בנדקמפ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף בנדקאמפ)
בנדקמפ
Bandcamp
נתונים כלליים
מייסדים אית'ן דיימונד
תקופת הפעילות 2008–הווה (כ־16 שנים)
חברת אם Epic Games עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה אוקלנד, קליפורניה
משרד ראשי אוקלנד, קליפורניה
ענפי תעשייה מוזיקה
מוצרים עיקריים שירות ממשק מקוון למוזיקאים, המאפשר להם לחלוק ולמכור מוזיקה
 
bandcamp.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בנדקמפאנגלית: Bandcamp) היא חברה פרטית המספקת ממשק מקוון למוזיקאים, המאפשר להם לחלוק ולמכור מוזיקה. החברה נוסדה ב-2008, ופופולרית בקרב מוזיקאים עצמאיים, גם בישראל[1]. החברה לוקחת עמלה על מכירת מוזיקה מן המוזיקאים.

מודל עסקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזיקאים אשר נרשמים לאתר מקבלים אתר-מיקרו, באמצעותו הם יכולים לשתף את המוזיקה שלהם בחינם, או בתשלום. האתר גובה עמלה של 15% מהאמנים (עמלה שיורדת לרמה של 10% כאשר מכירת האמן עוברות את סף $5,000). בנדקמפ הודיעה בתחילת 2015, שאמנים הרוויחו דרך האתר, ממכירת מוזיקה, סך של 100 מיליון דולר[2].

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר נוסד בשנת 2008 באוקלנד, קליפורניה על ידי אית'ן דיימונד לאחר שנכנס לאתר של להקה שאהב, ניסה לרכוש עותק דיגיטלי של האלבום שלה, אך לאחר ששילם שום קובץ לא ירד למחשב. דיימונד חשב שמוזיקאים לא צריכים להתעסק עם בעיות טכניות מסוג זה, וגייס כמה חברים כדי להקים אתר שיאפשר למוזיקאים להפיץ ולמכור מוזיקה בצורה דיגיטלית בקלות ובפשטות. כחודש לאחר השקת האתר כבר היו רשומים בו 1,300 אמנים שהעלו 4,300 קטעי אודיו. תחילה סופק השירות בחינם אך מ-2010 החל לגבות 10–15 אחוז מסכום המכירות שמבצעים האמנים הרשומים בה (עמלה שהיא עדיין נמוכה ביותר יחסית לשירותים מתחרים)[3].

ציון דרך בפעילות האתר היה הצטרפותה לשירות של המוזיקאית ואמנית הפרפורמנס אמנדה פאלמר. פאלמר עזבה ב-2010 את חברת התקליטים שלה, והתחילה למכור את האלבומים שלה דרך בנדקמפ[4]. בדצמבר 2014, החלה בנדקמפ לספק שירות גם לחברות מוזיקה (ולא רק למוזיקאים), ובעקבות כך חברות מוזיקה עצמאיות החלו לעבוד דרך האתר. למשל, Sub Pop, Fat Wreck Chords וEpitaph Records[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בנדקמפ בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]