בריגדון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בריגדון
Brigadoon
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על המחזמר בריגדון (1947)
בימוי וינסנט מינלי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ארתור פריד עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט אלן ג'יי לרנר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה אלברט אקסט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'ין קלי
סיד צ'ריס
ואן ג'ונסון
מוזיקה פרדריק לאו
צילום ג'וזף רוטנברג עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה מטרו גולדווין מאייר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה מטרו גולדווין מאייר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 8 בספטמבר 1954
משך הקרנה 108 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט רומנטי, סרט מוזיקלי, סרט פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 3,019,000 דולר
הכנסות 2,250,000 דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בריגדוןאנגלית: Brigadoon) הוא סרט פנטסיה מוזיקלית אמריקאי משנת 1954 בבימויו של וינסנט מינלי, עם ג'ין קלי, סיד צ'ריס וואן ג'ונסון בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על המחזמר "בריגדון" של אלן ג'יי לרנר (מילים) ופרדריק לאו (לחן) שהוצג בהצלחה בברודוויי ב-1947.

הסרט היה מועמד לפרס אוסקר לעיצוב התלבושות הטוב ביותר, פרס אוסקר למיקס הסאונד הטוב ביותר ופרס אוסקר לניהול האמנותי הטוב ביותר. ג'וזף רוטנברג זכה בגלובוס הזהב על הצילום הטוב ביותר.

בסרט יש קטעי ריקוד של ג'ין קלי וסיד צ'ריס וריקודים קבוצתיים עם לחנים בסגנון סקוטי בחמות חלילים. הכוריאוגרפיה היא של ג'ין קלי.

ב-1966 הופק סרט טלוויזיה "בריגדון" ששודרת ברשת ABC.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שני אמריקאים מניו יורק, טומי אלברייט (ג'ין קלי) וג'ף דאגלס (ואן ג'ונסון) מגיעים לסקוטלנד למסע צייד. הם מגלים להפתעתם כפר שאינו מופיע במפה. הם פוגשים בפיונה קמפבל (סיד צ'ריס) שמגלה להם ששם הכפר הוא "בריגדון" ומדריכה אותם למרכז הכפר שבו מתנהל שוק ונעשות הכנות לחתונת אחותה הצעירה ג'ין (וירג'יניה בוסלר) עם צ'רלי דארימפל (ג'ימי תומפסון). טומי מוזמן לשתיית ויסקי ומצטרף למחול הסוער של הכפריים.

טומי מתאהב בפיונה ושניהם עולים לגבעה לקטוף פרחי אברש (Heather) לקראת החתונה. הם מתחבקים ורוקדים וטומי שר "The Heather on the Hill" ולאחר מכן את "Almost Like Being in Love", (שזכה לביצועים של פרנק סינטרה, נט קינג קול, שירלי בייסי ועוד).

פיונה מביאה את טומי וג'ף לזקן הכפר מר לונדי (בארי ג'ונס) שמספר להם את סיפורו של בריגדון. לפני מאתים שנים, היו בסקוטלנד רוחות רעות ומושחתות. כדי להציל את הכפר מהם התרחש להם נס. הם נעלמים לעולם אחר למשך מאה שנים וא"כ חוזרים ליום אחד. אם מישהו עוזב את הכפר, הם ייעלמו לנצח. לאדם מבחוץ יש אפשרות להישאר בכפר רק אם הוא מאוהב באחד מתושביו.

החתונה של ג'ין וצ'ארלי נערכת בכיכר הכפר וכולם רוקדים ושמחים. את השמחה משבית הארי ביטון (יו ליין) שבעבר חיזר אחרי ג'ין. הוא מנסה לרקוד אתה אך מונס על ידי האנשים. הוא מקלל את האנשים ובורח כדי שייצא מגבולות הכפר והכפר ייעלם לנצח. האנשים רודפים אחריו והוא מטפס על עץ ונורה למוות בשוגג על ידי ג'ף שחשב שזו חיה.

כולם חוזרים לחתונה. טומי רוצה להישאר בכפר אך ג'ף, המציאותי יותר, משכנע אותו לעזוב והוא נפרד בכאב מפיונה.

כמה חודשים לאחר מכן הם יושבים בבר בניו יורק. המקום רועש אנשים מפטפטים וצועקים וטומי לא מקשיב לדברי ארוסתו ג'יין אשטון (איליין סטיוארט). הוא מהורהר וחושב על בריגדון. לבסוף הוא מודיע לג'יין על ביטול האירוסין ומשכנע את ג'ף לטוס איתו בחזרה לסקוטלנד. המקום שקוע בערפל והכפר לא נראה אבל בגלל האהבה, הערפל נמוג וטום רואה את פיונה בגבול הכפר וממהר לשם לחבק אותה ולהישאר שם לתמיד.

אזכורים בתרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בריגדון בוויקישיתוף