ברט מקראקן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ברט מקרקן)
ברט מקראקן
לידה 25 בפברואר 1982 (בן 42)
פרובו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Robert Edward McCracken עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Timpanogos High School עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק אלטרנטיבי, פוסט הארדקור, סקרימו עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר, גיטרה, חצוצרה, פסנתר כנף עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים רפרייז רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ברט מקראקן

רוברט אדוארד מקראקןאנגלית: Robert Edward McCracken; נולד ב-25 בפברואר 1982), הידוע כברט מקראקן, הוא סולן להקת הרוק האמריקאית דה יוזד.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקראקן נולד באורם, יוטה, ארצות הברית וגדל כבן למשפחה מורמונית והיה חבר בקהילת הסטרייט אדג' עד גיל 15. יש לו שלוש אחיות: קייטי, מלאני ורייצ'ל, ואח אחד קטן: ג'וזף טיילור. לפני שנשר, למד בבית הספר Timpanogos יחד עם קווין אולמן (כיום גיטריסט דה יוזד). בגיל 12 הצטרף מקראקן ללהקה מקומית בשם "I'm With Stupid", שם ניגן בחצוצרה.

כנער מתבגר הוא נקלע לקונפליקטים עם הוריו, ובהמשך הדרך התנסה בסמים (בניגוד לערכיהם של המורמונים, ובפרט הסטרייט-אדג'רס) והתמכר אליהם באופן קשה. מקראקן נשר מבית הספר, נזרק מביתו ואף איבד את בתוליו בגיל 16, שוב בניגוד לערך המורמוני האוסר על קיום יחסי מין לפני החתונה. למשך כמה זמן הוא היה מחוסר בית עד שחסך מספיק כסף למצוא דירה משלו עם חברתו דאז, קייט. אחרי שהיחסים ביניהם התמוטטו, ההתמכרות לסמים נהייתה עמוקה יותר, עד שהחליט בדצמבר 2000 לחזור לבית הוריו.

בינואר 2001, כאשר הלהקה שנקראה אז "Dumb Luck" וכללה בה את קווין, ג'ף וברנדן, חיפשה סולן קווין זכר את מקראקן והוא הוזמן לאודישן. הלהקה השמיעה לו את המוזיקה שכתבה ללא מילים, והוא כתב את המילים למה שנהיה בסופו של דבר "Maybe Memories" וחזר ביום למחרת עם גרסה מוקלטת של השיר. הלהקה קיבלה אותו מיידית, ואז שינו את שם שמם ל"Used". הם בסוף גולו על ידי ג'ון פלדמן והוחתמו בחברת התקליטים Reprise, הם שינו את שמם ל"The Used" לאחר שגילו שישנה כבר להקה בשם "Used". ב-25 ביוני 2002 הם הוציאו את אלבום הבכורה שלהם, שנקרא על שמם.

ההתמכרות לסמים והאלכוהול המשיכה לרדוף את מקראקן. הוא היה שותה באופן יומיומי. ב-27 במרץ 2003, במהלך הופעה, הוא התמוטט כתוצאה מהשתייה. אחרי שהוא הובל לבית החולים, הוא אובחן כחולה בדלקת לבלב חמורה. מצבו מנע ממנו לשתות אלכוהול למשך כמה חודשים. בשנת 2004, חברתו לשעבר קייט מתה ממנת יתר בזמן שהוא הקליט את האלבום השני של דה יוזד "באהבה ובמוות". מקראקן הפסיק לצרוך סמים קשים בשנת 2005. באותה שנה, עבר מקראקן לגור בלוס אנג'לס.

ביולי 2008, נישאה לאליסון. ביולי 2013, היגר הזוג לסידני, אוסטרליה. בינואר 2014, נולדה בתם הבכורה קליאו, ובמרץ 2018 נולד בתם מינרווה.

מקראקן הביע את תמיכתו בהקמת מדינה פלסטינית ובמפלגות שמאל.

יחסים עם מיי כמיקל רומנס[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שיצאה להקת "דה יוזד" לסיבוב הופעות עם מיי כמיקל רומנס, התחברו שתי הלהקות והחלו לשתף פעולה לעיתים קרובות, שמקראקן אפילו הזכיר את שם הלהקה באחד משירי הלהקה - "Take It Away", בשורה "And I've lost all doubt in a chemical romance" ("ואיבדתי את כל הספק ברומן כימיקלי"). בתחילת 2005, הם הקליטו דואט יחד - קאבר לשיר "Under Pressure" (במקור של קווין ודייוויד בואי). הדואט הוקדש לשרה מיילר, חברה שגססה אז. כל הרווחים מהשיר נתרמו לנפגעי הצונאמי של 2004. מקראקן גם עשה קולות רקע בשיר של מיי כימיקל רומנס, "You Know What They Do to Guys Like Us In Prison" מהאלבום "Three Cheers For Sweet Revenge".

שיתופי פעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקראקן שיתף פעולה עם מספר להקות בשירים הבאים:

  • עם הלהקה גולדפינגר בשיר "Handjobs for Jesus", בשנת 2008.
  • שוב עם הלהקה גולדפינגר בשיר "Ocean Size", בשנת 2005.
  • שוב עם הלהקה גולדפינגר בשיר "Open Your Eyes", בשנת 2002.
  • עם מיי כמיקל רומנס בשיר "You Know What They Do To Guys Like Us In Prison", בשנת 2004.
  • בשיר "Under Pressure" עם מיי כמיקל רומנס, קאבר לדייוויד בואי וקווין, 2005
  • עם להקת "Street Drum Corps" בשיר "Happy Christmas (War Is Over)"
  • עם הלהקה קיוט איז וואט ווי איים פור בשיר "Doctor", בשנת 2008
  • שוב עם קיוט איז וואט ווי איים פור בשיר "Practice Makes Perfect", בשנת 2008. שני השירים מן האלבום "Rotation" של קיוט איז וואט ווי איים פור.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברט מקראקן בוויקישיתוף