בקי (סרט, 2020)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בֵּקִי
Becky
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ג'ונתן מילוט, קארי מרניון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ורדן ייל לווין
ג'יי.די. ליפשיץ
רפאל מרגולס
ראס פוסטרנק
תסריט ניק מוריס
ליין סקיי
רוקוס סקיי
עריכה אלאן קאננט
שחקנים ראשיים לולו וילסון
קווין ג'יימס
ג'ואל מקהייל
אמנדה ברוגל
רוברט מאייה
מוזיקה נימא פקרארה עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום גרטה זוזולה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
קנדהקנדה קנדה
חברת הפקה Yale Productions
BondIt Media Capital
Buffalo 8 Productions
SSS Entertainment
BoulderLight Pictures
חברה מפיצה Quiver Distribution
Redbox Entertainment
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 5 ביוני 2020
משך הקרנה 100 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פלישה לבית; פעולה; דרמה; אימה
הכנסות $1,045,873 (8 באוקטובר 2020, בכל העולם[1])
סרט הבא הזעם של בקי (11 במרץ 2023)
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בֵּקִיאנגלית: Becky) הוא סרט פלישה לבית[2][3] אמריקאיקנדי משנת 2020 שביימו ג'ונתן מילוט וקארי מרניון לפי תסריט מאת ניק מוריס, ליין סקיי ורוקוס סקיי. בתפקידים הראשיים משחקים לולו וילסון וקווין ג'יימס, ולצידם: ג'ואל מקהייל, אמנדה ברוגל ורוברט מאייה. עבור ג'יימס, המוכר כקומיקאי, זו הפעם הראשונה בקריירה הקולנועית שלו שהוא מגלם את הנבל בדרמה[4].

הצגת הבכורה העולמית יועדה לפסטיבל הסרטים טרייבקה באפריל 2020, אולם הפסטיבל בוטל בגלל מגפת הקורונה. הסרט יצא לצפייה על פי דרישה, למתחמי קולנוע פתוחים (דרייב אין) נבחרים ולהורדה דיגיטלית בצפון אמריקה ב-5 ביוני 2020 בהפצת החברות Quiver Distribution ו-Redbox Entertainment[5][6].

זהו סרט אלים באופן קיצוני וכולל סצנות תכופות של מגוון סוגי אלימות גרפית (אנ') קשה[6] הגובלים באכזריות, בהם רצח ומוות של בני אדם ובעלי חיים, אלימות של מבוגרים המכים וחונקים ילדה בת 13, תמונות גור, דקירה, ירי, עקירת עיניים, עינויים ושימוש בציוד ממונע לצורך הריגה[7].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רבקה "בקי" הופר (לולו וילסון) היא ילדה בת 13 שבעקבות מות אמה ממחלת הסרטן לפני פחות משנה, היא מופנמת ומרירה, ויחסיה עם אביה ג'ף (ג'ואל מקהייל) מתוחים. בסצנה המקדימה את אירועי הסרט, בקי נחקרת על ידי השריף ופסיכולוגית בנוגע לאירועים שהתרחשו לאחרונה ליד ה"מִּבְצָר" שלה. בתשובה, היא מתנצלת על שאיננה יודעת מה קרה.

שבועיים לפני כן, ג'ף מוציא את בקי במפתיע מבית הספר ולוקח אותה לסוף שבוע בבית הקיץ שלהם על חוף אגם סינקלייר (אנ'), ג'ורג'יה[8], בניסיון לשפר את הקשר ביניהם. הם לוקחים איתם את צמד כלבי הקאנה קורסו שלהם, "דורה" ו"דייגו"[9]. בינתיים, ארבעה אסירים נאו-נאצים שחוללו תגרה בחצר בית סוהר: דומיניק (קווין ג'יימס) מנהיג החבורה, יד ימינו אפקס (רוברט מאייה) ועוד שני אסירים, קול (ראיין מקדונלד) והאמונד (ג'יימס מקדוגל), מובלים במכונית משוריינת עם אסיר נוסף. (הסרט מדלג באמצעות עריכה צולבת בין האסירים לבקי, לשם הקבלה ביניהם). כאשר ג'ף ובקי מגיעים לבית הקיץ, למגינת לבה מצטרפים אליהם קיילה האפרו-אמריקאית (אמנדה ברוגל), ארוסתו החדשה של ג'ף, ובנה הקטן טיי. אחרי שג'ף מודיע לה שהוא וקיילה עומדים להינשא, בקי כועסת ומסתלקת אל "הַמִּבְצָר" שהוא חדרון העץ שלה ביער מאחורי הבית, כשהכלב דייגו בעקבותיה. מתוך קופסת פח שבחדרון היא מוציאה מפתח מסתורי קשור בשרוך צבעוני, ומטבע (לצופה לא ברור אם היא מופתעת, או ידעה על קיומו של המפתח).

