בננה (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בננה
Banana
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה דרמה, קומדיה
יוצרים ראסל טי דייוויס עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים ראסל ט. דייוויס
שחקנים
ארץ מקור הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 8 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית מקור מלפפון
תוכנית המשך טופו
הפקה
מפיק ראסל ט. דייוויס
ניקולה שינדלר
ג'ולי גרדנר
אמילי פלר
חברת הפקה Red Production Company
Adjacent Productions
הפצה הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים מנצ'סטר עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה בן פוסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 23 דקות
שידור
רשת שידור E4 עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל Yes הטלוויזיה בלוויין
פורמט (תמונה) HDTV 1080i
תקופת שידור מקורית

[22 בינואר] 2015 – [12 במרץ]

[2015]
קישורים חיצוניים
בננה באתר E4
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בננה היא סדרת טלוויזיה בריטית משנת 2015 אשר נוצרה על ידי ראסל ט. דייוויס ושודרה בערוץ E4. לסדרה זו יש סדרת-אחות בערוץ 4 בשם "מלפפון", וסדרת-אחות בערוץ 4oD בשם "טופו". "בננה" מתמקדמת בבני נוער להט"ביים במנצ'סטר, הקשורים לעלילת "מלפפון". שלא כמו "מלפפון", שהיא סדרה המשכית עצמאית העוקבת אחר סיפורה של דמות ראשית אחת של גבר הומוסקסואל, הסדרה "בננה" היא אנתולוגיה, המציגה ספקטרום רחב יותר של הקהילה הגאה.

"בננה" מפתחת חלק מהעלילות של דמויות משנה המוצגת ב"מלפפון", כמו גם מציגה דמויות חדשות. "בננה" היא בעיקר סדרה עצמאית, שעלילותיה חופפות, מדי פעם, עם העלילות המוצגות ב"מלפפון". "מלפפון", "בננה", ו"טופו" נקראות על שם אנלוגי למידת קשיחות אפשרית של הזקפה הגברית, כאשר בננה מסמלת את האמצע, טופו מסמלת איבר מין גברי רפוי ומלפפון מסמל איבר מין גברי הזקוף לחלוטין.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – מלפפון (סדרת טלוויזיה)#פיתוח

"בננה" הוזמנה בשנת 2013 כסדרה-אחות עבור "מלפפון", פרויקט של ראסל ט. דייוויס שכבר היה בפיתוח במשך תקופה ארוכה, יחד עם "טופו", סדרת האינטרנט התיעודית.[1] שמות שלוש הסדרות מתייחסים לסרגל מדידת קשיחות אפשרית של הזקפה הגברית, כפי שנקבע במחקר מדעי, אשר מורכב מטופו, בננה מקולפת ומלפפון.[2] בניגוד ל"מלפפון", המתמקדת בעיקר בגברים הומוסקסואלים בגיל העמידה, "בננה" מתמקדת בבני נוער להט"בים במנצ'סטר, שנוכחים כדמויות משנה בעלילות המתוארות ב"מלפפון". שתי הסדרות מקושרות בעיקר באמצעות קרוסאובר של דמותו של דין מונרו (פיסאיו אקינדה), שמופיע כדמות מרכזית בשתיהן. שתי הסדרות מנוגדות זו לזו, בכל הקשור לקבלה החברתית של הדמויות שבהן; כך שבעוד דמותו של אקינדה היא יותר "פתוחה ובטוחה" בדבר מיניותה וזהותה המינית, המיניות של שאר הדמויות של "מלפפון" אינה כה פתוחה.[2]

