בית קברות לחיות (סרט, 2019)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בית קברות לחיות
Pet Sematary
מבוסס על "בית כברות לחיות שעשועים" מאת סטיבן קינג
בימוי קווין קולש, דניס וידמאייר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי לורנזו די בונאוונטורה, מארק וראדיאן, סטיבן שניידר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'ף באלר
שחקנים ראשיים ג'ייסון קלארק
איימי סימץ
ג'ון לית'גו
מוזיקה כריסטופר יאנג עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום לורי רוז עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Di Bonaventura Pictures
חברה מפיצה אולפני פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 16 במרץ 2019 (SXSW)
ישראלישראל 4 באפריל 2019
ארצות הבריתארצות הברית 5 באפריל 2019
משך הקרנה 101 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אימהעל-טבעידרמה
תקציב 21 מיליון דולר
הכנסות 113.1 מיליון דולר (13 ביוני 2019)
הכנסות באתר מוג'ו petsematary2019
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בית קברות לחיותאנגלית: Pet Sematary, בתרגום ישיר לעברית: בית כברות לחיות מחמד)[1] הוא סרט אימה על-טבעי אמריקאי משנת 2019 המבוסס על הרומן "בית כברות לחיות שעשועים" מאת הסופר סטיבן קינג ומהווה את עיבודו השני של הרומן למסך לאחר הסרט משנת 1989. בסרט מככבים ג'ייסון קלארק, איימי סימץ וג'ון לית'גו בתפקידים הראשיים. הסרט עלה לראשונה במהלך פסטיבל SXSW, והוא יצא לאקרנים בבכורה עולמית ב-5 באפריל 2019. בישראל הסרט יצא יום קודם לכן, ב-4 באפריל 2019.

לאחר שלואיס קריד, עובר עם משפחתו לאזור כפרי ושקט במיין, הוא מגלה מתחם קבורה מסתורי הקרוי "בית קברות לחיות". כשטרגדיה מכה בהם, לואיס פונה אל שכנו החביב, ג'אד קראנדל, בבקשת עזרה. אולם במעשה זה, לואיס אינו מודע לכך שהוא התחיל תגובת שרשרת מסוכנת שגורמת לשחרורו של רוע אדיר ובלתי מובן שאת תוצאותיו אי אפשר לשער.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

לואיס קריד, רופא מבוסטון, מסצ'וסטס עובר לעיירה הקטנה לודלו במיין יחד עם אשתו, רייצ'ל, שני ילדיהם הקטנים, אלי וגייג', וחתולה של אלי, צ'רץ'. בעודם בוחנים את היער סביב ביתם החדש, אלי עוקבת אחרי מצעד של ילדים עם מסכות של בעלי חיים המלווים כלב מת לבית קברות, שבכניסה אליו מופיע השלט "בית כברות לחיות". ג'אד קראנדל, שכנם החדש של משפחת קריד, מזהיר את אלי ורייצ'ל כי היער הוא מסוכן ושלא יסתכנו בכניסה אליו בגפם.

במחלקה הרפואית שבאוניברסיטה, לואיס נשאר מזועזע לאחר שנכשל בהצלת חייו של ויקטור פאסקו, סטודנט שנפצע אנושות לאחר שנדרס על ידי רכב. בלילה שלאחר מותו של פאסקו, לואיס חולם חלום בו הוא פוגש את פאסקו המוליך אותו לחלקו האחורי של בית הקברות לחיות ומזהיר את לואיס שלא ישבור את המחסום. לואיס מתעורר בבהלה ומוצא את רגליו ואת סדיני המיטה מטונפים בבוץ, דבר המצביע על כך שאירועי הלילה הקודם היו יותר מסתם סיוט בעלמא.

בערב ליל כל הקדושים, לואיס מגלה שצ'רץ' נהרג על ידי משאית, וג'אד לוקח אותו לכאורה לבית הקברות לחיות במטרה לקבור את צ'רץ', אך בפועל מוביל את לואיס רחוק יותר אל שטח קבורה עתיק. למחרת, לואיס מוכה הלם כאשר הוא מגלה שצ'רץ' חזר הביתה בחיים, אם כי מראה התנהגויות תוקפניות יותר מהרגיל כשהוא שורט את אלי וקורע ציפור בצורה אלימה. לואיס מתעמת עם ג'אד שמספר לו שקרקע הקבורה מאחורי בית הקברות לחיות מסוגל להשיב את המתים באמונה שהקרקע נשלטת על ידי רוח המכונה ונדיגו. לאחר שצ'רץ' תוקף את גייג', לואיס מנסה לעשות לו המתת חסד, אך במקום מחליט לשחרר אותו ולספר לאלי שהוא ברח.

