בית ספר לבישול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיעור בבית הספר לבישול ריימונד בלאן באוקספורד, אנגליה
סדנת סושי לחובבנים. מן התקרה נתלית מראה גדולה הנטויה בזווית, ובכך מאפשרת לתלמידים לראות את עבודת השף ממקום ישיבתם

בית ספר לבישול הוא מוסד להשכלה באמנות ומדע הבישול והכנת האוכל. ישנם סוגים רבים ושונים של בתי ספר לבישול ברחבי העולם, חלקם להכשרת שפים, אחרים מיועדים לחובבי בישול, וחלקם הם שילוב של השניים.

תוכניות הלימוד יכולות להשתנות בין מספר שעות ועד למספר שנים. חלק מהתוכניות מובילות לתואר אקדמי או הסמכה מקצועית מוכרת. תוכניות רבות כוללות התנסות מעשית במטבח מוסדי, לעיתים של מסעדה צמודה לבית הספר או תקופה של התנסות בעבודה במסעדה בבעלות פרטית.

בבתי הספר המקצועיים נלמדות טכניקות קולינריות, מנהגים גסטרונומים, מדעי המזון, התמודדות עם לקוחות ועקרונות כלכליים בסיסיים לקיום עסקי בתחום. בתי ספר לבישול לחובבים לעומת זאת, קשורים בתיירות קולינרית (אנ') במדינות רבות בעולם[דרוש מקור].

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארצות הברית, חינוך קולינרי הוא מושג חדש למדי ביחס לחינוך הקולינרי באירופה. ב-1898 הוציא צ'ארלס רנהופר, השף של מסעדת דלמוניקו'ס, מגזין בתפוצה ארצית בשם "Chef". במגזין הייתה אחת הקריאות הראשונות להקמת בית ספר להכשרת טבחים בארצות הברית. רנהופר פנה רנהופר לאירופה כדי לפתור את בעיות כוח האדם שלו. ב-1911 קידמה ארצות הברית מערכת דומה לזו האירופית, שבה מתלמדים יצטרכו להשלים התחייבות של 6,000 שעות עבודה כדי לקבל הסמכה כשף.

בית הספר לבישול הפרטי המשמעותי הראשון באמריקה היה בית הספר לבישול בבוסטון (Boston Cooking School), אשר נוסד בשנת 1877. אחד הבולטים שבהם היה המכון הקולינרי של אמריקה (The Culinary Institute of America) שנוסד בשנת 1946. המכון הקולינרי של אמריקה הביא דרך חדשה וחינוך טוב יותר לאנשי מקצוע בתחום הקולינריה, על ידי לימוד התיאוריה מאחורי עבודתם העתידית וגם דרישה מהם להשלים בתשלום התמחות (internship) בת 18 שבועות במסעדה המאושרת על ידו, המחייבת אותם ליצור מאפס לפחות 51% מהמוצר שלהם. בית הספר משתמש בעיקר בהוראה מעשית, מה שמבטיח שהתלמידים ילמדו באמצעות התנסות מקצועית.

תוכניות לימודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסמכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עבודה קולינרית בבית הספר לניהול מלונות באוניברסיטת ולס בצ'נאי, הודו

חלק מבתי ספר, כמו קורדון בלו[1], הסטודנט נדרש לפגין את הידע והכישורים שלו על מנת לקבל הסמכה. אחרים, כמו המכללה הבינלאומית של בולטימור, אוניברסיטת סטרטפורד, אוניברסיטת ג'ונסון ווילס והמכון הקולינרי של אמריקה[2] מציעים תוכניות לפיהן סטודנטים זוכים לתעודה מקצועית או תואר ראשון. יש גם כמה שבהם התלמידים מקבלים עם סיום הלימודים לא רק תעודה מקצועית אלא גם הסמכה על ידי הפדרציה האמריקאית לקולינריה[3][4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בית ספר לבישול בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Le Cordon Bleu - Why attend Le Cordon Bleu". Cordonbleu.edu. 2014-03-28. נבדק ב-2014-04-13.
  2. ^ "CIA Leads the Way :: The Culinary Institute of America". Ciachef.edu. 2014-01-27. נבדק ב-2014-04-13.
  3. ^ "Culinary Connection Culinary Arts Academy". Culinaryconnection.com. נבדק ב-2014-04-13.
  4. ^ "Who We Are". Acfchefs.org. 2005-04-19. נבדק ב-2014-04-13.