ברודית אפריקאית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןברודית אפריקאית
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: עגוראים
משפחה: רליתיים
סוג: Aenigmatolimnas
מין: ברודית אפריקאית
שם מדעי
Aenigmatolimnas marginalis
הארטלאוב, 1857
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברודית אפריקאית (שם מדעי: Aenigmatolimnas marginalis) היא מין עוף קטן ממשפחת הרליתיים החי ברחבי אפריקה שמדרום לסהרה והמין היחידי בסוגו. למרות שמה, ברודית זו אינה קשורה לסוג ברודית, אם כי היא דומה במקצת לעופות בני הסוג הזה.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אורכה של הרלית 22 סנטימטרים בממוצע. זו רלית חומה עם נקודות שחורות לאורך הגוף. המקור והכנפיים צהובים והבטן בצבע קינמון. הזנב שחור והעורף והחלק העליון חום-אדמדם. הרגליים אדומות וגבוהות והמקור קצר.

הרלית חיה בטבע בביצות, יובלים, תעלות, ערבות עשב שונות ואף חופי ים באלג'יריה, קמרון, קומורו, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה של קונגו, חוף השנהב, גבון, גאנה, קניה, לוב, מלאווי, מרוקו, נמיביה, ניגריה, רואנדה, סיישל, דרום אפריקה, טנזניה, אוגנדה, זמביה וזימבבואה. כמו כן חלקם מצויים באיטליה.

רלית זו נודדת בחיפוש אחר מים מתוקים. היא פעילה בעיקר בשעות בין-הערביים והערב, אז הטמפרטורות נמוכות, ובשעות היום היא נחה בצמחייה. הברודיות הן מונוגומיות ובונות קן עשוי עשבים בסמיכות למים ולעיתים אף עליהם. הן ניזונות מיצורים קטנים המצויים בסוואנה ובביצה כמו ארבה, חיפושיות, עכבישים, פרפרים שונים, זבובים, דגים וראשנים וכן חלקי צמחים, זרעים ופירות קטנים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברודית אפריקאית בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]