ברוס מצגר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברוס מצגר
לידה 9 בפברואר 1914
Middletown, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 13 בפברואר 2007 (בגיל 93)
פרינסטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
  • Princeton Theological Seminary
  • Lebanon Valley College עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק Princeton Theological Seminary עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקיד
השקפה דתית פרסביטריאניזם עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה מדליית בורקיט (1994) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברוס מנינג מצגראנגלית: Bruce Manning Metzger‏; 9 בפברואר 191413 בפברואר 2007) היה כומר, מבקר ומתרגם מקרא אמריקאי, מגדולי חוקרי נוסח הברית החדשה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד במידלטון, פנסילבניה למוריס ואנה מצגר. אביו היה עורך דין, ונבחר פעמיים לאספה הכללית של המדינה מטעם המפלגה הרפובליקנית. כילד היה חלש וחולני ולמד עם אמו בבית. מגיל צעיר נמשך לביקורת המקרא. ב-1935 סיים תואר בלטינית ויוונית במכללת לבנון ואלי המתודיסטית באנוויל. אז המשיך ללימודים בסמינר התאולוגי פרינסטון, מוסד החינוך הראשי והיוקרתי של הכנסייה הפרסביטריאנית באמריקה (שש שנים בלבד לאחר פרישת המרצים הפונדמנטליסטים שהקימו את סמינר וסטמינסטר). הוא השלים תואר ראשון בתאולוגיה ב-1938, וב-1939 סיים את התואר השני ונסמך לכמורה. ב-1940 הצטרף לסגל בסמינר. ב-1942 סיים דוקטורט בלימודים קלאסיים באוניברסיטת פרינסטון (העבודה עסקה בניתוח כתב-יד יווני בן המאה ה-12). מצגר שלט בשפות עתיקות רבות, כולל יוונית, לטינית, עברית, ארמית סורית וקופטית.

ב-1944 קודם למרצה בכיר, ב-1948 לפרופסור חבר וב-1954 לפרופסור מלא. ב-1964 הופקד על הקתדרה ע"ש ג'ורג' ל. קולורד ללשון ולספרות הברית החדשה. באותה שנה פרסם את מה שהוא אולי חיבורו הידוע ביותר: The Text of the New Testament: Its Transmission, Corruption, And Restoration. הספר יצא בארבע מהדורות ונפוץ באקדמיה כמבוא לביקורת הברית החדשה. הוא חיבר שני המשכים, שעסקו בגרסאות המוקדמות ובקאנון של הברית החדשה. בין 1977 ל-1990 שימש כיו"ר ועדת המתרגמים שעמלה על התרגום המתוקן החדש הסטנדרטי (NRSV) לביבליה, שיצא בהוצאת מועצת הכנסיות הלאומית של ארצות הברית. מצגר זכה לכיבודים אקדמיים רבים מספור, ובין היתר היה חבר בהתכתבות של האקדמיה הבריטית וחבר החברה הפילוסופית האמריקאית. ב-1984 פרש מהוראה.

הוא מת ב-2007. היה נשוי לאיזובל מק'קיי ואב לג'ון וג'יימס ברוס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברוס מצגר בוויקישיתוף