ברידג'רטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברידג'רטון
Bridgerton
מתוך פתיח הסדרה
מתוך פתיח הסדרה
מתוך פתיח הסדרה
מבוסס על סדרת ספרי "ברידג'רטון" מאת ג'וליה קווין
סוגה דרמה תקופתית
היסטוריה חלופית
יוצרים כריס ואן דושן
כותבים קריס באוארס
שחקנים פיבי דינבור
רגה ז'אן פייג'
ג'ונתן ביילי
סברינה ברטלט
הארייט קיינס
בסי קרטר
ניקולה קוכלן
רות גמל
קלודיה ג'סי
בן מילר
לוק ניוטון
גולדה רושובל
לוק תומפסון
פולי ווקר
מדבבים ג'ולי אנדרוז עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים
  • פרסי מכון הסרטים האמריקאי (2021)
  • פרס NAACP Image לשחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה (2021)
  • פרס הסרטים והטלוויזיה של MTV להופעה הפורצת הטובה ביותר (2021)
  • פרס גילדת המאפרים ומעצבי השיער (2021)
  • פרס האמי האמנותיים לבידור בפריים טיים לעיצוב השיער התקופתי הטוב ביותר (2021)
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 16 (נכון ל־25 במרץ 2022) עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית המשך ברידג'רטון: סיפורה של המלכה שרלוט
הפקה
מפיקים בפועל שונדה ריימס
חברת הפקה Shondaland
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
עורכים ג'ים פלין
אתר צילומים לונדון, באת', קנט עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה קריס בווארס עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 57–72 דקות
שידור
רשת שידור נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 25 בדצמבר 2020 – הווה
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברידג'רטוןאנגלית: Bridgerton) היא סדרת דרמה תקופתית אמריקאית, שנוצרה על ידי כריס ואן דוזן והופקה על ידי שונדה ריימס. הסדרה מבוססת על הרומנים של ג'וליה קווין, העוקבת אחר עולמה התחרותי של החברה הגבוהה ב"תקופת העוצרות" בלונדון. הסדרה עלתה בבכורה עולמית ב-25 בדצמבר 2020 בנטפליקס. בתפקידים הראשיים מככבים פיבי דינבור, הארייט קיינס, ג'ולי אנדרוז, בן מילר, רגה ז'אן פייג', לוק תומפסון וג'ונתן ביילי. מדד הצפיות של הסדרה מוערך בכ-82 מיליון משקי בית, והיא הייתה הסדרה הנצפית ביותר בנטפליקס בכל הזמנים עד לחודש אוקטובר 2021 בו תפסה את מקומה "משחק הדיונון".[1]

בינואר 2021 חודשה הסדרה לעונה שנייה שעלתה לשידור ב-25 במרץ 2022.[2] באפריל 2021, הוכרז שהסדרה חודשה לעונה שלישית ורביעית.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה, המתרחשת בלונדון בתקופת עידן הריג'נסי, מתמקדת בשמונת האחים לבית משפחת ברידג'רטון – אנתוני, בנדיקט, קולין, דפני, אלואיז, פרנצ'סקה גרגורי והייסנת' – המנווטים את דרכם בחברה הלונדונית בחיפושיהם אחר בני ובנות זוג, בעודם מוקפים בחברים ויריבים כאחד. פרקי הסדרה מלווים בקריינותה של השחקנית ג'ולי אנדרוז כ"ליידי ויסלדאון", רכילאית אנונימית המוציאה לאור עלונים בהם היא חושפת את השערוריות הגדולות של החברה.

בעוד בסדרת הרומנים אל החברה האנגלית נכנסת חברה גרמנית יחד עם המלכה שארלוט, [3] עלילת הסדרה מתרחשת בהיסטוריה חלופית בה אל החברה הלונדונית התקבלו אנשים כהי-עור ומגזעים נוספים כבני המעמד השווה, חלקם אף עם תארים אותם קיבלו מהמלך. יוצר הסדרה, כריס ואן דוזן, קיבל השראה לשלב בסדרה את נושא המעמד הבין-גזעי מהוויכוח ההיסטורי על טענות למוצאה האפריקאי של המלכה שארלוט ממקלנבורג-שטרליץ לדבריו, המטרה הייתה "לבסס את הסדרה בהיסטוריה חלופית שבה גזעה המעורב של המלכה שארלוט לא רק התקבל בחברה, אלא גם הביא לשינוי עבור אנשים כהי-עור באנגליה."[4][5][6][7][8]