במכונית האסירים, אפקס דוקר את האסיר החמישי על-פי איתות מדומיניק. הסוהרים נאלצים לעצור בצד וארבעת האסירים רוצחים אותם ובורחים. בעזרת מדי הסוהרים הם מתחזים לשוטרים, עוצרים מכונית בכביש, הורגים את בעליה ואת שני ילדיו ומשתלטים על המכונית. לאחר זמן-מה מגיעים הארבעה לבית הקיץ של משפחת הופר. דומיניק נכנס לבית באמתלה שהוא מחפש את כלב הרוטוויילר שלו. כאשר הוא מסביר לגבי כלבים את חשיבות השמירה על "טוהר הגזע" (תוך רמיזה למוצאה האתני של קיילה) וג'ף וקיילה מבקשים ממנו בתקיפות לעזוב, אפקס מתפרץ פנימה ושני הפושעים מאיימים על הנוכחים באקדחים. דומיניק מבהיר שהוא מחפש דבר-מה שנמצא בבית ומתחיל לחפש. אפקס חס על קיילה וטיי ומוציא אותם מהבית מאחורי גבו של דומיניק. בבריחתם, נתקלים האישה והילד בקול והאמונד. הכלבה דורה מגיעה בריצה מאיימת, קול המופתע יורה בה, והוא והאמונד מחזירים את קיילה וטיי לבית. מאחר שטיי הזכיר את השם "בקי" באקראי, קיילה מעמידה פנים שזהו שם הכלבה, כדי להרגיע את ג'ף. בקי ראתה מהמבצר את המתרחש ומחליטה לקחת את העניינים לידיה. דומיניק יורד למרתף, מוציא קופסת פח שהוסתרה שם, אך הקופסה ריקה. בקי מתגנבת לחדרה דרך החלון, לוקחת מכשיר ווקי-טוקי צעצוע וחוזרת אל היער.

דומיניק מוצא את התיק והטלפון של בקי, מבין שבקי היא ילדה שנמצאת בקרבת מקום (ולא הכלבה המתה), מבהיר שהוא מחפש מפתח שהוסתר בבית וכנראה בקי יודעת על כך. ג'ף וקיילה טוענים שבקי נמצאת אצל אמא שלה באטלנטה. דומיניק יורה ברגלה של קיילה כאזהרה. בקי מתקשרת באמצעות הווקי-טוקי השני שנמצא בבית, ומאיימת על דומיניק שהיא הזעיקה את המשטרה, אך לפושעים ברור שהיא משקרת. מחילופי הדברים מתברר שבקי ידעה על המפתח, וכנראה הוציאה אותו ממחבואו זמן רב לפני אירועי הסרט. כדי לאלץ אותה לחשוף את עצמה, דומיניק ואפקס מוציאים את ג'ף החוצה ומענים אותו. בקי מוותרת ומוכנה למסור את המפתח. דומיניק מאפשר לג'ף לשוחח עם בתו במכשיר, אך ג'ף צועק לה לברוח, נחלץ מידי מעניו, בורח ופוגש בבקי. היא לא מספיקה להזהיר את ג'ף כשדומיניק מגיע מאחוריו ויורה בו למוות, תופס את בקי ודורש ממנה את המפתח. היא שולפת את המפתח מכיס המכנסיים, אך עוקרת איתו את עינו השמאלית של דומיניק ונמלטת עם דייגו. דומיניק נכנס לבית, תולש את עינו העקורה ושולח את קול והאמונד לתפוס אותה. קול מנסה לשכנע אותה באמצעות הווקי-טוקי להיכנע, אך היא מסתגרת במבצר, שם חיכה לה דייגו. קול מדבר על לבה שתשליך אליו את המפתח, וכך איש לא ייפגע. אולם היא מחליטה לנקום את מותם של ג'ף ודורה. בקי עונדת את המפתח על צווארה, שוברת סרגל ומאלתרת ממנו סכין, עולה אל גג המבצר, משליכה לעבר קול את המטבע מהקופסה במקום המפתח, וכשקול מפנה את גבו, היא גולשת לעברו באמצעות מתקן "אומגה", והורגת אותו עם הסכין המאולתרת וצרור עפרונות מחודדים שהיא נועצת בצווארו.