לאחר מכן, המשפחה עורכת מסיבת יום הולדת עבור אלי, אך אלי רואה את צ'רץ' מתקדם על הכביש וממהרת אליו; מה שמוביל לתאונה במהלכה מכלית גדולה שמשתחררת ממשאית שבלמה בפתאומיות הורגת אותה. בעקבות כך, רייצ'ל וגייג' יוצאים לשהות ימים אחדים עם הוריה של רייצ'ל. ג'אד חש שלואיס מתכנן להחיות את אלי ומזהיר את האב האבל כי "לפעמים מת זה עדיף". עם זאת, למרות אזהרותיהם של ג'אד ורוחו של פאסקו, והסתייגויותיו לגבי הרעיון, הצער והאשמה של לואיס דוחפים אותו לבצע את תוכניתו. לאחר שהוא מסמם את ג'אד, לואיס מוציא את גופתה של אלי מקברה וקובר אותה בקרקע הקבורה של הוונדיגו, שמאפשר לו לקבור את אלי. אלי חוזרת מן המתים, אבל מיד מגלה התנהגות מטרידה ומעורפלת.

בבית הוריה, רייצ'ל המפוחדת סובלת מחזיונות של אחותה המתה זלדה, שמתה מדלקת קרום המוח כשהייתה צעירה, ובמקביל, גייג' רואה את רוח הרפאים של פאסקו. בינתיים, ג'אד מתעורר ומתעמת עם לואיס. כשהוא מתעקש שהכל בסדר, לואיס שולח את ג'אד מביתו, אבל ג'אד מבחין באלי שצופה בו מחלון חדר השינה שלה. מזועזע, ג'אד בורח לביתו ומחפש אחר אקדח להרוג בו את אלי. בזמן שהוא מחפש את האקדח, דעתו של ג'אד מוסחת על ידי צ'רץ', ואלי פוצעת את גיד האכילס של ג'אד באמצעות איזמל. לפני שהיא דוקרת אותו למוות, אלי מתעללת בו באמצעות לבישת פניה של אשתו המתה של ג'אד, נורמה.

רייצ'ל וגייג' שבים הביתה, שם אלי מציגה את עצמה. כשהיא לא מסוגלת להאמין שבתה חזרה מן המתים, רייצ'ל המבוהלת בורחת לקומה השנייה עם גייג', שם היא נדקרת בבטנה על ידי אלי, אבל מצליח לברוח לחדר השירותים עם גייג' ומתבצרת שם. לואיס, שבינתיים מצא את גופתו של ג'אד, חוזר לבית בדיוק ברגע בו רייצ'ל מנסה למלט את גייג' אל מחוץ לחלון חדר השירותים. לואיס תופס גייג' ברגע בו רייצ'ל נדקרת בעמוד השדרה על ידי אלי. לואיס נועל את גייג' במכונית וחוזר אל הבית ומוצא רייצ'ל הגוססת שמבקשת לא להיקבר בבית הקברות לחיות.

אלי מכה את לואיס וגורמת לו לאבד הכרה, ולאחר מכן גוררת את גופתה של רייצ'ל אל תוך היער, שם היא קוברת אותה מעבר למחסום של בית הקברות לחיות. לואיס, ששב להכרתו, ממהר ליער, שם הוא נאבק באלי ומתכונן להרוג אותה, אך משופד במוט על ידי רייצ'ל ששבה לתחייה, ונקבר גם הוא. יחד עם צ'רץ', השלישייה מציתה את ביתו של ג'אד לפני שהם מתקרבים למכונית שבה גייג' עדיין יושב בפנים. הסרט נגמר כשלואיס מחווה לגייג' לפתוח את המכונית, וברקע נשמע קול קליק של פתיחת דלת המכונית.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ייסון קלארק - לואיס קריד
  • איימי סימץ - רייצ'ל קריד
  • ג'ון לית'גו - ג'אד קראנדל
  • ג'טה לורנס - אלי קריד
  • התאומים הוגו לוקאס לבוי - גייג' קריד
  • אובסה אחמד - ויקטור פאסקו
  • אליסה ברוק לבין - זלדה גולדמן