עונה ראשונה (2020)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1813, דפני ברידג'רטון (פיבי דינבור) יוצאת לראשונה אל העונה החברתית בלונדון. המלכה שארלוט (גולדה רושובל) משבחת אותה על פני נשים אחרות, ומכתירה אותה כיהלום של העונה. גיליון הנכתב על ידי ליידי וויסלדאון המסתורית יוצא לאור בלונדון. מרינה תומפסון (רובי בארקר), קרובת משפחה רחוקה של לורד פת'רינגטון (בן מילר), מתארחת אצל משפחת פת'רינגטון למהלך העונה. סימון באסט (רגה ז'אן פייג'), דוכס הייסטינגס, חוזר ללונדון לאחר מות אביו; ליידי דנברי (אדג'ואה אנדוה) מפצירה בו להצטרף לעונה החברתית. אנתוני (ג'ונתן ביילי) מרחיק מדפני מחזרים רבים, למעט לורד ברברוק (ג'יימי בימיש). לאחר שנפרד מהמאהבת שלו, סיינה רוסו (סברינה ברטלט), אנתוני מבטיח את דפני לברברוק, בניגוד לרצונה. ליידי פת'רינגטון (פולי ווקר) מגלה שמרינה בהריון. לאחר שברברוק תוקף את דפני, והיא מכה אותו כדי להגן על עצמה, סימון מגיע, ומציע להם להציג מצג שווא של חיזור בהסדר הדדי; דפני מסכימה, ומושכת את תשומת לב החברה הלונדונית. לאחר שאמו של סימון מתה בלידתו, אביו דחה אותו לאחר שהתגלה אצלו גמגום. ליידי דנברי באה לעזרתו, חינכה אותו ועזרה לו. בעוד אביו גוסס, סימון נשבע שהוא לעולם לא יביא יורש לאביו. אלואיז ברידג'רטון (קלודיה ג'סי) ופנלופה פת'רינגטון (ניקולה קוכלן) מגלות כי מרינה בהריון. מרינה מספרת לפנלופה שאבי בנה הוא אדם ששמו סר ג'ורג' קריין, חייל שלוחם בספרד. כשסימון מספר לאנתוני מה לורד ברברוק ניסה לעשות לדפני, אנתוני מבטל את הבטחתו ללורד ברברוק, אבל ברברוק רוכש רישיון נישואין מיוחד לדפני ומאיים להרוס את שמה. ליידי ברידג'רטון (רות גמל) מתערבת וגורמת לליידי וויסלדאון לחשוף סקנדל הגורם לברברוק לעזוב את לונדון.

סימון ודפני מתקרבים, ודפני דוחה מספר הצעות נישואין. ליידי פת'רינגטון מנסה לשדך את מרינה שוב, אבל היא מחכה שג'ורג' יכתוב לה חזרה. נחושה להוכיח שהיא עדיין השליטה האמיתית של החברה הלונדונית, המלכה מנסה לשדך את דפני לאחיינה, הנסיף פרדריך (פרדי סטרומה). סימון מבטל את הסידור שלו עם דפני. בנדיקט ברידג'רטון (לוק תומפסון) חושד שאלואיז היא ליידי וויסלדאון. ג'ורג' כותב למרינה, בטענה שלא היה ביניהם כלום, אך ללא ידיעת מרינה, המכתב זויף על ידי ליידי פת'רינגטון. דפני שבורת הלב עונה לחיזוריו של הנסיך. מרינה מוצגת למחזרים מבוגרים יותר, במאמץ לחתן אותה במהירות. אלואיז מחליטה לגלות מיהי ליידי וויסלדאון. קולין (לוק ניוטון) מתחיל לחזר אחר מרינה. הנסיף פרדריך מתכונן להציע נישואין לדפני, אבל דפני בורחת לגן. סימון ניגש אליה כדי להיפרד ולהתנצל. דפני הנסערת, רצה החוצה, ואחרי זמן קצר סימון בא אחריה, והשניים מתנשקים בלהט. אנתוני קוטע אותה ודורש מסימון להתחתן עם דפני. סימון מסרב ואנתוני קורא לו לדו-קרב בזריחה. אנתוני מתכנן להשתמש בדו-קרב כדי להשתחרר מחובותיו כלורד ולהיות עם סיינה. דפני מבינה שקרסידה קאופר (ג'סיקה מדסן) הייתה עדה למה שקרה בגן ורצה להפסיק את הדו-קרב. סימון אומר לה שהסיבה שהוא לא יכול להתחתן איתה היא בגלל שהוא לא יכול להביא ילדים. דפני מצהירה בתקיפות שהם יתחתנו בכל מקרה.