בתוך הבית, בעוד דומיניק חובש את ארובת העין החשופה, קיילה מבינה שג'ף מת ומדברת על ליבו של אפקס שישים סוף לאירוע חסר התוחלת עבור כולם. דומיניק קורא לאפקס, ומתוך חשש שאמונו של אפקס מתערער, דומיניק מסביר לו שבמשך כל תשע שנותיו בכלא הוא תכנן את המבצע הזה, ואם ינטוש אותו כעת, מוטב שאפקס יהרוג אותו מיד. השניים מחדשים את שבועת האמונים ביניהם. בקי מתקרבת לבית ומשליכה למרפסת את הווקי-טוקי שהיה בידי קול. דומיניק ואפקס מוצאים את המכשיר ומבינים שקול מת, ואז בקי מדקלמת להם בנימה של איום, קטע מתוך השיר "There was a little girl" מאת הנרי וודסוורת' לונגפלו[10][11][12]. דומיניק שולח את אפקס להצטרף להאמונד במרדף אחר בקי. האמונד נתקל בגופתו של קול ליד המבצר. בקי מופיעה ומפתה אותו לרדוף אחריה אל מזח הסירות הסמוך, שם הוא מועד על מלכודת שבקי הציבה מחוט דיג וקרש עם מסמרים. היא מפילה אותו לתוך האגם, קופצת לתוך סירת מנוע, מניעה אותה ומרטשת את חזהו עם המדחף עד מוות. בפנותה לברוח משם, בקי נתקלת באפקס. דייגו, שהצליח לצאת מהמבצר, תוקף את אפקס שמהמם אותו במכת אגרוף. אפקס גובר על בקי אך לא רוצה לפגוע בה בגלל רגש האשמה שלו על הריגת שני הילדים בעת חטיפת המכונית. הוא אומר שנמאס לו והוא נוטש את דומיניק, מניח לבקי ומסתלק מהמקום. דייגו מתאושש מהמכה.

עם רדת הערב מוציאה בקי מכיסו של ג'ף המת את מפתחות המכונית. היא ניגשת אל חלון הבית בחשאי ומסבה את תשומת לב קיילה לנוכחותה. דומיניק נכנס לחדר וניגש לחלון, וכדי להסיח את דעתו, קיילה מוכיחה אותו על הזוועות שגרם בעבור מפתח בלבד. הוא עונה לה שהוא פועל למען הגזע (השחור) שלה כמו עבור עצמו, משום שלכל גזע יש ייעוד אלוהי, אך העולם המודרני טשטש את הגבולות, והמפתח יאפשר להשיב את הסדר על כנו. בחוץ, בקי מפעילה את האזעקה במכונית. דומיניק חושב שאפקס חזר, יוצא אל המכונית ודייגו מתנפל עליו מתוכה. בקי יושבת במכוניתה של קיילה, מניעה אותה, פוגעת בדומיניק ומתנגשת בעץ. בחברת האבטחה מתקבלת התרעה על ההתנגשות, ומכיוון שבקי לא עונה, המוקדנית מודיעה שהיא שולחת עזרה. דומיניק מתאושש ומוצא את בקי יושבת ליד מתקן הצלייה הבוער בחצר, ושרה את "Stand by Your Side". למשמע השיר, הוא מנסה לשכנע אותה להתייצב לצידו בשם העליונות הלבנה, משום שאיש לא ירצה לאמץ יתומה רוצחת, והוא יפרוש עליה את חסותו. אך היא מתיזה לעברו נוזל דליק מרובה מים והוא נכווה באש. הם נאבקים, אפקס מופיע ודורש מדומיניק להניח לילדה, אך הלה יורה באפקס. על אף הפציעה מצליח אפקס להפיל את דומיניק לקרקע, ובעודו שרוע, בקי יוצאת מהמחסן רכובה על טרקטורון כיסוח ו"מכסחת" את ראשו. אפקס מבקש מחילה על שהשאיר אותה להתמודד עם דומיניק לבדה, אך בקי יורה בו בין העיניים באקדח של דומיניק. קיילה, טיי ודייגו באים ויושבים לצד בקי בהמתנה לבוא המשטרה.

בחזרה לסצנת הפתיחה. בחקירתה כעבור שבועיים, בקי מיתממת ומשטה בשריף ובפסיכולוגית. היא לא מודה ברציחות על אף שברור שהיא אחראית להן, והשריף מביע דאגה בשל האלימות הרצחנית של הילדה. קיילה וטיי לא מוזכרים כלל. הסרט מסתיים כאשר בקי מחייכת חיוך זדוני, והמפתח תלוי על צווארה. לצופה בסרט ברור שהתנהגותה משקפת הלך רוח פסיכופתי[13].

