ברוק אליוט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברוק אליוט
Brooke Elliott
לידה 16 בנובמבר 1974 (בת 49)
פרידלי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1999 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • אוניברסיטת מערב מישיגן
  • התיכון הקתולי גבריאל ריצ'ארד עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברוק אליוטאנגלית: Brooke Elliott; נולדה ב-16 באוקטובר 1974) היא שחקנית וזמרת אמריקאית. ידועה בעיקר בשל תפקידה כג'יין בינגהם בסדרת הקומדיה גדולה מהחיים.

ילדות ונערות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברוק אליוט נולדה בפרידלי, מינסוטה, ארצות הברית, לרוברט וקייטלין אליוט, ולה אח ואחות. בילדותה, משפחתה עברה לבליין, מינסוטה ולאחר מכן למיזורי ולאוקלהומה. כאשר אליוט הייתה בבית ספר תיכון, השתקעה משפחתה בריברוויו, מישיגן. ב-1993 סיימה אליוט את לימודיה בבית הספר התיכון הקתולי גבריאל ריצ'רד. בזמן לימודיה בתיכון, היא השתתפה במספר מחזות והפקות בית ספריות, כגון ריצ'רד השלישי ויוסף וכותונת הפסים המשגעת. היא למדה לתואר ראשון באמנויות (בהתמחות במחזות מוזיקליים) באוניברסיטת מישיגן המערבית, שם סיימה בהצלחה את לימודיה ב-1998.

לאחר לימודיה עבדה כמלצרית. באחת המסעדות בהן עבדה, נאלצה לרקוד על השולחנות כל שעה. היא השתתפה בשיעורי משחק בהנחייתו של השחקן בוב קראקוור, ובשיעורי פיתוח קול בהנחייתה של ג'יין גרייס קנדי.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשך עשרה שבועות בשנת 1999, אליוט הייתה שותפה בלהקת התיאטרון חתיכות עם חרבות של הבמה הלוחמת בשיקגו. במסגרת הלהקה, היא השתתפה בסצנות במחזות: רובין הוד-מלך הגנבים, מחוללת הניסים והת'ר. אליוט עזבה את הלהקה עבור תפקיד התיאטרון המקצועי הראשון שלה, בתור קערת סוכר, במסגרת סיבוב ההופעות של המחזה היפה והחיה. בנוסף לכך, היא השתתפה בסיבוב ההופעות של המחזה מרשעת, שם הופיעה לצידו של אדם למברט, ולימים תמכה בו כשהשתתף בתוכנית אמריקן איידול.

את תפקידה הראשון בברודוויי, לצידו של בוי ג'ורג' במופע טאבו, היא זוקפת לזכותה של רוזי אודונל. אליוט נבחנה לתפקיד במופע טאבו, אך לא עברה את האודישן. רוזי אודונל הסכימה לתת לה הזדמנות שנייה והזמינה אותה להיבחן שוב. על מנת להתאים עצמה יותר לתפקיד ולהצליח באודישן השני, אליוט הוצאה 117 דולר על מוצרי איפור וביגוד. לאחר האודישן השני, אודונל החליטה להעניק לאליוט תפקיד במופע. המופע נסגר לאחר מאה הופעות בלבד, אבל אודונל אהבה את תשוקת המשחק של אליוט, ואליוט לוהקה לתפקיד מג'לה במחזה המלכה הפירטית, מחזה שבשנת 2007 החל להיות מוצג בברודוויי.

התפקיד הקולנועי הראשון של אליוט היה בשנת 2000, בסרטו של מל גיבסון, מה נשים רוצות. התפקיד הטלוויזיוני הראשון שלה היה בסדרה חוק וסדר בפרק הנקרא: משפט על ידי חבר המושבעים. בשנת 2009 אליוט נבחרה לשחק את הדמות הראשית בסדרה גדולה מהחיים בערוץ הטלוויזיה Lifetime. אליוט משחקת את ג'ין בינגהם, עורכת דין מבריקה שנשמתה מתחלפת עם נשמה של דוגמנית בלונדינית. המפיק קרייג זאדן, סיפר על ליהוקה של אליוט "היינו חייבים למצוא אישה חזקה שיכולה להוביל את הסדרה, אישה שמסוגלת לבצע גם קומדיה וגם דרמה, וברוק עשתה זאת נפלא". לאחר פרסומו של פרק הפיילוט לסדרה, הניו יורק טיימס תיאר את אליוט כ"אישיות משכנעת ובעלת השפעה". הלוס אנג'לס טיימס כתב שהיא "שחקנית במה עם תזמון קומי מופלא וגמישות דרמטית עצומה". אליוט שרה במספר פרקים בסדרה. לסדרה יש שש עונות, העונה השישית והארונה של הסדרה שודרה ב-2015.