דפני וסימון עותרים לקבלת רישיון נישואין מיוחד, אך מסורבים בשל זעמה של המלכה. אנתוני מבטיחה לדאוג לסיינה לא משנה מה, אבל התופרת ז'נבייב דלקרואה (קתרין דרייסדייל) טוענת שהיא עזבה את העיר. סימון ודפני פונים למלכה בבקשה לחתונה מוקדמת והמלכה מתרגשת מהתחינה הנלהבת של סימון. סימון ודפני מתחתנים. המלכה מתעניינת בחקירתה של אלואיז על זהותה של ליידי וויסלדאון. בדרכם לקליוודון, דפני מתעמתת עם סימון בגלל ההתחמקות שלו ממנה, והזוג מבין שהם מאוהבים וממשים את נישואיהם. סימון ודפני בתור הדוכס והדוכסית החדשה מגיעים לקליוודון לירח הדבש שלהם ומבלים זמן רב ביחד. קולין מכריז על אירוסיו למרינה, למורת רוחה של משפחתו. פנלופה מנסה להרוס את האירוסין בכך שהיא מספרת לקולין שמרינה מאוהבת בגבר אחר. קולין מציע שהוא ומרינה יתחתנו מוקדם בכך שיסעו לסקוטלנד. פנלופה מגלה שהמכתב של ג'ורג' מזויף, אבל מרינה בוחרת להתחתן עם קולין בכל זאת, מתוך כוונה לשכוח מג'ורג'. בעזרת המשרתת שלה, דפני מבינה שסימון יכולה להביא ילדים לעולם, אבל לא רוצה. היא מקיימת יחסי מין איתו מתוך כוונה להיכנס להריון ומתעמתת איתו לאחר מכן, מאשימה אותו בכך שהוא שיקר לה. ליידי ויסלדאון מפרסמת את הסוד של מרינה.

המחלוקת בין סימון ודפני נמשכת ודפני מחליטה לחזור ללונדון לאחר פרסום העלון של ליידי וויסלדאון. אלואיז מתכוננת להופעת הבכורה שלה בחברה וממשיכה לנסות לחשוף את ליידי וויסלדאון כדי לשכנע אותה להציל את השם משפחת פת'רינגטון. דפני מארגנת פגישה עם קולין ומרינה. סימון מחליט לחיות חיים נפרדים אם דפני לא בהריון. המלכה חסרת סבלנות מההתקדמות של אלואיז בחשיפת ליידי וויסלדאון. המלכה זורק את הפת'רינגטונים מארוחת הצהריים שלה בגלל השערורייה של מרינה. ליידי דנברי מזמינה את דפני למסיבה תוססת עם נשות החברה הלונדונית שבה דפני, מנסה לאתר את סר ג'ורג'. כדי להסדיר את חובותיו, לורד פת'רינגטון ניגש לוויל (מרטינס איהנגבה) כדי לשכנע אותו להפסיד בכוונה בקרב הבא שלו; וויל שוקל את זה. אנתוני וסימון רבים ודפני מגלה מדוע סימון לא רוצה להביא ילדים לעולם. מרינה מנסה להפיל את העובר שלה ומתעלפת. באופרה, דפני מקבלת מחזור ובוכה בזרועות אמה. סר פיליפ קריין (כריס פולטון) מגיע לספר למרינה שג'ורג', אחיו, מת בקרב. מרינה מגלה שג'ורג התכוון להתחתן איתה. פיליפ מציע להתחתן עם מרינה בעצמו, אבל היא מסרבת לו. אלואיז מתעמת עם ג'נבייב, ומאמינה שהיא ליידי וויסלדאון. דפני לומדת על ילדותו של סימון ממכתבים של ליידי דנברי וסימון שאביו מעולם לא קרא. סימון שוקל מחדש מה הוא רוצה לאחר שבילה עם האחים הצעירים של דפני. אנתוני מזמין את סיינה לנשף של דפני וסימון, אבל סיינה אומרת לאנתוני להמשיך הלאה. וויל מפסיד בכוונה בקרב ומקבל את כספי הזכייה מלורד פת'רינגטון, שנרצח מיד לאחר מכן. מרינה מגלה שהיא עדיין בהריון ויוצאת מלונדון כדי להתחתן עם פיליפ. לפני שפנלופה יכולה להצהיר על אהבתה, קולין מודיע שהוא יוצא לטייל בעולם. הסוכנים של המלכה מנסים ללכוד את ליידי וויסלדאון, אבל אלואיז מצילה אותה. סימון ודפני מתפייסים אחרי הנשף שלהם. אנתוני מודיע שימצא אישה ללא אהבה. אלואיז מבינה שז'נבייב היא לא ליידי וויסלדאון, שמתגלה רק לקהל כפנלופה. מאוחר יותר, לדפני וסימון נולד בן ראשון.