  • משמעות המפתח:

מהותו של המפתח (באילו נסיבות הוא הגיע למקום, מה הוא אמור לפתוח ומדוע דומיניק נחוש להשיגו) לא מתבררת במהלך הסרט מעבר להסבר האידאולוגי המעורפל של דומיניק[14]. נראה שהמפתח הוא אמצעי עלילתי, ומשמש כמקגאפין המניע את העלילה[15], וכהסחת רד הרינג (אנ')[16][17] (ראו הרחבה בפסקת הפקה בדף זה).

על המפתח, כמו בקעקוע על גב ידו של דומיניק, חקוק סמל ה"ואלְקְנוּט" (Valknut) ובו שלושה משולשים שלובים זה בזה. מקור הסמל במיתולוגיה הנורדית, והוא מזוהה עם האל הנורדי אודין אשר כמו דומיניק, מתואר כעבדקן שתום עין. הוולקנוט אומץ על ידי קבוצות "עליונות לבנה" כביטוי למוצא שהן מייחסות לעצמן מהתרבות הארית ולנכונות חבריהן למות בקרב על עליונותם[18][19].

  • הכובע של בקי:

כאשר בקי יוצאת למלחמתה בפולשים, היא חובשת כובע גרב סרוג עם אוזניים בדמות ראש סנאי[20]. ג'ף נהג לכנות אותה בחיבה "סנאית" (באנגלית: Chipmunk), ואף שהיא לא אהבה את הכינוי, היא עושה זאת כמחווה לאביה אחרי מותו[21][22][23] (ראו פרשנות בסוף פסקת ביקורות בדף זה).

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות
לולו וילסון בקי הופר
קווין ג'יימס דומיניק
ג'ואל מקהייל ג'ף הופר
אמנדה ברוגל (אנ') קיילה
רוברט מאייה (אנ') אפקס
ראיין מקדונלד (אנ') קול
ג'יימס מקדוגל האמונד
ג'ון ד' היקמן השריף
אייזיאה רוק'קליף טיי

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-10 במאי 2019, במהלך פסטיבל קאן, נמסר שלולו וילסון וסיימון פג מצטרפים לצוות השחקנים. וילסון תגלם את בקי, ואילו פג היה אמור לגלם את דמות הנבל דומיניק[24]. אולם ב-9 ביולי 2019 נודע שקווין ג'יימס, המוכר דווקא כקומיקאי, יחליף בתפקיד הנבל את פג שנאלץ לפרוש מההפקה בגלל בעיית לוח זמנים[25]. ב-27 באוגוסט באותה שנה נמסר על הצטרפותם לצוות השחקנים של ג'ואל מקהייל, אמנדה ברוגל ורוברט מאייה. הסרט תואר כ"ג'ון וויק, אבל עם ילדה"[26].

הסרט צולם באזור העיר ברלינגטון שבאונטריו, קנדה[27]. הגרסה הראשונה שנמסרה לקבלת דירוג צפייה מטעם התאחדות הקולנוע האמריקנית קיבלה סיווג CN-17 (איסור צפייה למטה מגיל 17) לאור היבטי האלימות בסרט. הדבר אילץ את המפיקים לעשות שינויים והתאמות על מנת לקבל דירוג R המתיר צפייה מתחת לגיל 17 בהשגחת מבוגר[28].

ההחלטה לא לחשוף את המסתורין שמאחורי ייעודו של המפתח הייתה מחושבת ומתוכננת מלכתחילה. התסריטאי ניק מוריס אמר שמבחינתו האישית, למפתח משמעות סמלית, אך לא פירט[14]. השחקנית לולו וילסון אמרה שאיש לא אמר לה, ואין לה מושג מה המפתח אמור לפתוח. היא הוסיפה שייתכן שקווין ג'יימס יודע מכיוון שהדמות שגילם יודעת, ואולי בסרט המשך אפשרי בקי תחקור למה המפתח נועד[14].

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסקול הסרט כולל ארבע עשרה יצירות מוזיקה אלקטרונית מקוריות שהולחנו על ידי נימא פקרארה (אנ'), מלחין קולנוע איראני המתגורר בלוס אנג'לס. אלבום הסרט הופץ ב-12 ביוני 2020 בהוצאת חברות התקליטים "Music.Film Recordings'" ו"וארס סאראבאנד" (אנ')[6][29][30][31].

