בעיית שלושת הגופים (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בעיית שלושת הגופים
3 Body Problem
מבוסס על בעיית שלושת הגופים מאת ליו צשין
סוגה דרמה, מדע בדיוני
יוצרים דייוויד בניוף, ד. ב. וייס, אלכסנדר וו עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים דייוויד בניוף, ד. ב. וייס, אלכסנדר וו
בימוי Derek Tsang עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית, מנדרינית תקנית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1
מספר פרקים 8
הפקה
חברת הפקה Plan B Entertainment, T-street הפקות עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים הממלכה המאוחדת, ניו יורק, ג'קסונוויל, אולפני שפרטון, הרפובליקה העממית של סין, הות'ורן עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה רמין ג'וואדי עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
תקופת שידור מקורית 21 במרץ 2024 – הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
עמוד הסדרה באתר נטפליקס
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בעיית שלושת הגופים היא סדרת טלוויזיה מסוגת מדע בדיוני המבוססת על הרומן באותו שם מאת ליו צשין. הסדרה עלתה לשידור ברשת נטפליקס ב-21 במרץ 2024.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1967, במהלך מהפכת התרבות בסין, סטודנטית מוכשרת לאסטרופיזיקה בשם יא וונג'י עדה להוצאה פומבית להורג של אביה, פרופסור לפיזיקה, במהלך מפגש מאבק (אנ') שניהלו המשמרות האדומים. מאוחר יותר היא נשלחת למחנה עבודה לעבודות כפייה בכריתת עצים. היא מקבלת שם עותק באנגלית של הספר "אביב דומם". הספר מתגלה במהלך חיפוש, שבעקבותיו נכלאת יא וונג'י ולאחר מכן מועברת לבסיס מכ"ם סודי כדי לרצות את שארית עונשה תוך שימוש בידע הספציפי שלה בפיזיקה.

בשנת 2024, מאיצי חלקיקים ברחבי העולם החלו לפתע להפיק תוצאות אבסורדיות, מה שגרם לפיזיקה תיאורטית מתקדמת להפוך לחסרת משמעות. מספר מדענים הנמצאים על סף תגליות חשובות או פריצות דרך טכנולוגיות מתחילים לראות מולם טיימר ספירה לאחור מסתורי, ומקבלים הצעה שאי אפשר לסרב לה - לא להביא את קריאות הטיימר לאפס ולהפסיק את המחקר שלהם. חלק מהם מתאבדים. מספר אנשים מקבלים חבילה עם קסדת מציאות מדומה שעולה טכנולוגית על היכולות המודרניות ב-50–150 שנה והזמנה לשחק במשחק בו השחקנים מוצאים את עצמם בעולם על כדור הארץ של שלוש שמשות, בו עידנים של כאוס ויציבות מחליפים זה את זה, וציוויליזציות מנסות לשרוד על ידי חיזוי נכון של סדר העידנים.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התסריטאים דייוויד בניוף וד.ב. וייס ניסו תחילה לשכנע את HBO להפיק את הסדרה, אך סורבו.[1] בספטמבר 2020 הוכרז שהם מפתחים עיבוד טלוויזיה לרומן בעיית שלושת הגופים שישודר בנטפליקס, כשלצדם אלכסנדר וו שהיה שותף לכתיבה.[2]

באוגוסט 2021, אייזה גונזלס ניהלה משא ומתן לתפקיד בסדרה.[3] באותו חודש, דרק צ'אנג נשכר לביים את פרק הפיילוט.[4] ליהוקה של גונזלס אושר על ידי ההפקה באוקטובר, כאשר הליהוקים הנוספים כוללים בנדיקט וונג, טסאי צ'ין, ג'ון בראדלי, ליאם קנינגהם וג'ובן אדפו .[5] ביוני 2022 לוהקו ג'ונתן פריס, רוזלינד צ'או, בן שנצר ואיב רידלי.[6]

הפקת הסדרה החלה ב-8 בנובמבר 2021, והצילומים התרחשו בבריטניה ובסין העונה הראשונה עלתה לנטפליקס ב-2 במרץ 2024.[7]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעיית שלושת הגופים (ספר)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הדס, ניב (2024-04-04). "בדיוק כמו "משחקי הכס", "בעיית שלושת הגופים" תכבוש גם את מי שאינו חובב הז'אנר". הארץ. נבדק ב-2024-04-06.
  2. ^ White, Peter (1 בספטמבר 2020). "David Benioff & D.B. Weiss Set Sci-Fi Drama 'The Three-Body Problem' As First Major Netflix Series; Alexander Woo, Rian Johnson, Rosamund Pike To EP". Deadline Hollywood. נבדק ב-4 באוגוסט 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Kroll, Justin (3 באוגוסט 2021). "Eiza Gonzalez Joins David Beinoff And D.B. Weiss' Netflix Series 'Three-Body Problem'". Deadline Hollywood. נבדק ב-4 באוגוסט 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Hibberd, James (19 באוגוסט 2021). "Derek Tsang to Direct Netflix's 'Three-Body Problem' from 'Game of Thrones' Showrunners (Exclusive)". The Hollywood Reporter. נבדק ב-19 באוגוסט 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Del Rosario, Alexandra (29 באוקטובר 2021). "'3 Body Problem': MCU's Benedict Wong, Tsai Chin, 'GoT's John Bradley & Liam Cunningham Among 12 Cast In Netflix Series". Deadline Hollywood. נבדק ב-28 באוקטובר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Hibberd, James (23 ביוני 2022). "Netflix's '3 Body Problem' Casts Four More Actors, Including 'Game of Thrones' Alum (Exclusive)". The Hollywood Reporter. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "The Three-Body Problem". Production Listing. נבדק ב-20 בינואר 2022. {{cite web}}: (עזרה)