בני שלמה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בני שלמה
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
לידה 24 בספטמבר 1980
חלץ, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
נרצח 3 באוקטובר 2022 (בגיל 42)
אזור, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה חלץ
תקופת הפעילות 20002022 (כ־22 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
בני שלמה

בני שלמה (2 בינואר 19803 באוקטובר 2022) היה עבריין ישראלי, אשר עמד בראש ארגון פשע. שלמה היה חבר בארגון הפשע של שלום דומרני וצבר הון מכריית חול (אנ') בלתי חוקית, לצד עסקים בנדל"ן, מסעדות, חניונים ומגרשים למכירת כלי רכב יוקרתיים, הימורים, דוכני ירקות ופירות בשווקים וחנויות בתחום המזון, הלוואות בשוק האפור בריבית קצוצה, בוררויות, השקעות במטבעות קריפטו, שותפות בעסקי חלפנות כספים בדרום הארץ ועוד.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלמה ואחיו הגדול שלום נולדו וגדלו במושב חלץ. בילדותם הוריהם התגרשו והם עברו עם אימם לרחובות, שם התחברו עם כנופיות קטנות באזור. היו חברים טובים של עמוס ואופיר לביא, לימים ראשי משפחת פשע אף הם. הוא לא שירת בצה"ל.

בשנת 2000, בגיל 20 הורשע בתקיפת שוטר והכשלת שוטר בעת מילוי תפקידו וריצה חצי שנת מאסר. ב-2007, נעצר במסגרת בדיקה שגרתית ועל גופו נמצא סכין. שלמה הורשע בהחזקת סכין שלא למטרה כשירה ונידון לעבודות שירות.

ב־2016 הורשע בני שלמה בגין סחיטה באיומים של בעל מסעדה באשקלון, וריצה שמונה חודשים בכלא. ב-2019 הורשע באיומים, ובמסגרת עסקת טיעון נגזר עליו עונש של תשעה חודשי מאסר.

בינואר 2020 נעצר יחד עם עוד 35 מאנשי ארגונו בחשד להלבנת הון והפצת חשבונות פיקטיביות בשווי של חצי מיליארד שקל ושוחרר לאחר 42 יום.

בספטמבר 2020 הורשע בתקיפת בעל עסק מהדרום שהיה חייב לו כספים, ונידון ל-23 חודשי מאסר.[2]

הקמת הארגון והיריבות עם דומרני[עריכת קוד מקור | עריכה]

האחים, בני ושלום, היו חברים בארגון של שלום דומרני בעשור הראשון של המאה העשרים ואחת. דומרני שיתף את בני במרבית עסקיו ונתן בו אמון.

לאחר כניסתו של דומרני לכלא בתחילת העשור השני של המאה העשרים ואחת, האחים שלמה הקימו ארגון פשע משלהם כשהם נוטלים עימם חלק מאנשיו של דומרני, מה שהוביל לאירועים פליליים רבים בשנים 2013–2015, לרבות הנחת מטענים מתחת למכוניות ופיצוצים ברחובות אשקלון, אשדוד וקרית גת.

ניסיונות התנקשות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2013, כאשר יצא שלמה מביתו במושב חלץ בסקודה המשוריינת שלו, הוא נקלע למארב בו שלושה עבריינים ניסו להתנקש בחייו סמוך לצומת גבעתי. כאשר הגיע הרכב המשוריין לצומת פתחה חוליית המתנקשים באש לעבר המכונית באמצעות רובה M4. היורים ניסו להימלט מהזירה רכובים על אופנוע, אך נלכדו על ידי המשטרה. שלמה המשיך בנסיעה עד לבית החולים ברזילי. הוא נפגע קלות ברגליים ובגב מרסיסים, ושוחרר באותו היום מבית החולים.

ב-5 בפברואר 2014 עבר ניסיון התנקשות נוסף. ביציאה מהמושב, הופעל נגד מכוניתו מטען רב עוצמה, אך לא היו נפגעים.

בספטמבר 2015 שלום שלמה, אחיו של בני, נרצח ביציאה מביתו שבמושב תלמים.[3] במשפחת שלמה ייחסו את הרצח לארגון של האחים לביא, אך לא הצליחו להוכיח את טענותיהם או לנקום בהם. העובדה שלא הצליחו לנקום גרמה על פי הערכות לפיחות רב במעמדם.[4]

ב-3 באוקטובר 2022 נרצח בני שלמה ביריות בתחנת דלק בדרך השבעה בסמוך לאזור.[5][6] החשודים ברצח הם בני משפחת הפשע ג'רושי משכונת ג'ואריש ברמלה.[7] ככל הנראה רצח עלי ג'רושי בוצע כנקמה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

היה נשוי ואב לבת. התגורר במושב חלץ. אחיו, שלום, אשר היה עבריין מורשע אף הוא, נרצח בפתח ביתו שבתלמים בספטמבר 2015.[8] על פי ההערכות, הרצח בוצע בהוראת משפחת לביא, כחלק ממאבק כוח בין ארגוני הפשע.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בני שלמה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]