ידידה הטוב ביותר איתי (שאול אמיר) ואחותו משי (טס השילוני, במציאות אחותה של הגר).

פרקי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אולי - בראש השנה. הגר מתוודעת לאופיר, השכן החדש שמתחיל את השנה החדשה בבית חדש בו עבר לגור עם אימו, שזה עתה נפרדה מאביו. הגר מסבירה לו על עולם המבוגרים ועל החיים בכלל, וביחד הם מתכננים בריחה של אופיר לבית של אבא בערב ראש השנה (הפרק הראשון שודר לראשונה בראש השנה 2002).
  • הושענא רבה - בסוכות. סבא של הגר מאושפז בבית חולים לאחר שלקה בהתקף לב. הגר, שיודעת כמה חשובה לו הישיבה בסוכה, מגייסת את חבריה ויחד הם מבריחים אותו מבית החולים. הם מגיעים לערב האחרון בסוכה וחוגגים בה את ליל הושענא רבה (הפרק השני שודר לראשונה בסוכות 2002).
  • שווארמה כבש במצה - בפסח (הפרק השלישי שודר לראשונה בפסח 2003).
  • פלורי והרברט - ביום הזיכרון לשואה ולגבורה. בבוקר הטיול השנתי של הגר, היא ואבא שלה (צלם במקצועו) לא מתעוררים בזמן, והגר מאחרת את ההסעה של בית-הספר. בלא בררה היא מצטרפת לאביה לצלם ניצולת שואה בשביל הספרייה של יד ושם. בהתחלה הגר איננה רוצה לצאת מהרכב עד סוף הצילומים, אך השיעמום והסקרנות דוחפים אותה לעבר הבית. המשטרה העירונית גוררת לאבא של הגר את האוטו ובזמן שהוא משלם את הדוחות בעירייה הגר נחשפת באופן מאוד אישי לסיפור חייה של פלורי, ובפרט שומעת על אהוב ליבה הרברט. פלורי והרברט הסתתרו ביחד בבית של חסיד אומות העולם בזמן השואה. שיא הפרק הוא כשהגר ופלורי נכנסות מתחת למיטה בחדר האורחים, לפי הצעתה של פלורי הגר מרגישה עכשיו באותו כוך רגשי שהיא (פלורי) חייה בו כמעט שמונה שנים (הפרק הרביעי שודר לראשונה ביום השואה 2003).
  • שלג כחול - ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. העלילה של הפרק מבוססת על האירוע הפיגוע בדולפינריום. אנה, אחותו של מיכאל, אחד הדיירים בבניין, נוסעת עם חברתה לבלות בדולפינריום. בהמשך הערב נודע בחדשות על פיגוע באותו מקום. הפרק מגולל את ההתמודדות של מיכאל ואמו עם אי-הידיעה בקשר לגורלה של אחותו. האמא מחפשת את הבת בבית החולים בעוד מיכאל מתמודד עם המצב בעזרת החברים מהבניין (הפרק החמישי שודר לראשונה ביום הזיכרון 2003).
  • סלינו על כתפינו - בחג השבועות. הגר, ענת, איתי ורותם משתתפים בתחרות "חפש את המטמון" של הצופים לכבוד חג השבועות. במהלך הפעילות הם מוצאים מזוודה מלאה במזומנים, החבורה מחליטה להחביא את הכסף כחודש ואם לא יבוא אף אדם לדורשו לחלק את הסכום ביניהם. הפרק עקוב אחרי הדינמיקה של הקבוצה בעקבות מציאת המזוודה. לבסוף שומעים החבורה כי הכסף במזוודה היה מיועד לממן ניתוח של ילד. בעקבות כך הם מחליטים להחזיר את הכסף. בפרק מסופר גם על אהבה שמתפתחת בין שני גיבורי הסדרה (הפרק השישי שודר לראשונה בשבועות 2003).
  • שנאת חינם - בתשעה באב. ענת ויעל הן חברות טובות. ישנה תחרות סיפורים שהזוכה בה יטוס לייצג את בית הספר בחוץ לארץ. יעל הנרגשת כבר בטוחה כי היא נוסעת מבין כל בית הספר. יממה לפני שהגשת הסיפורים נסגרת, מחליטה ענת אף היא לכתוב סיפור ולהגישו. יעל בטוחה כי ענת כתבה את הספר בזכות ציור בחדרה של יעל. יעל מובילה חרם חברתי נגד מי שהייתה עד לא מזמן חברתה הטובה, וכך נלמד בפרק מהי שנאת חינם (הפרק השביעי שודר לראשונה בט' באב תשס"ג 2003).
  • דמי חנוכה - בחנוכה. בעיצומה של חופשת וחנוכה, הבזבוזים מתחילים להקשות על חיי משפחתו של איתי. איתי ומשי, דורשים פעילויות בחופש, שעולים כסף רב שאין למשפחה. אביו של איתי מפוטר מעבודתו, והם נאלצים למכור את רכבם ואף לקצץ בהוצאות שונות. הגר וענת מחליטות לעזור לאיתי, הם מכינים סופגניות ויוצאים אותן ברחבי השכונה ואף בבניין הצופים כדי לממן את יציאתו של איתי לטיול השנתי (הפרק השמיני שודר לראשונה בחנוכה 2003).

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיר הפתיחה של הסדרה הוא השיר "אחלום לנצח" של הלהקה "מופע הארנבות של ד"ר קספר". פסקול הסדרה כולל, בנוסף לשיריהם של להקת מופע הארנבות של ד"ר קספר, גם משירי "שוטי הנבואה" ועוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]