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצגת הבכורה של "בקי" תוכננה להתקיים במסגרת בכורות סרטי חצות בפסטיבל טרייבקה 2020[32], אולם הפסטיבל בוטל מחמת מגפת הקורונה[33]. בעקבות הביטול, ב-29 באפריל נרכשו זכויות ההפצה בצפון אמריקה במשותף על ידי החברות Quiver Distribution (חברה לשיווק קמעונאי של סרטים לצפייה על פי דרישה[34]) ו-Redbox Entertainment (אנ'), לאחר משא ומתן בין לארי גרינברג מ-Quiver לסוכנות United Talent Agency‏ (UTA) שייצגה את החברות המפיקות[35].

הסרט הופץ ב-5 ביוני 2020 לצפייה על פי דרישה בצפון אמריקה באמצעות שירותי הזרמת המדיה "פריים וידאו" של "אמזון", "iTunes", ‏"Google Play" ו-"Vudu" (אנ')[35][36][37][38]. לצד זאת, הסרט הופץ להקרנות במתחמי דרייב-אין נבחרים ברחבי ארצות הברית[39] ולהורדה דיגיטלית בתשלום[40]. יציאת הסרט לקהל צוינה בפרסום שתי כרזות חדשות מעשי ידיהם של אמני האיור הממוחשב אדי הולי וסטיוארט הולרויד. בכרזה של הולרויד מופיעה בקי על רקע סמל הוולקנוט[41].

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף שבוע הבכורה הכניס הסרט 205,797 דולר מ-45 מתחמי דרייב-אין בארצות הברית, ובכך היה לסרט הרווחי ביותר באותו סוף שבוע, כשהוא מקדים את סרט האימה "The Wretched" (אנ') שמאז שיצא ב-1 במאי 2020 היה הלהיט הקופתי של מתחמי הדרייב-אין[1][42][43]. בעשרת הימים הראשונים להקרנתו (5–15 ביוני 2020) היה "בקי" הסרט הרווחי ביותר במתחמי הדרייב-אין עם 482,593 דולר, ועל רקע השבתת בתי הקולנוע וביטול ההפצה העונתית של סרטי הקיץ בארצות הברית, הוא נחשב ל"שובר קופות"[44].

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאגר ביקורות הקולנוע "Rotten Tomatoes", עומד שיעור הדעות החיוביות על 72% עם דירוג ממוצע של 5.90/10, בשקלול 120 ביקורות (עדכני ל-6 באוגוסט 2021) שהסתכמו בדעה שהסרט לא לגמרי מצליח לקיים עוצמה שתמצה את קו העלילה במלואו, אך עם זאת, הוא מספק ריגושים מרושעים ומהנים לחובבי הז'אנר[45]. באתר "Metacritic" עומד ציון הסרט על 54/100, בשקלול 22 ביקורות שמוגדרות "מעורבות או ממוצעות"[46].

מכיוון שהדמות הראשית בסרט היא ילדה המכריעה פושעים אכזרים תוך שהיא מערימה עליהם, לעיתים באופן משעשע, מבקרים ראו בסרט גרסה אלימה ביותר של הקומדיה "שכחו אותי בבית"[47][48]. ג'וש וייס כתב ב"פורבס", שהסרט הוא '"שכחו אותי בבית" פוגש את "אפוקליפסה עכשיו" פוגש את העריכה התזזיתית של אדגר רייט'[6]. באופן דומה כתב בראד מיסקה: '"האנה" פוגש את "ג'ון וויק" עם קורטוב של "שכחו אותי בבית"'[49]. צ'ארלס בארפילד כתב שזהו "שכחו אותי בבית" המשולב בסרט התבגרות מְעֻוָּת בסגנון גריינדהאוס (אנ')[50][51]. קארן האן כתבה על הסרט: '"שכחו אותי בבית" עם הרבה דם ונאצים'[16]. סטיב פונד סבר שהסרט משכתב את "שכחו אותי בבית" באופן שנותן לדמויותיהם של ג'ו פשי ודניאל סטרן (אנ') מוות איום ונורא[52].

