בלטימורה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בלטימורה
מקום הקמה מילאנו עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 19851987 (כשנתיים)
סוגה איטלו-דיסקו, גל חדש עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים EMI עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Baltimora הייתה להקה איטלקית שפעלה בשנות ה-80. לעיתים קרובות הם נחשבים ללהקה של להיט אחד בארצות הברית ואנגליה עקב ההצלחה שחוו עם השיר "Tarzan Boy" לעומת שיריהם האחרים. בארצות אירופאיות אחרות ובהן מולדתם איטליה הלהקה זכתה להצלחה רבה יותר.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת 1984, מאוריציו באסי, מפיק מוזיקלי ומוזיקאי ממילאנו, פגש את ג'ימי מקשיין, יליד דרי, צפון אירלנד. מקשיין היה טכנאי רפואי שעבד עבור הצלב האדום בצפון אירלנד. ביחד הם החליטו ליצור להקה בהובלת מקשיין אשר היה רקדן מוכשר ובעל קול טוב. באסי גייס מוזיקאים שונים כדי להקליט את האלבום הראשון של הלהקה, כולל ג'ורג'יו קוקילבו על הגיטרה וגבריאלה מלוטי על התופים. המראה של מקשיין היה מאופיין בגדים רפויים וראוותניים, ובמהרה אומץ על ידי באסי וכל שאר חברי הלהקה, שהופיעו על הבמה עם תסרוקות ראוותניות ובלבוש אדום ורפוי עם משקפיים. כמה מקורות מציינים שמי ששר את הקולות המובילים היה מאוריציו באסי ושהקולות המשניים בוצעו על ידי מקשיין. עיקר כתיבת השירים התבצעה על ידי באסי ונעימי חאקט אך מקשיין כתב את המילים לכמה משירי הלהקה וביניהם "survivor in love"

ההצלחה עם "Tarzan Boy"[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסינגל הראשון של בולטימורה Tarzan Boy שוחרר בקיץ של 1985 והפך להצלחה מיידית באירופה. הסינגל הגיע למקום ה6 ברשימת הסינגלים המובילים באיטליה ונכנס לרשימת חמשת הסינגלים הראשונים במדינות רבות ביניהן גרמניה, שווייץ, אוסטריה, שוודיה, צרפת, הולנד ונורווגיה. באוגוסט 1985 הגיע השיר למקום ה3 במצעד הפזמונים האנגלי. [1]

סגנון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסגנון של בלטימורה מתואר בעיקר כ"דיסקו איטלקי" ולעיתים כחלק ממוזיקת הגל החדש.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Baltimora". Official Charts Company. נבדק ב-31 במאי 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "60 Great Albums You Probably Haven't Heard". Vulture.com. 10 בנובמבר 2013. נבדק ב-6 ביוני 2015. {{cite web}}: (עזרה)