ברוכים הבאים לבית הבובות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברוכים הבאים לבית הבובות
Welcome to the dollhouse
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי טוד סולונדז עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי טוד סולונדז עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט טוד סולונדז עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה אלן אוקסמן
שחקנים ראשיים הת'ר מטרזו
ברנדון סקסטון השלישי
אריק מביוס
מתיו פבר
מוזיקה Jill Wisoff עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום רנדי דראמונד
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Sony Pictures Classics
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 10 בספטמבר 1995
משך הקרנה 90 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סיפור התבגרות, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $800,000
הכנסות $4,569,019
הכנסות באתר מוג'ו welcometothedollhouse
פרסים
  • פרס חבר המושבעים של פסטיבל סאנדנס לדרמה אמריקאית
  • בפסקה זו רשומה אחת נוספת שטרם תורגמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברוכים הבאים לבית הבובותאנגלית: Welcome to the dollhouse) הוא סרטו הראשון באורך מלא משנת 1995 של הבמאי היהודי-אמריקאי טוד סולונדז. בסרט מככבים הת'ר מטרזו, ברנדון סקסטון השלישי, אריק מביוס ומתיו פבר.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

דון בת האחת עשרה וחצי היא תלמידת כיתה ז' ביישנית, לא יפה ולא מקובלת הלומדת בקהילה פרוורית ממעמד הביניים בניו ג'רזי. אחיה הבכור מארק הוא חנון שחצני המנגן בקלרינט עם להקת המוסך שלו וסולד מבנות כדי להשקיע בלימודים עם הכוונה להתקבל לאוניברסיטה טובה. אחותה הקטנה של דון מיסי, היא ילדה מפונקת ומניפולטיבית העוסקת יום ביומו בלהציק לדון וברקידה בחצאית טוטו. אימם היא אישה מרשעת ושתלטנית האוהבת בכל ליבה את מיסי ומצדדת בה בכל מחלוקת הצצה בין האחיות, ואביהם הוא אדם שפל ואנוכי המצדד באשתו בכל הנוגע לענייני המשפחה. חברה היחידי של דון הוא תלמיד כיתה ה' נשי הנקרא ראלפי שאיתו היא חולקת מועדון רעוע בחצר ביתה.

חייה של דון בחטיבת הביניים הם אומללים. חברי כיתתה לועגים לה ומכסים את הארונית שלה בגרפיטי. יום אחד אחרי שמורתה משאירה אותה לא בצדק אחרי בית הספר, היא מותקפת על ידי ביריון בשם ברנדון מקרטי המאיים לאנוס אותה. כל ניסיונותיה להוציא את תיסכולה רק מסבכים אותה בצרות: בבית אימה מענישה אותה על כך שקראה לאחותה הקטנה "לסבית" וסירבה להיות נחמדה אליה ובבית הספר היא נענשת לאחר ניסיון כושל להחזיר לבנים שזרקו עליה כדור נייר בעקבות פגיעה בעינה של אחת המורות.

ניסיונו הראשון של ברנדון לאנוס את דון נכשל, אך הוא קרא לה שוב להיפגש עמו. לאחר שהיא נענתה לבקשתו ברנדון לוקח אותה לשדה נטוש, אך הוא מתחיל לנהל עימה שיחה רצינית ולא אונס אותה, רק מנשק אותה.

בינתיים ללהקתו של מארק מצטרף סטיב רוג'רס, מוזיקאי כריזמטי ונאה, בתמורה לעזרתו של מארק בכיתת מדעי המחשב. דון מתאהבת בו ומחליטה לחזר אחריו אחרי בילוי קצר יחד, אפילו לאחר שאחת מהחברותיו לשעבר של סטיב אומרת שאין לה סיכוי איתו.

קשר רומנטי תמים נראה בין דון לסטיב ברנדון אך במהרה הוא מגורש מהחטיבה בגלל החשד שהוא סוחר בסמים. לאחר שהוא נושק בפעם האחרונה על ידי דון הוא בורח מהבית כדי לא להישלח לבית ספר צבאי.

לאחר דחיית ראלפי, דון נשארת ללא חברים. וכשהיא מסרבת להרוס את המועדון שלה כדי שלהוריה יהיה מקום לערוך את מסיבת יום הנישואים שלהם, אימה של דון נותנת למיסי ולמארק את הקינוח המיועד לה לאותו הערב.

במסיבה דון מהססת לגבי ההצעה שסטיב הציע לה ולבסוף מסרבת לה. סטיב משחק עם מיסי הדוחפת את דון לבריכת הפעוטים. באותו ערב המשפחה צופה בקלטת המסיבה וצוחקת על דון בנפילתה למים. מאוחר יותר באותו הלילה דון מנפצת את הקלטת לחתיכות בעזרת פטיש אותו היא לוקחת לחדר אחותה ומניפה אותו מעל ראשה של מיסי הישנה.

מכוניתו של אביה של דון התקלקלה ולכן אימה נאלצה לאסוף אותו ודון צריכה להודיע למיסי שתצטרך לבקש טרמפ מאחת החברות שלה אחרי שיעור הבלט אך לאחר ריב בין שתיהן היא מחליטה לא לספר לה וכתוצאה מכך מיסי נחטפת. כשחצאית הטוטו של מיסי נמצאה בכיכר טיימס נוסעת דון לניו יורק בתקווה למצוא את אחותה. אחרי יום ולילה של חיפושים אחר מיסי מטלפנת דון לביתה לבדוק אם יש חדשות ומארק אומר לה כי מיסי נמצאה על ידי המשטרה אצל שכן פדופיל שחטף אותה. דון חוזרת הביתה מדוכדכת לגלות כי אימה הייתה כה עסוקה בבחינת הטראומה של מיסי שאפילו לא שמה לב כי דון נעדרה גם כן. ביום שאחרי זה תלמידי כיתתה של דון לועגים לה כשהיא נואמת נאום תודה על מציאת אחותה באולם הכנסים. הסרט מסתיים בכך שהמצלמה מתרכזת בדון השעונה עם צד ראשה על חלון האוטובוס בנסיעה עם הקייטנה לדיסנילנד, כשכל מה שהיא חושבת עליו הוא ההקלה שהיא לא תצטרך להתמודד עם בית הספר למשך שלושת החודשים הקרובים.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן דמות
הת'ר מטרזו דון ויינר
מתיו פבר מארק ויינר
דריה קלינינה מיסי ויינר
אנג'לה פייטרופינטו גברת ויינר
ביל בואל אדון ויינר
ברנדון סקסטון השלישי ברנדון מקרטי
אריק מביוס סטיב
ויקטוריה דייוויס לוליטה
כריסטינה ברוקטו קוקי
כריסטינה וידל סינטיה
אמוריס רייני דריה
סירי הווארד קריסי
טלי פונטידיס ג'ד
הארווי דוארטה לאנס
ז'ארד סולנו נקו
סקוט קוגאן טרוי
ג'וסיאה טרגר קני
קן ליונג בארי
דימיטרי אירוולינו ראלפי
ריקה מרטנס גברת גריסום
זסאן פיטה ג'ינג'ר פרדמן
בוורלי הכט חברתו של סטיב

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]