ברברה בוני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברברה בוני
Barbara Bonney
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 14 באפריל 1956 (בת 68)
מונטקלייר, ניו ג'רזי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1979 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת מוצרטיאום, אוניברסיטת זלצבורג עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אופרה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול סוברט עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים דויטשה גרמופון, פיליפס רקורדס, דקה רקורדס, EMI עריכת הנתון בוויקינתונים
www.bonneyundkleid.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברברה בוניאנגלית: Barbara Bonney; נולדה ב-14 באפריל 1956) היא זמרת סופרן אמריקאית.

ילדות, נעורים ולימודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוני נולדה במונטקלייר שבניו ג'רזי. כילדה למדה נגינה בפסנתר ובצ'לו. כשמלאו לה 13, עברה משפחתה למיין, שם התקבלה לתזמורת הנוער של פורטלנד כצ'לנית. במשך שנתיים למדה באוניברסיטה של ניו המפשייר גרמנית ומוזיקה, כולל פיתוח קול אצל פטרישה שטדרי. את שנת לימודיה השלישית עשתה באוניברסיטת זלצבורג, שם שינתה את חוג לימודיה הראשי מצ'לו לשירה. בתקופת שהותה בזלצבורג למדה באוניברסיטת מוצרטיאום. כעבור שנים קיבלה תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת ניו המפשייר.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1979 הצטרפה לאופרה של דרמשטדט ובהופעתה הראשונה שם שרה בתפקיד אנה ב"נשות וינדזור העליזות". בחמש השנים הבאות הופיעה בגרמניה וברחבי אירופה, ובעיקר ראויה לציון הופעתה בבית האופרה המלכותית, קובנט גארדן בלונדון ובלה סקאלה במילאנו. הופעתה הראשונה במטרופוליטן אופרה בניו יורק הייתה ב-1987 ב"אדריאנה בנקסוס" של ריכרד שטראוס בתפקיד נייאדה. באותה שנה שרה לראשונה באופרה של וינה בתפקיד סופי ב"אביר הוורד", גם היא של שטראוס. מאז הופיעה בבתי האופרה החשובים בעולם ובפסטיבל זלצבורג, שם הייתה סרוויליה ב"חסדו של טיטוס" של מוצרט. הופעה מחודשת שלה בתפקיד זה, שנועדה ל-2006, התבטלה.

לצד הרפרטואר הרחב שלה באופרה כסופרן לירי, ברברה בוני היא זמרת רסיטלים ידועת-שם, השולטת בשפות רבות. היא מופיעה ביותר מ-90 הקלטות, בהן 15 רסיטלים סולו. במשך שנתיים, מ-1999, נמנעה בוני מהופעה באופרה כדי להתמקד בשירת לידר ברסיטלים.[1] היא ציינה, עם זאת, שברסיטלים חסרה לה השותפות והרעות שבהפקת אופרה עם מספר רב של אנשים.[2] בשנת 2002 תרמה את "שיר הערבה" מתוך אותלו של ורדי לאלבום האוסף "כשהאהבה מדברת" (When Love Speaks), שבו מציגים שחקנים ומוזיקאים מפורסמים את פרשנויותיהם לסונטות וקטעים ממחזות של שקספיר.

ב-1 באוגוסט 2006 הודיעה סוכנות IMG Artists שכל הופעותיה הבאות של בוני מבוטלות והם אינם מייצגים אותה עוד.[3] הנימוק שניתן בשעתו באתר של הסוכנות ברשת להודעה היה "נסיבות אישיות" ותו לא, אבל ברברה בוני הצהירה, במאמר מיולי 2007, שנסיבות אלה כללו את גירושיה "הקשים" ממוריס וייטאקר. ב-16 במרץ 2007 הודיע פסטיבל המוזיקה של ריינגאו, שבוני תחדש את הקריירה שלה ב-16 באוגוסט 2007 כשתחליף את הבריטון תומאס המפסון, שפרש מן הפסטיבל בגלל בעיות בריאות.[4]לפני מועד הקונצרט המתוכנן הזה, ב-22 ביולי 2007, הצטרפה בוני למספר זמרות סולו, שהחליפו את רנה פלמינג, כשזו ביטלה את הופעתה בקונצרט בפסטיבל[5]

ב-2006 הקליטה בוני את הזינגשפיל-אורטוריה דרמטית "ברוכים הבאים לקול" של סטיב ניב, עם סטינג, אמנדה רוקרופט, רוברט ויאט, נטלי מנפרינו, שרה פולגוני, אלוויס קוסטלו ורביעיית ברודסקי.

קריירת הוראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוני היא חברה באקדמיה השוודית המלכותית למוזיקה ופרופסור-אורח באקדמיה המלכותית למוזיקה של לונדון. כמו כן היא מכהנת כפרופסור באוניברסיטת מוצרטיאום בזלצבורג. היא מייסדת "קרן בוני", ששמה לה למטרה "לתת לזמרים צעירים את התמיכה הדרושה להתחלה מוצלחת בקריירה. קרן בוני מעניקה סיוע כספי לזמרים צעירים ומממנת סמינרים וכיתות אמן בניהול מיס בוני ואמני ביצוע בינלאומיים."

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Susan Shineberg (2004-09-27). "A round with Barbara Bonney". The Age. נבדק ב-2007-08-09.
  2. ^ Jane Harrigan (Fall 2004). "Nobody's Diva". UNH Magazine. נבדק ב-2007-08-10.
  3. ^ Vivien Schweitzer and Matthew Westphal (2006-08-16). "Soprano Barbara Bonney Cancels All Upcoming Concerts". Playbill Arts. נבדק ב-2007-07-25.
  4. ^ Matthew Westphal (2007-07-23). "Barbara Bonney Returns to Concert Stage After Year-Long Hiatus". Playbill Arts. נבדק ב-2007-07-25.
  5. ^ Matthew Westphal (2007-07-22). "Renée Fleming Withdraws from July 22 Verbier Festival Concert". Playbill Arts. נבדק ב-2007-07-25.