בשנת 2016, אליוט כיכבה לצד קייטי סגל בפיילוט הקומדיה Upper Middle Bogan של CBS בהשראת הסדרה האוסטרלית. [1] אך הסדרה לא שודרה. ב-2018 היא כיכבה בפיילוט של קומדיה שיצר בובי באומן על משפחה לא מתפקדת שנאבקת במחלת נפש. [2] [3]

בשנת 2020 החלה לככב בתפקיד הראשי של הדרמה הרומנטית "מגנוליות מופלאות" מבית נטפליקס, שמבוססת על הספר "מגנוליות מופלאות" מאת שריל וודס. הסדרה זכתה לביקורות חיוביות לרוב וחודשה לעונה השנייה שעלתה בפברואר 2022. העונה השלישית עלתה לשידור ביולי 2023.  

בשנת 2022, היא הפיקה וכיכבה בתפקיד כוכבת על של מוזיקת קאנטרי בסרט החגים של לייפטיים A Country Christmas Harmony . [4]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליוט הביעה את דעתה החיובית בנוגע להופעתן של שחקניות מלאות בטלוויזיה, ותיארה את גופה כגוף נורמלי, "רוב הנשים בארצות הברית נראות כמוני, זה אחד הדברים שאני אוהבת בסדרה".

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס עבור תוצאה
2009 פרס סטלייט לשחקנית הטובה ביותר - סדרת טלוויזיה מחזמר או קומדיה גדולה מהחיים מועמדות
2010 פרס גרייסי לכוכבת עולה בסדרה קומית [5] גדולה מהחיים זכייה
2011 פרס פריזמה לשחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית [5] גדולה מהחיים מועמדות
2011 פרסי Women's Image Network עבור סדרת הקומדיה הטובה ביותר לשחקנית [5] גדולה מהחיים זכייה
2014 פרס פריזמה לשחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית [5] גדולה מהחיים מועמדות

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סרט/סדרה/מחזה תפקיד הערות
2000 מה נשים רוצות אישה בפארק סרט
2003 טאבו ביג סו מחזמר בברודווי
2005 חוק וסדר: משפט וצדק דניס בל פרק: "Vigilante"
2005, 2007 מרשעת Madame Morrible (סטודנטית) ואנסמבל מחזמר בברודווי, סיבוב הופעות בארה"ב + לוס אנג'לס
2007 מלכת הפיראטים מג'לה מחזמר בברודווי
2009–2014 גדולה מהחיים ג'יין בינגום תפקיד ראשי
2016 פרסט נולד עַנבָּר פיילוט של CBS [6]
2017 טרוו מתקשר קנדרה
2018 נפלא בטירוף קרי-אן פיילוט של ABC
2019 מיתרי הלב של דולי פרטון ננסי פרק: "לו היו לי כנפיים"
2019 יותר יפה בגלל שנשבר קאט
2020-הווה מגנוליות מופלאות דיינה סו סאליבן תפקיד ראשי
2022 הרמוניה כפרית של חג המולד כריסי קסלר סרט טלוויזיה, גם מפיקה בפועל

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברוק אליוט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "'Drop Dead Diva' Star Brooke Elliott Boards CBS Family Comedy (Exclusive)". The Hollywood Reporter. 29 בפברואר 2016. נבדק ב-15 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "'Drop Dead Diva' Star Set as Female Lead in ABC Family Comedy". The Hollywood Reporter. 7 במרץ 2018. נבדק ב-15 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Brockington, Ariana (7 במרץ 2018). "'Drop Dead Diva' Alum Brooke Elliott to Star in Bobby Bowman ABC Comedy Pilot". נבדק ב-15 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Petski, Denise (28 בפברואר 2022). "Lifetime Greenlights Holiday Movies Starring Mario Lopez, Jana Kramer, Brooke Elliott, Patti LaBelle & Keshia Knight Pulliam". {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ 1 2 3 4 "Brooke Elliott". My Lifetime. אורכב מ-המקור ב-5 בספטמבר 2012. נבדק ב-24 במאי 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "'Drop Dead Diva' Star Brooke Elliott Boards CBS Family Comedy (Exclusive)". The Hollywood Reporter. 29 בפברואר 2016. נבדק ב-15 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)