עונה שנייה (2022)[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנתוני מתחיל לחפש אישה, ומיד הופך לאחד הרווקים המבוקשים ביותר של העונה. הוא נפגש עם כמה נשים מתאימות אבל פוסל את כולן. אלואיז אמורה לעשות את הופעת הבכורה שלה בחברה הלונדונית, אך החשיפה שלה למלכה נקטעת על ידי הגיליון החדש של ליידי וויסלדאון. ברכיבת בוקר, אנתוני פוגש אישה צעירה שהוא מגלה מאוחר יותר שהיא מיס קייט שארמה (סימון אשלי). ליידי דנברי נתנה חסות למשפחת שארמה לעונה, וקייט ואמה החורגת ליידי מרי (שלי קון) שואפות למצוא לאחותה של קייט, אדווינה (צ'ריתרה צ'נדרן), בעל. אדווינה רוצה נישואי אהבה, אבל לא מודעת לכך שהוריה האצילים של מרי הציעו גישה להון המשפחתי אם היא תתחתן עם בן אצולה. קייט שומעת את אנתוני מכריז בפני קבוצה של גברים אחרים שלא אכפת לו אם הוא יאהב את אשתו כל עוד היא נעימה. המלכה מכריזה על אדווינה כיהלום של העונה, ואנתוני נחוש להתחתן איתה. בינתיים, פורשיה נאבקת עם הכספים של משפחתה לפני שהיורש החדש של בית פת'רינגטון, ג'ק (רופרט יאנג), מגיע ללונדון. אדווינה מחוזרת, וקייט לקחה אחריות על ההחלטה את מי אדווינה תפגוש. למורת רוחו של אנתוני, היא מתנגדת בתוקף לכך שאנתוני יחזר אחריה. קולין חוזר ממסעותיו, בעוד אלואיז מסתקרנת לגלות שוב את זהותה של ליידי וויסלדאון. לאחר שנודע לו שאדווינה תהיה במרוץ סוסים בליווי לורד אחר, אנתוני לוקח את משפחתו ומצליח להתחבב על אדווינה. בנדיקט נרשם ללימודי אמנות. אנתוני מרשים את אדווינה בנאום במסיבה של ליידי דנברי. מאדאם דלקרואה תופסת את פנלופה בשוק.

