במלכודת העולמות: ארצו של לורד הדרקון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
במלכודת העולמות: ארצו של אדון הדרקון
Spellbinder: Land of the Dragon Lord
סוגה פנטזיה, סדרת נעורים, מדע בדיוני
יוצרים מארק שירפס, ג'ון תומסון
כותבים מארק שירפס, ג'ון טומפון
בימוי נואל פרייס
שחקנים הת'ר מיטשל, לורן היוט, ראיין קוואנטן
ארץ מקור אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין  סיןפוליןפולין פולין
שפות אנגלית
מספר עונות 1
מספר פרקים 26
תוכנית מקור במלכודת העולמות
הפקה
מפיק ג'נוס צ'ך, דניס קיילי
עורכים פיפה אנדרסון
מוזיקה Ian Davidson עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 24–25 דקות
שידור
רשת שידור Nine Network
רשת שידור בישראל הערוץ הראשון
תקופת שידור מקורית 1 בספטמבר 1997 – 24 באוקטובר 1997
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

במלכודת העולמות: ארצו של אדון הדרקוןאנגלית: Spellbinder: Land of the Dragon Lord) היא סדרת נעורים טלוויזיונית, מסוג פנטזיה/מדע בדיוני, שהופקה על ידי Film Australia ו-Telewizja Polska בשיתוף עם קרן הטלוויזיה לילדים האוסטרלית. זוהי סדרת המשך לסדרה במלכודת העולמות.

הסדרה שודרה במקור באוסטרליה ב-1997, ובישראל בסוף שנות ה-90, וכללה 26 פרקים, ומהווה הפקה משותפת של אוסטרליה, סין ופולין. הצילומים התקיימו במקביל באוסטרליה ("עולמה של קת'י"), בסין ("עולמו של סאן"), ובפולין ("עולמה של אשקה").

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך חופשה משפחתית של משפחתה, נתקלת קת'י מורגן בספינה יוצאת דופן שעוגנת ליד האגם. אותה ספינה נוצרה על ידי מדען סיני בשם מאק והיא מאפשרת לנסוע בין יקומים מקבילים. קת'י מפעילה את הספינה בטעות ומגיעה לסין - ארצו של הדרקון, המנוהלת בטכנולוגיה מתקדמת על ידי מחשב מדבר המכונה "אורקל" (Oracle). משפחתה של קת'י: הוריה (קארל וויקי) ואחיה הגדול (ג'וש), מנסים לאתר את קת'י ומוצאים את עצמם נכנסים גם הם לתוך המסע בין היקומים המקבילים.

קת'י מבלה את רוב זמנה בניסיון להתחמק מאנשים מסוכנים, לחזור לעולם שלה, ולהתאחד עם משפחתה. היא מתעמתת עם אשקה, אישה ערמומית ומניפולטיבית, בעלת חליפת קסם, שהייתה בעברה קוסמת (Spellbinder), שברחה מהכלא בעולמה שלה ומנסה להרוויח דברים רק בשביל עצמה. שאראק, מנהיג הברברים, חובר אל אשקה ומנסה לכבוש בעצמו את האימפריה הסינית.

הסדרה מתארת גם את מסעו של סאן ("אדון הדרקון") אל עולמה של קת'י, שבו הוא כבר לא מוגן על ידי האימפריה שלו, ואנשים לא מכבדים את סמכותו. במשך הסדרה הוא לומד להעריך את אחותו הגדולה, הנסיכה אייה, ולהיות יותר אדיב ונעים כלפי הסובבים אותו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא טלוויזיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.