כמה מבקרים התייחסו לליהוקו של קווין ג'יימס לראשונה לתפקד דרמטי בדמות הנבל, לאור היותו קומיקאי המזוהה עם קומדיית המצבים "מלך השכונה" ועם דמות השוטר פול בלארט מסדרת סרטי "פול בלארט"[53][54]. בראיין טאלריקו[55] כתב שהופעתו של ג'יימס היא הדבר הטוב ביותר בסרט, טובה בהרבה מהסרט המתסכל כלשעצמו[48]. טאלריקו הוסיף שהבעיה העיקרית בסרט היא דמותה השטוחה מדי של בקי, ואין זו כלל אשמתה של לולו וילסון, אלא שאיש לא טרח להוסיף לדמות ממד של התפתחות[48]. ג'ף סניידר כתב באתר הבידור "קוליידר" (אנ') שזהו סרט פלישה לבית "מהנה ומדמם". סניידר ציין שהשינוי שעשה ג'יימס מזכיר את השינוי שעשה וינס ווהן לצורך תפקידו בסרט "מהומה באגף 99" (אנ'). שינוי התדמית של ג'יימס אולי לא אמין כמו ווהן, אולם הוא אפקטיבי, ומחויבותו של השחקן לדמות ראויה להערכה[28]. באשר ללולו וילסון, סניידר כתב שהיא עושה עבודה טובה כעוגן הרגשי של הסרט[28]. בישראל, אור סיגולי כתב שקווין ג'יימס הוא אחת מבחירות הליהוק התמוהות של השנה, עם משחק לא משכנע תוך ניסיון להיות קיצוני בסרט סאדיסטי שאין לו כבוד לכלום ולאף אחד, עם דמויות מגעילות[56].

עוד לגבי לולו וילסון, קארן האן ציינה שהשחקנית מתמרנת במיומנות בין תאוות הדם להלם בסרט שסובב בעיקר סביב חפץ המשמש כמקגאפין. כמה דיאלוגים מגושמים לקראת סוף הסרט מנסים לשקף את הטראומה שהיא עוברת לקראת הפיכתה לרוצחת, אך את החוויה כולה מציגה וילסון בהבעות פנים. עם זאת, אף היא מתקשה להתמודד עם התסריט המסורבל[16]. בביקורת באתר IndieWire (אנ') ציינה קייט ארבלנד שווילסון נפלאה[57], ומריה לאטילה כתבה שווילסון מבריקה, אך גם צוות שחקנים מוכשר זקוק לתסריט טוב יותר ולבימוי תכליתי יותר[58]. באתר סוגת האימה Bloody Disgusting (אנ') כתבה מייגן נווארו שהסרט לא מידרדר לקומדיה מטופשת בסגנון "שכחו אותי בבית", בזכות וילסון המוכשרת, המתעלה מעל השחקנים המנוסים שמסביבה ומפיקה את המרב מהדמות שלה, ולצידה, הדמויות של ג'יימס ומאייה אמינות פחות. לדידה של נווארו, הסרט מצטיין בעיקר בסצנות הפעולה ושפיכת הדם, והבמאים מילוט ומרניון יצרו סרט פעולה וְקֶטֶל מרשים ורענן[40]. דרו טינין העניק לסרט שלושה וחצי כוכבים מתוך חמישה, וציין שהסיפור מושפע מהופעתו של ג'יימס, ועם זאת, הסרט הוא של לולו וילסון המשקיעה בו את המרב ומגלמת את בקי באיכות ללא מעצורים[2].

יש המזהים בכובע הגרב עם האוזניים הרמז לדמותה של לואיז בלצ'ר, הילדה הקטנה בסדרת הטלוויזיה המונפשת "ההמבורגרים של בוב" (אנ'). לואיז חובשת דרך קבע כובע גרב עם אוזני ארנב וידועה כילדה מבריקה, נכלולית, מניפולטיבית, נקמנית, מרדנית, חסרת פחד, חורשת מזימות, זורעת מהומות ויוצאת כשידה על העליונה, ולעיתים שולחת אש באחיה הגדולים ממנה[59][60][61][62].

