ברברה בארט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברברה בארט
Barbara Barrett
דיוקנה הרשמי של בארט במחלקת חיל האוויר, 2019
דיוקנה הרשמי של בארט במחלקת חיל האוויר, 2019
דיוקנה הרשמי של בארט במחלקת חיל האוויר, 2019
לידה 26 בדצמבר 1950 (בת 73)
מחוז אינדיאנה, פנסילבניה, ארצות הברית
שם מלא ברברה מקונל בארט
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת המדינה של אריזונה
עיסוק אשת עסקים, דיפלומטית, פוליטיקאית
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
בן או בת זוג Craig R. Barrett עריכת הנתון בוויקינתונים
מזכירת חיל האוויר של ארצות הברית ה־25
18 באוקטובר 201920 בינואר 2021
(שנה ו־13 שבועות)
תחת הנשיא דונלד טראמפ
ג'ון פ. רות'
(מזכיר בפועל)
פרסים והוקרה
  • Arizona Aviation Hall of Fame (2014)
  • היכל התהילה של נשות אריזונה (2021)
  • 48 Arizona Women עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברברה מקונל בארטאנגלית: Barbara McConnell Barrett; נולדה ב-26 בדצמבר 1950) היא אשת עסקים, פוליטיקאית ודיפלומטית אמריקאית, שכיהנה כמזכירתה ה-25 של מחלקת חיל האוויר של ארצות הברית. טרם מינויה לתפקיד בידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשלהי 2019, הייתה בארט חברה בדירקטוריונים אחדים של ארגונים וחברות ושגרירת ארצות הברית בפינלנד במשך כחצי שנה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארט נולדה במחוז אינדיאנה שבפנסילבניה בימים האחרונים של שנת 1950. היא גדלה במערב פנסילבניה ועברה לאריזונה לשם לימודיה האקדמיים[1]. בקמפוס של אוניברסיטת המדינה של אריזונה בטמפה השלימה בארט לימודי תואר ראשון במדעי הרוח, תואר שני במנהל עסקים בינלאומי ותואר JD במשפטים. כמו כן, היא זכתה לתואר דוקטור לשם כבוד ממספר אוניברסיטאות ומוסדות להשכלה גבוהה כגון אוניברסיטת קרוליינה הדרומית ואוניברסיטת פינלנדיה. בארט הייתה יושבת הראש המייסדת של חברת "ואלי בנק אוף אריזונה" ושותפה במשרד עורכי דין גדול בפיניקס. בטרם מלאו לה שלושים אביבים, הפסיקה לנהל שתי חברות גלובליות מסוג Fortune 500.

בעבר הייתה יושבת ראש "תאגיד אירוספייס", וחבר במועצות המנהלים של המכון הטכנולוגי של קליפורניה, מכון ראנד, המעבדה להנעה סילונית, סמית'סוניאן, ריית'יאון, מאיו קליניק, והאגודה לאמריקאים מצטיינים ע"ש הוריאטו אלג'ר. ב-1994 התמודדה למועמדות המפלגה הרפובליקנית לתפקיד מושל מדינת אריזונה. בבחירות המקדימות ניצבה בפני המושל המכהן פייף סימינגטון, ולא הצליחה לזכות במועמדות המפלגה. אז הייתה האישה הראשונה להתמודד לתפקיד זה[2].

בשנת 2003 הודיע הנשיא ג'ורג' ווקר בוש כי בכוונתו למנות את בארט לתפקיד מזכירת חיל האוויר במקומו של ג'יימס רוש, שהועמד לתפקיד מזכיר הצבא של ארצות הברית. עם זאת, כאשר הסנאט דחה את מינויו, שב רוש לתפקידו במחלקת האוויר, ולכן מינויה של בארט לא קרם עור וגידים[3]. בארט כיהנה גם כסגנית מנהל רשות התעופה הפדרלית[4].

מחודש מאי 2008 עד ינואר 2009 שירתה בארט תחת הנשיא בוש כשגרירת ארצות הברית בהלסינקי[5]. בנוסף, בארט הייתה יועצת בכירה למשלחת ארצות הברית באומות המאוחדות. היא חברה במועצה ליחסי חוץ ועמיתה בקרן המנהיגות הגלובלית, במועדון מדריד ובפורום הכלכלי העולמי. היא כיהנה כיו"ר הקבוצה להעצמת נשים כלכלית במחלקת המדינה של ארצות הברית, בוועד לסחר חוץ של מזכיר מחלקת המסחר האמריקאית.

ב-16 באוקטובר 2019 אושר מינויה של בארט למזכירת חיל האוויר של ארצות הברית בסנאט[6]. אל התפקיד הושבעה כעבור יומיים[7]. בארט כיהנה בתפקידה עד לתום נשיאותו של טראמפ ב-20 בינואר 2021.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברברה בארט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רונלד ג'. הנסן ואיבון וינגט סנצ'ז, Trump to nominate Barbara Barrett for Secretary of U.S. Air Force, replacing Heather Wilson, באתר USA Today‏, 21 במאי 2019 (באנגלית)
  2. ^ רייצ'ל לינגאנג, Barbara Barrett: Pilot, presidential adviser, ambassador. Now, she could lead the U.S. Air Force for Trump, באתר Az Central‏, 21 במאי 2019 (באנגלית)
  3. ^ לוליטה בלדור, Trump nominates aerospace executive for Air Force secretary, באתר AP‏, 22 במאי 2019 (באנגלית)
  4. ^ קרלו מונוז, Trump nominates Barbara Barrett to be Air Force secretary, באתר וושינגטון טיימס, 21 במאי 2019 (באנגלית)
  5. ^ קת'רין ווטסון, Trump taps Barbara Barrett to be next Air Force secretary, באתר CBS News‏, 21 במאי 2019 (באנגלית)
  6. ^ רבקה קהיל, Senate confirms Trump's Air Force secretary pick, באתר The Hill‏, 16 באוקטובר 2019 (באנגלית)
  7. ^ סטיבן לוסי, The Air Force has a new secretary; Barbara Barrett sworn in, באתר אייר פורס טיימס, 18 באוקטובר 2019 (באנגלית)