בנג'מין סמית'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בנג'מין סמית'
Benjamin A. Smith II
לידה 16 במרץ 1916
גלוסטר, מסצ'וסטס, ארצות הברית
פטירה 26 בספטמבר 1991 (בגיל 75)
גלוסטר, מסצ'וסטס, ארצות הברית
שם מלא בנג'מין אטווד סמית' השני
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת הרווארד
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
סנאטור מטעם מדינת מסצ'וסטס
27 בדצמבר 19606 בנובמבר 1962
(שנה ו־44 שבועות)

בנג'מין אטווד סמית' השניאנגלית: Benjamin Atwood Smith II‏; 16 במרץ 191626 בספטמבר 1991) היה פוליטיקאי אמריקאי, איש המפלגה הדמוקרטית, שהיה חבר הסנאט של ארצות הברית מטעם קהיליית מסצ'וסטס בשנים 1960–1962.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמית', שנקרא על שם סבו, בנג'מין א. סמית', נולד בעיר גלוסטר שבמסצ'וסטס לר. ראסל וגרייס סמית'. הוא נישא לברברה מיצ'ם, תושבת לייק פורסט שבאילינוי. סמית' למד בבית הספר הציבורי גלוסטר. הוא היה קפטן קבוצת הפוטבול של בית הספר התיכון גלוסטר מ-1933 תחת המאמן נייט רוס. בהמשך סיים את לימודיו ב"אקדמיית המושל" ובאוניברסיטת הרווארד. בהרווארד שיחק סמית' בנבחרת הפוטבול וחלק את חדרו במעונות הסטודנטים עם ג'ון פיצג'רלד קנדי, לימים נשיא ארצות הברית. סמית' שירת בצי ארצות הברית במשך ארבע שנים במהלך מלחמת העולם השנייה. בעת שירותו בצי, שימש סמית' בזירת האוקיינוס השקט כמפקד של כלי שיט נגד-צוללות ונגד טורפדו.

הוא כיהן כחבר בוועדת בית הספר של גלוסטר, במועצת עיריית גלוסטר ואף חבר במועצת הנאמנים של בית החולים אדיסון גילברט. ב-1954 החל לכהן כראש העיר של גלוסטר, ומילא תפקיד זה עד לשנת 1955. עם זאת, בזמן שסמית' עמד בראשות העיר, ראש העירייה החזיק בסמכויות טקסיות וסמליות. ראש העיר היה חבר מועצה שנבחר על ידי אותו הגוף, וניהול העיר דה פקטו הופקד בידי מנהל עירוני מקצועי. במשך שנים רבות היה סמית' המנהל הכללי של בית העסק המשפחתי שלו — חברת הסוחרים של גלוסטר.

ב-22 בדצמבר 1960, התפטר הנשיא הנבחר ג'ון פיצג'רלד קנדי מהסנאט האמריקאי לאחר שנבחר לנשיא ארצות הברית. קנדי, שנבחר מחדש לתקופת כהונה שנייה בת שש שנים בסנאט ב-1958, המליץ למושל מסצ'וסטס למנות את סמית' למלא את שארית תקופת הכהונה "לטובת קידום אחדות המפלגה". מבקריו של קנדי גרסו כי סמית', ידיד קרוב של משפחת קנדי, נועד "לחמם את הכיסא" עד שאחיו של הנשיא הנבחר טד קנדי יגיע לגיל 30 (הגיל המינימלי לחבר בסנאט האמריקני לפי חוקת ארצות הברית). סמית' כיהן כסנאטור עד ראשית נובמבר 1962, אז נבחר טד קנדי, בבחירות מיוחדות לסנאט.

ב-1963 הנשיא קנדי ​​מינה את סמית' ליושב ראש המשלחת האמריקאית לוועידת הדיג הצפון-פסיפית בה השתתפו ארצות הברית, ברית המועצות, קנדה ויפן. סמית' הלך לעולמו אחרי מאבק במחלה ממושכת בבית החולים אדיסון גילברט שבגלוסטר[1]. הוא נטמן בבית העלמין קלברי שבעיר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בנג'מין סמית' בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Benjamin Smith, 75, U.S. Senator in 1960's, באתר הניו יורק טיימס, 28 בספטמבר 1991 (באנגלית)