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-8 ביוני 2022 פורסם שהסתיימו צילומי סרט ההמשך ששמו: "Becky 2: The Wrath of Becky" (בתרגום לעברית: "בקי 2: הזעם של בקי"). לצידה של לולו וילסון, השבה לגלם את בקי, מגלם שון ויליאם סקוט את דאריל, מנהיגו של ארגון פשיסטי, שבקי נאבקת בו ראש בראש, שנתיים אחרי אירועי הסרט הקודם. ביימו מאט אנג'ל וסוזן קוט, והסרט צפוי לצאת בראשית שנת 2023[63][64].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Becky. Box Office Mojo.
  2. ^ 1 2 Tinnin, Drew. BECKY Review–Home Invasion Meets Teenage Girl, Violence Ensues. Dread Central. June 4, 2020
  3. ^ Evangelista, Chris. ‘Becky’ Trailer: Kevin James Gets Serious in this Home Invasion Thriller. Slash Film. May 8, 2020
  4. ^ Miska, Brad. ‘Becky’ Images Prepare for a Bloody Battle with Kevin James. Bloody Disgusting. May 14, 2020
  5. ^ Squire, John. Kevin James is a Sadistic Bearded Villain in Rated “R” Home Invasion Thriller ‘Becky’. bloody Disgusting. May 7, 2020
  6. ^ 1 2 3 4 Weiss, Josh. ‘Becky’ Directors Discuss Their “Ultra-violent Home Alone”. Forbes. June 5, 2020
  7. ^ Anderson, Jeffrey M. Becky Movie review. Common Sense Media.
  8. ^ Kikta, Lorry. BECKY. Film Threat. June 4, 2020
  9. ^ Bell, Josh. An Evil Kevin James Takes on a Teen Girl in Entertaining Thriller Becky. CBR. June 3, 2020
  10. ^ “There was a little girl”. Bartleby.com.
  11. ^ בתרגום חופשי לעברית: "היה הייתה ילדה קטנה / והיה לה תלתל / בדיוק באמצע המצח. / כשהיא הייתה טובה / היא הייתה מאד, מאד טובה, / וכשהייתה רעה היא הייתה איומה."
  12. ^ השורה "There once was a little girl" מופיעה בכרזת הסרט
  13. ^ Allah, Amari. Becky (2020) – Review/ Summary with Spoilers. Wherever I Look. June 6, 2020
  14. ^ 1 2 3 Squires, John. ‘Becky’: Even Lulu Wilson Has No Idea What the Mysterious Key Unlocks. Bloody Disgusting. June 10, 2020
  15. ^ Film / Becky. TV Tropes.
  16. ^ 1 2 3 Han, Karen.Becky is Home Alone with more blood and Nazis. Polygon. June 5, 2020
  17. ^ "רד הרינג" הוא כינוי לאמצעי סיפורי שנועד להסיח את תשומת לב הצופים מסוגיה משמעותית בסיפור.
  18. ^ Father Gore. Divergent Paths of Family & Violence in BECKY. FSHG. June 10, 2020
  19. ^ Dowd, A.A. Kevin James playing a “scary” Nazi villain isn’t even the most ridiculous thing about Becky. AV Club. June 3, 2020
  20. ^ 7 of 17, Lulu Wilson in Becky (2020). IMDb.
  21. ^ Dujsik, Mark. BECKY (2020). Mark Reviews Movies. June 4, 2020
  22. ^ Ferguson, David. Movie Review: ‘Becky’. Red Carpet Crash. June 7, 2020
  23. ^ Schwartz, Dennis. Lulu Wilson gives the kind of outrageous performance that indicates the strong possibility of future stardom. Dennis Schwartz Reviews. June 4, 2020
  24. ^ Hipes, Patrick. Simon Pegg Vs. Lulu Wilson Showdown Set In Thriller ‘Becky’ – Cannes. Deadline Hollywood. May 10, 2019
  25. ^ Hipes, Patrick. Kevin James Set To Play Bad Guy In Action Thriller ‘Becky’. Deadline Hollywood. July 9, 2019
  26. ^ N'Duka, Amanda. Joel McHale, Amanda Brugel & Robert Maillet Join Kevin James In ‘Becky’ Thriller. Deadline Hollywood. August 27, 2019
  27. ^ becky (2020) Filming & production. IMDb.
  28. ^ 1 2 3 sneider, Jeff. ‘Becky’ Review: Kevin James’ Home Invasion Thriller Is a Pleasant and Gory Surprise. Collider. June 5, 2020
  29. ^ Becky Soundtrack. Tunefield.
  30. ^ Becky Sountrack Information. Soundtrack.Net.
  31. ^ TAKE A STAB AT THIS: NIMA FAKHRARA’S ‘BECKY’ SCORE DEBUTS DIGITALLY!. Sountracks Scores and More. June 12, 2020
