בריאן ליץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף בראיין ליץ')
בריאן ליץ'
Brian Leetch
לידה 3 במרץ 1968 (בן 56)
קורפוס כריסטי, טקסס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
משקל 84 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.83 מטרים
ספורט
ענף ספורט הוקי קרח עריכת הנתון בוויקינתונים
הישגים
פרסים והוקרה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בריאן ג'וזף ליץ'אנגלית: Brian Joseph Leetch; נולד ב-3 במרץ 1968) הוא שחקן הוקי קרח אמריקאי מקצועני לשעבר בעמדת מגן. ליץ' שיחק בליגת ה־NHL שמונה עשרה שנים, לרוב בניו יורק ריינג'רס. בין היתר, קבוצתו זכתה בגביע סטנלי בשנת 1994.

ליץ' שימש כקפטן לקבוצה בשנים 19972000. הוא זכה כרוקי בגביע קאלדר, ובגביע נוריס למגן הטוב ביותר בשנים 1992 ו־1997. בשנת 1998 דורג על ידי ההוקי ניוז כאחד ממאה השחקנים הטובים ביותר בהיסטוריית ה־NHL. הוא היה בין שלושה ילידי ארצות הברית לזכות בכבוד, ובין 14 השחקנים הפעילים בעת הדירוג. לאחר סיומו בליגה, מספר חולצתו, 2, הוצא לגמלאות על ידי הריינג'רס. הוא נכנס להיכל התהילה של ההוקי קרח בשנת 2008.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליץ' נולד בקורפוס כריסטי, טקסס, ולאחר זמן קצר עברה משפחתו להתגורר במדינת קונטיקט. אביו של בריאן ניהל היכל קרח, שם בריאן התאמן. בבית הספר התיכון, ליץ' התגלה כמוכשר בבייסבול והוקי קרח. הוא קיבל הצעה מניו יורק ריינג'רס כששיחק בקצות בית הספר התיכון. בשנת 1986 התקבל לבוסטון קולג'. בשנת 1988, לפני כניסתו ל־NHL, ליץ' הצטרף לנבחרת האולימפית של ארצות הברית בהוקי קרח, ולאחר סיום המשחקים האולימפיים התחיל את דרכו בניו יורק ריינג'רס.

בשנת 1992 הפך ליץ' למגן השישי בהיסטוריה, והראשון מארצות הברית, שצבר מעל 100 נקודות בעונה. נכון לסוף 2019, הוא גם האחרון בליגה שהגיע להישג זה. הוא זכה באותה עונה בפעם הראשונה בגביע נוריס. בשנת 1994 זכתה קבוצתו בגביע הנשיאים ובגביע סטנלי, אליפות היסטורית שהריינג'רס זכו בה לאחר 54 שנות בצורת . ליץ' זכה בגביע קון סמיית' כ-MVP של הפלייאוף. עם הזכייה, הפך ליץ' לשחקן היחיד מלבד בובי אור שזכה במהלך הקריירה בגביע קאלדר, גביע נוריס וגביע קון סמיית'.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בריאן ליץ' בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.