בנט סקוליק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בנט סקוליק
Bennet S. Sacolick
השתייכות צבא ארצות הברית
תקופת הפעילות 1981–2016 (כ־35 שנים)
דרגה לוטננט גנרל (צבא ארצות הברית) לוטננט גנרל
תפקידים בשירות
  • מפקד כוח דלתא
  • מפקד המרכז ובית הספר ללוחמה מיוחדת על שם ג'ון פ. קנדי
  • סגן ראש המרכז הלאומי ללוחמה בטרור
עיטורים
מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה  מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה
לגיון ההצטיינות (לגיונר) לגיון ההצטיינות
כוכב הארד  כוכב הארד

בנט ס. סקוליקאנגלית: Bennet S. Sacolick) הוא קצין בדימוס בדרגת לוטננט גנרל ששירת כסגן ראש המרכז הלאומי ללוחמה בטרור וכמפקד כוח דלתא.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקוליק התגייס לצבא ארצות הברית ב-1981 ושירת בגדוד השני של רגימנט הריינג'רס ה-75. ביוני 1982 סיים קורס קצינים ושירת בגדוד הראשון של רגימנט הצנחנים 509 באיטליה. הוא שוכנע להתנדב לכוחות המיוחדים והצטרף לקבוצת הכוחות המיוחדים השביעית, שירת בפלגת הכוחות המיוחדים המבצעית אלפא (A-TEAM) במשימות בפרו, קולומביה ובאל סלוודור. במהלך שירותו בגדוד השלישי של הקבוצה, שהוצב בפנמה, השתתף ב"מבצע מטרה צודקת". הוא שב לפורט בראג וגויס לכוח דלתא, עמו השתתף במלחמת המפרץ במשימות איתור משגרי טילי סקאד. ב-1993 נטל חלק במשימה בסומליה שהובילה לקרב מוגדישו, סקוליק אמור היה לשמש מפקד הכוח הקרקעי, אך ימים קודם לכן הוזעק לארצות הברית בעקבות מות אביו והחמיץ את הקרב בו ספג הכוח הרוגים ופצועים רבים.

בזמן פיגועי 11 בספטמבר ב-2001 שימש קצין מבצעים בפיקוד המבצעים המיוחדים המשולבים ונשלח עם כוח דלתא לדרום אפגניסטן. במהלך 2002 התגלתה אצלו לימפומת הודג'קין והוא נאלץ לשוב לארצות הברית, שם עבר ניתוח ושהה קרוב לשנה בהתאוששות. הוא החל ללמוד במכללת המלחמה של הצבא, אך בעקבות מפרצת שפקדה את מפקד כוח דלתא הוזעק להחליפו. הוא תפס את הפיקוד בשלבי ההכנות לפלישה לעיראק באפריל 2003 ולחם עמו במהלך מלחמת עיראק עד יולי 2005.

בשנים 2005–2008 שירת כעמית מטעם הצבא ב-CIA ושימש סגן ראש המרכז ללוחמה בטרור של הארגון. ביוני 2008 מונה לסגן מפקד המרכז ובית הספר ללוחמה מיוחדת על שם ג'ון פ. קנדי בפורט בראג ובאוגוסט 2010 מונה למפקד המרכז. באוגוסט 2012 מונה לראש אגף ניהול ופיתוח הכוח בפיקוד המבצעים המיוחדים, הראשון בתפקיד זה. באפריל 2014 מונה לסגן ראש המרכז הלאומי ללוחמה בטרור. ביולי 2016 פרש מהשירות הצבאי.

לאחר פרישתו הקים חברת ייעוץ בשם "Cape Fear Global Consulting".

סקוליק בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת המדינה סן פרנסיקו (1978) ובעל תואר שני במינהל ציבורי מאוניברסיטת מרכז מישיגן (1996). כמו כן הוא בוגר תוכנית הלימודים של אגף המבצעים החשאיים ב-CIA. הוא יהודי[1] ונשוי לג'ויס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בנט סקוליק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ PHOTOS: Aleph Institute Holds Conference For Chaplain and Lay Leader Training, ‏theyeshivaworld.com, ‏14 בפברואר 2014