בקשת חברות (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בקשת חברות
Friend Request
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי סימון ורהופן
הופק בידי קווירין בארג
מקס ווידרמן
תסריט מת'יו באלן
פיליפ קוץ'
סיימון ורהובן
עריכה Denis Bachter עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אלישה דבנאם-קארי
ויליאם מוזלי
קונור פאולו
ליסל איילרס
מוזיקה מרטין טודשארו עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ו היים
מדינה גרמניהגרמניה גרמניה
חברת הפקה Wiedemann & Berg Film
SevenPictures Film
Two Oceans Productions
חברה מפיצה סרטי האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 7 בינואר 2016 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 92 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימה
על-טבעי
תקציב 9.9 מיליון דולר
הכנסות 11 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו friendrequest
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בקשת חברותאנגלית: Friend Request) הוא סרט אימה על-טבעי גרמני דובר אנגלית שעלה לאקרנים בשנת 2016 ובוים על ידי סימון ורהופן. הסרט עלה לאקרנים בגרמניה ב-7 בינואר 2016 וקיבל ביקורות מעורבות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לורה וודסון היא סטודנטית בקולג' עם מעל ל-800 חברים ברשת החברתית "פייסבוק". לורה מתגוררת עם אוליביה מת'יסון, איזבל וגוסטבו גרסיה, בן זוגה של איזבל. חברה הקרוב הוא קובי, והיא בזוגיות עם טיילר מקמוניק.

לורה מקבלת בקשת חברות בפייסבוק מחברתה לכיתה מרינה מילס. לורה מבחינה שלמרינה אין בכלל חברים, מאשרת את הבקשה והשתיים מתחילות לבלות ביחד. אך במהרה לורה מרגישה לא בנוח עם אופיה התלותי של מרינה ועם הפוסטים המטרידים שהיא מעלה לרשת החברתית. מרינה רוצה לבוא למסיבת יום ההולדת של לורה, אבל לורה משקרת לה ואומרת שרק היא וטיילר הולכים לבלות יחד לבד. באותו הלילה, מרינה רואה תמונה שלורה העלתה לפייסבוק ובה היא מוקפת בחברים. מרינה הכועסת מתעמתת עם לורה ובמהלך הוויכוח לורה חושפת בטעות בפני כולם שמרינה היא קירחת בחלק מראשה כתוצאה מטריכוטילומניה (הפרעה נפשית הגורמת לאדם לתלוש את שיערו). לאחר מכן לורה מוחקת את מרינה מרשימת החברים שלה בפייסבוק.

בבוקר שלמחרת מתברר שמרינה התאבדה. לורה מרגישה אחראית לכך בעקבות הוויכוח שהיה להן יום קודם לכן, אבל מנסה להמשיך הלאה. מרינה, בדרך לא מוסברת מעלה סרטון לפייסבוק שבו היא שורפת ציור של לורה ותולה את עצמה למוות. הסרטון משותף בקיר של לורה ולורה לא מסוגלת למחוק אותו או למחוק את החשבון שלה. מרינה מוסיפה את גוסטבו לרשימת החברים שלה ולאחר מכן הוא מותקף על ידי רוח זדונית ופניו נמחצות על ידי ישות בלתי נראית. איזבל מוצאת אותו והוא נשלח לבית החולים. סרטון וידאו שבו גוסטבו מתאבד מפורסם בפרופיל של לורה, מה שהורס את המוניטין שלה יותר.

לורה וקובי פורצים לחדרה של מרינה במעונות ומוצאים צילום קבוצתי שצולם בבית יתומים. לורה נוסעת לשם ומגלה ששם משפחתה האמיתי של מרינה הוא נדפייר ושהיא עונתה על ידי שני נערים כשהייתה צעירה. הנערים נרצחו ופניהם הושחטו, מסביב לגופותיהם חג נחיל של צרעות שחורות, באותה הדרך שבה גוסטבו מת. אמה של מרינה הייתה חלק מקומונה שעל פי החשד סגדה לישות שטנית עד שמישהו הצית את הקומונה בלהבות. אמה של מרינה, כשהייתה בהיריון גם היא נשרפה ועברה מוות מוחי, לכן הרופאים ביצעו ניתוח קיסרי והוציאו מגופה את מרינה. קובי בינתיים עושה מחקר על מראות שחורות, אותם היא ולורה ממשיכים לראות בכל מקום ומגלה שמראות שחורות בעבר שומשו בעיקר על ידי מכשפות.

איזבל נעשית לקורבן הבא של מרינה וסרטון שלה שבו היא מתאבדת מפורסם בפרופיל של לורה. אוליביה גם היא מותקפת ולאחר שהיא חווה דיבוק היא מתאבדת. לורה וקובי מחפשים אחר המקום שבו מרינה התאבדה במטרה לשבור את המראות השחורות שמרינה התאבדה מולן, אלו הפכו אותה לרוח זדונית שתוקפת את לורה ואת חבריה. קובי מבין שהוא הקורבן הבא של מרינה, נכנס לחרדה ודוקר את לורה במטרה להרוג אותה ולהציל את עצמו ממרינה.

לורה בורחת ומגלה שמרינה התאבדה במפעל בקרבת מקום. טיילר מוצא את לורה, אבל קובי הורג אותו. כשלורה מגיעה למבוי סתום, נחיל של צרעות שחורות הורגות את קובי. לורה מוצאת את גופתה החרוכה של מרינה ולאחר שהיא מביטה במחשב הנישא שלה, רוחה של מרינה משתלטת עליה.

בסוף הסרט, לורה לבושה בקפוצ'ון שחור, מביטה בקבוצת בנות בדיוק באותה הדרך שמרינה הביטה בה בתחילת הסרט.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלישה דבנאם-קארי – לורה וודסון.
  • ויליאם מוזלי – טיילר מקמוניק.
  • קונור פאולו – קובי.
  • בריט מורגן – אוליביה מת'יסון.
  • ברוק מרקהם – איזבל.
  • שון מרקט – גוסטבו גרסיה.
  • ליסל איילרס – מרינה מילס / מרינה נדפייר.
  • שאשוני הול – הבלש קמרון.
  • ניק פולינג – שוטר.
  • סוזן דנפורד – קרולין וודסון, אמה של לורה.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמו המקורי של הסרט היה "שגיאה לא ידועה" (Unknown Error) ולאחר מכן הוא שונה לשם "בקשת חברות (Friend Request) בהפצה הבינלאומית כדי למנוע בלבול עם הסרט "הסר חבר" מ-2014[1]. בגרמניה, הסרט הופץ תחת השם "משתמש לא ידוע" (Unknown User).

הסרט צולם באוניברסיטת קייפטאון שבדרום אפריקה. למרות שהסרט בוים על ידי במאי גרמני והופק על ידי חברות הפקה גרמניות, רובו של הצוות דובר האנגלית התעקש לצלם את הסרט בשפה האנגלית. צילומי הסרט הסתיימו במרץ 2014[2].

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עלה לאקרנים ב-7 בינואר 2016 בגרמניה, ב-7 בינואר 2016 בבריטניה וב-22 בספטמבר 2017 בארצות הברית.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות מעורבות:

באתר Rotten Tomatoes הסרט קיבל ציון של 17% דעות חיוביות על סמך 77 ביקורות.

באתר Metacritic הסרט קיבל ציון של 31/100 על סמך 18 ביקורות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Filmstarts, "Unfriend" – Deutscher Social-Media-Horrorfilm kommt 2016 in die Kinos, FILMSTARTS.de (בגרמנית)
  2. ^ Simon Verhoeven · Regisseur, web.archive.org, ‏2018-08-29