  32. ^ Goldsmith, Jill. Tribeca Fest 2020 Sets Feature Film Lineup With 95 World Premieres. Deadline Hollywood. March 3, 2020
  33. ^ beresford, Trilby & Lewis, Hilary. Tribeca Film Festival Postponed Amid Coronavirus Fears. The Hollywood Reporter. March 12, 2020
  34. ^ VOD Distribution for Everyone. Quiver.
  35. ^ 1 2 N'Duka, Amanda. Quiver, Redbox Team On Rights To Tribeca Thriller ‘Becky’ Starring Lulu Wilson, Kevin James & Joel McHale. Deadline Hollywood. april 29, 2020
  36. ^ Becky (2020) Release Info. IMDb.
  37. ^ FilmWeek: ‘Shirley,’ ‘Spelling The Dream,’ ‘Dykes, Camera, Action!’ And More. FilmWeek. June 5, 2020
  38. ^ Debruge, Peter. New Movies to Watch This Week: ‘Shirley,’ ‘Becky,’ ‘Tommaso’. Variety. June 5, 2020
  39. ^ Smith, Adrian J. Becky (2020) reviews, red band trailer and drive-in dates. Movies and Mania. June 2, 2020
  40. ^ 1 2 Navarro, Meagan. ‘Becky’ Transforms Teen Rage into Blood-Drenched Action Thriller. Bloody Disgusting. June 4, 2020
  41. ^ Two Awesome New Posters for Home Invasion Thriller ‘Becky’ Celebrate Today’s Release. Scary Overload. June 8, 2020
  42. ^ Mendelson, Scott. Box Office: ‘Becky’ Tops ‘The Wretched’ With $206K Weekend. Forbs. June 9, 2020
  43. ^ אבן, רועי, ‏הטיהור (והחיטוי), באתר ‏מאקו‏, 26 במאי 2020
  44. ^ Brueggemann, Tom. ‘Da 5 Bloods,’ ‘The King of Staten Island,’ and ‘Becky’ Are This Week’s Blockbusters. IndieWire. June 15, 2020
  45. ^ BECKY. Rotten Tomatoes.
  46. ^ Becky 2020. Metacritic.
  47. ^ Molloy, Tim. Becky Directors Embrace Their Film Being an ‘Ultraviolent Home Alone’. MovieMaker. June 5, 2020
  48. ^ 1 2 3 Tallerico, Bryan. Becky Review. RogerEbert.com. June 5, 2020
  49. ^ Miska, Brad. ‘Becky’ Directors on the Film’s Rated “R” Gore and Casting Kevin James as a “Big Mean Prison Dude”. Bloody Disgusting. June 4, 2020
  50. ^ "גריינדהאוס" הוא כינוי אמריקאי לבתי קולנוע המציגים סרטי אימה דלי-תקציב, סרטי גור וסרטי ניצול למבוגרים
  51. ^ Barfield, Charles. ‘Becky’ Is A Hard-R ‘Home Alone’ & Twisted Coming Of Age Grindhouse Flick. The Playlist. June 6, 2020
  52. ^ Pond, Steve. ‘Becky’ Film Review: Watch a Little Girl Kick Kevin James’ Neo-Nazi Butt. The Wrap. June 5, 2020
  53. ^ מנדזיצקי, חנן. קווין ג'יימס הוא הנבל של "בקי" – סרט חדש ברוח "שכחו אותי בבית". גאדג'טי. 10 במאי 2020
  54. ^ מלך האימה, באתר ‏מאקו‏, 3 ביוני 2020
  55. ^ טאלריקו הוא עורך אתר ביקורות הקולנוע RogerEbert.com
  56. ^ אור סיגולי, ‏אימת החודש – יוני 2020: "היית צריך לעזוב", "יוצא מגדר הרגיל", "לבלוע", "בקי", "אם המפלצות", באתר "סריטה", 26 ביוני 2020
  57. ^ Erbland, Kate. ‘Becky’ Review: Kevin James as a Neo-Nazi Isn’t the Worst Thing About This Empty Shockfest. IndieWire. June 4, 2020
  58. ^ Lattila, Maria. BECKY: Beware The Girl. Film Inquiry. Jun 1, 2020
  59. ^ Wilner, Norman. Review: Becky's cottage-country revenge thriller misses the mark. Now Toronto. June 4, 2020
  60. ^ Blue, Jeannie. BECKY (MOVIE REVIEW). Crypyic Rock. June 1, 2020
  61. ^ Dearmitt, Grant. Bob's Burgers Characters By Myers-Briggs® Personality Type. Screen Rant. December 23, 2018
  62. ^ Ali, Rasha. ‘Bob’s Burgers’ Main Characters Ranked From Best to Worst. The Wrap. April 14, 2017
  63. ^ Grobar, Matt (June 8, 2022). Lulu Wilson To Return For Quiver’s Sequel ‘Becky 2: The Wrath Of Becky’; Seann William Scott Also Set. Deadline Hollywood.
  64. ^ mendelsohn, Jon (June 9, 2022). 'Becky 2' Wraps Filming With Seann William Scott and Lulu Wilson. Collider.