בעוד שסדרת הטלוויזיה של דייוויס "קוויר בעיר" (19992000) התמקדה בגברים ההומוסקסואלים של סצנת מועדוני הלילה של רחוב קאנאל שבמנצ'סטר, "מלפפון" היא סדרה העוקבת אחר סיפורו של אדם אחד, גבר הומו בגיל העמידה בשם הנרי בסט (וינסנט פרנקלין); זאת בעוד "בננה" היא אנתולוגיה המתמקדת במגוון דמויות צעירות, מכל גוני הקשת הלהט"בית.[2] סדרה זו היא הסדרה הבריטית הראשונה, בה מככבת שחקנית שהיא אישה טרנסג'נדרית - הקומיקאית בת'אני בלאק, המגלמת את דמותה של הלן.[2] דייוויס התעקש ששחקנית טרנסג'נדרית תלוהק לתפקיד של הלן, עד כדי כך ששינה את התסריט ברגע האחרון, עם ליהוקה של בלאק; בלאק הביעה את דעתה בשבחי החלטה זו, בניגוד להחלטה ללהק את ג'ארד לטו לדמות אישה טרנסג'נדרית בסרט הקולנוע "מועדון הלקוחות של דאלאס", אליו היא מתייחסת כאל "גבר סיסג'נדר שמנסה לשחק את מה שהוא חושב שהיא אישה טרנסג'נדרית", ואף השוותה בין שחקנים סיסג'נדרים המגלמים דמויות טרנסג'נדר לשחקנים לבנים המגלמים דמויות של שחורים.[2] אחת הסצנות בפרק בו מופיעה הלן כולל דמות מהסדרה "מלפפון" - קליאו וילקינסון (ג'ולי הסמונדהל); סצנה זו מסמלת את "העברת השרביט" מידי השחקנית הסיסג'נדרית, אשר גילמה את דמותה של האישה הטרנסג'נדרית היילי קרופר בסדרה "Coronation Street" בשנים 19982014, לבין בלאק והקהילה הטרנסג'נדרית.[3]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסדרה התקיימו בחודשים יוני-ספטמבר 2014.‏[4]

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' העונה מס' הפרק שם הפרק דמות מרכזית במאי/ת תסריטאי/ת תאריך שידור מקורי
‏1 ‏1 פרק 1 דין (פיסאיו אקינדה) לואיס ארנולד ראסל ט. דייוויס 22 בינואר 2015
‏1 ‏2 פרק 2 סקוטי (לטיטיה רייט) לואיס ארנולד ראסל ט. דייוויס 29 בינואר 2015
‏1 ‏3 פרק 3 סיאן (ג'ורג'יה הנסלואו)
ויולט (האנה ג'ון-קאמן)
לואיס ארנולד סו פרקינס 5 בפברואר 2015
‏1 ‏4 פרק 4 הלן (בת'אני בלאק) לואיס ארנולד צ'ארלי קובל 12 בפברואר 2015
‏1 ‏5 פרק 5 ג'וש (לוק ניוברי)
סופי (קלואי האריס)
לוק סנלין מת'יו ברי 19 בפברואר 2015
‏1 ‏6 פרק 6 איימי (צ'ארלי קובל) אל מקאי צ'ארלי קובל 26 בפברואר 2015
‏1 ‏7 פרק 7 איידן (דינו פצ'ר)
פרנק (אלקס פרוסט)
לוק סנלין לי וורבורטון 5 במרץ 2015
‏1 ‏8 פרק 8 ונסה (לין האנטר)
זארה (ניקי פגבמי)
אל מקאי ראסל ט. דייוויס 12 במרץ 2015

שידור בינלאומי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה שודרה לראשונה בארצות הברית בערוץ לוגו, החל מ-13 באפריל 2015, בפני קהל צופים נמוך מאוד של כ-24,000 איש, פחות ממחצית הצופים שצפו ב"מלפפון" קודם לכן.[5]

הסדרה משודרת גם בערוץ SBS Two האוסטרלי.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Brown, Maggie (19 בנובמבר 2013). "Russell T Davies to explore 21st-century gay life in two Channel 4 dramas". The Guardian. נבדק ב-23 בנובמבר 2013. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 3 4 5 Martin, Dan (17 בינואר 2015). "Russell T Davies: 'Equality doesn't mean happiness'". The Guardian. נבדק ב-25 בינואר 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Julie and Vince on Passing the Baton. Cucumber website. Channel 4. נבדק ב-25 בינואר 2014. {{cite AV media}}: (עזרה)
  4. ^ Plaice, Andy. "Interview: Cucumber and Banana star Bethany Black". The Stage. נבדק ב-9 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Metcalf, Mitch. "SHOWBUZZDAILY's Top 25 Monday Cable Originals (& Network Update): 4.13.2015". ShowBuzzDaily. נבדק ב-15 באפריל 2015. {{cite web}}: (עזרה)