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-5 במרץ 2010, הוכרז שעיבוד מחודש לרומן "בית כברות לחיות שעשועים" נמצא בתהליכי פיתוח, ושמאט גרינברג (שכתב את התסריט עבור עיבוד נוסף של קינג, "1408") יכתוב את התסריט.[2] ב-31 באוקטובר 2013, נחשף שהמפיקים לורנזו די בונבנטורה וסטיבן שניידר יפיקו את העיבוד המחודש ושחואן קרלוס פרסנדילו נמצא בהליכי משא ומתן על בימוי העיבוד המחודש.[3]

ב-7 בדצמבר 2017, הוכרז שחברת "פרמאונט" נתנו אור ירוק לעיבוד מחודש שיבוים על ידי דניס וידמאייר וקווין קולש ויתבסס על תסריט מאת ג'ף באלר. די בונבנטורה, וראדיאן ושניידר נשארו על תקן המפיקים.[4]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-16 באפריל 2018 הוכרז שג'ייסון קלארק לוהק לתפקיד הגברי הראשי של הסרט כלואיס קריד.[5] ב-4 במאי 2018, נודע ג'ון לית'גו הצטרף לצוות השחקנים כג'אד קראנדל.[6] ביוני 2018 הוכרז שאיימי סימץ' לוהקה לתפקיד הנשי הראשי של הסרט כרייצ'ל קריד, שג'טה לורנס לוהקה לדמות הבכורה של משפחת קריד, אלי קריד, ושהתאומים הוגו ולוקאס לבוי לוהקו לדמותו של תינוק המשפחה, גייג' קריד.[7][8] ב-8 באוקטובר 2018, דווח כי אובסה אחמד לוהק לדמותו של ויקטור פאסקו.[9]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט החלו ב-18 ביוני 2018 בטורונטו, אונטריו, קנדה,[10][11] והסתיימו באוקטובר 2018.[9]

יציאה לאקרנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקור, הסרט התעתד לצאת לאקרנים ב-19 באפריל 2019,[4] אך מאוחר יותר הוחלט להקדים את תאריך יציאתו ל-5 באפריל.[12] בישראל הסרט יצא לאקרנים יום קודם לכן, ב-4 באפריל.[13]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בתרגום המקורי של היצירה, שגיאת הכתיב בשם נשמרה על מנת לשמר את שמו של הספר במקור (Sematary במקום Cemetery), אך מפיצי הסרט בחרו להפיץ את הסרט בכתיבתו התקנית.
  2. ^ Outlaw, Kofi (March 5, 2010). "'1408' Writer Headed for the 'Pet Sematary' - ScreenRant". Screen Rant. Retrieved June 18, 2018.
  3. ^ Kroll, Justin (October 31, 2013). "'Pet Sematary' Back From the Dead With Director Juan Carlos Fresnadillo (EXCLUSIVE)". Variety. Retrieved June 18, 2018.
  4. ^ 1 2 D'Alessandro, Anthony (December 8, 2017). "Paramount Sets 2019 Release For 'Pet Sematary' & 'Instant Family'". Deadline Hollywood. Retrieved June 18, 2018.
  5. ^ Kit, Borys (April 16, 2018). "Jason Clarke in Talks to Star in 'Pet Sematary' Remake (Exclusive)". The Hollywood Reporter. Retrieved May 4, 2018.
  6. ^ Breznican, Anthony (May 4, 2018). "John Lithgow joins the remake of Stephen King's 'Pet Sematary'". Entertainment Weekly. Retrieved May 4, 2018.
  7. ^ Fleming Jr, Mike (June 1, 2018). "Amy Seimetz Female Lead In 'Pet Sematary' Remake". Deadline Hollywood. Retrieved June 1,2018.
  8. ^ Breznican, Anthony (June 21, 2018). "[Meet the kids from the new film version of Stephen King's 'Pet Sematary']". Entertainment Weekly. Retrieved June 21, 2018.
  9. ^ 1 2 Squires, John (October 8, 2018). "Obssa Ahmed Plays the New Victor Pascow in Next Year's 'Pet Sematary' - Bloody Disgusting". Bloody Disgusting. Retrieved October 9, 2018.
  10. ^ Trumbore, Dave (June 18, 2018). "'Pet Sematary' Adaptation Starts Filming; First Set Photo Revealed by Co-Directors". Collider. Retrieved June 18, 2018.
  11. ^ Salemme, Danny (June 18, 2018). "Pet Sematary Director Announces Filming Has Begun". Screen Rant. Retrieved October 9, 2018.
  12. ^ McNary, Dave (May 23, 2018). "'Transformers 7' Pulled From Paramount Schedule". Variety. Retrieved June 18, 2018.
  13. ^ דף הסרט באתר "אידיבי".