בפלאשבק לעשר שנים קודם לכן, אדמונד ברידג'רטון (רופרט אוונס) המנוח יוצא לציד עם אנתוני. כשהם חוזרים לבית, אדמונד נעקץ על ידי דבורה ומת. הפלאשבקים שלאחר מכן מתארים את צערה של ויולט לאחר מותו של אדמונד ואת הלחץ שעמד בפני אנתוני בהפיכתו לוויקונט החדש. בהווה, הברידג'רטונים נמצאים באחוזה הכפרית שלהם ומתכוננים לנשף השנתי היוקרתי שלהם, ואנתוני הזמין את משפחת שארמה להתארח כמה ימים לפני המסיבה. יחד עם קייט ואדווינה, האחים משחקים משחק פאל מאל שחושף את האופי התחרותי של אנתוני וקייט. למורת רוחה של קייט, אנתוני מקסים את אדווינה ומנסה להציע נישואין בארוחת הערב אבל נסוג ברגע האחרון. בנדיקט מתקבל לאקדמיה המלכותית לאמנויות בעוד אלואיז מתעניינת בזכויות נשים. מחשש שג'ק יתחתן עם קרסידה קאופר ויגרש את נשות פת'רינגטון מביתן, פורשיה זוממת כי פרודנס (בסי קרטר) תינשא לו. פנלופה מגייסת את מאדאם דלקרואה להיות חלק מהתוכנית של ליידי וויסלדאון. בגנים של אוברי הול, קייט נעקצת על ידי דבורה, מה שגורם לאנתוני להיכנס לפאניקה; השניים כמעט מתנשקים. האורחים מתחילים להגיע לאוברי הול לנשף של משפחת ברידג'רטון. לא מודעת למשיכתם ההדדית, אדווינה מעודדת את קייט לבלות זמן עם אנתוני, מתוך מחשבה שחוסר הסכמתה של קייט מונע ממנו להציע נישואין. קייט יוצאת לציד עם הגברים, שם היא ואנתוני חולקים עוד רגע פיזי. קולין מבקר את מרינה, כיום ליידי קריין, ופוגש את בעלה החדש. נישואיה של מרינה לא מאושרים, אבל היא אומרת לו להמשיך הלאה. דפני מנסה להכיר את אדווינה, אבל לא משוכנעת שהיא מתאימה לאנתוני. פורשיה מסדרת שג'ק ופרודנס ייתפסו לבד כדי לאלץ אותם להינשא, אבל ג'ק מגלה שהוא עני ותכנן להתחתן עם קרסידה בשביל הונה. דפני תופסת את אנתוני וקייט במצב אינטימי בספרייה ומאיצה באנתוני להיות כנה עם רגשותיו. בזמן שמשפחת שארמה מתכוננת לעזוב ללונדון, אנתוני מציע נישואים לאדווינה, והיא אומרת כן.

המלכה שרלוט מאשרת את האירוסין של אנתוני ואדווינה ואף מציעה לתת חסות לחתונה. שתי המשפחות הולכות לטייל; אנתוני מקנא כשקייט יוצאת לשייט בסירה עם גבר אחר. אלואיז מתגנבת לבלומסברי כדי להשתתף בפגישה בנושא שוויון זכויות ופוגשת את תיאו שארפ (קאלם לינץ'), עוזר בהוצאה לאור של ליידי וויסלדאון. הוריה של מרי, השפילדים (אנתוני הד ושבו קאפור), מבקרים בלונדון כדי לפגוש את אדווינה, אך בארוחת הערב הם גסי רוח למרי וקייט, והסידור שלהם שאדווינה תתחתן עם אציל מתגלה. בהגנה על שלושת נשות שארמה, אנתוני מורה לשפילדים לעזוב, אך מהסס בנוגע לאירוסיו; קייט משכנעת אותו לעשות זאת אפילו כשהם מודים ברגשותיהם זה לזה. לאחר שנודע לה שכמה ג'נטלמנים מעוניינים להשקיע במכרות של ג'ק, פורשיה משכנעת אותו לקחת את כספם. ההכנות בעיצומן לחתונה של אנתוני ואדווינה. אדווינה מרגישה שאנתוני לא אוהב אותה; דפני מנסה לגרום לאנתוני לבטל את החתונה ללא הועיל. קייט מציעה לאדווינה את הצמידים של אמה, אבל אחותה אומרת לה לענוד אותם במקום זאת. בחתונה, קייט ואנתוני לא יכולים שלא לבהות זה בזו; כשקייט מפילה את הצמיד שלה, אנתוני ממהר לעזור לה. אדווינה מבינה שיש יותר במערכת היחסים שלהם ממה שחשבה בתחילה ובורחת מהמזבח. המלכה שרלוט זועמת מבקשת מהאורחים להישאר בגן בזמן שאדווינה אוספת את עצמה. קייט מנסה להסביר את עצמה לאדווינה ואנתוני מאשר שהוא מוכן לנישואים שלא כוללים אהבה עמה; בסופו של דבר אדווינה מחליטה שהיא לא יכולה להינשא לו. קייט ואנתוני נשארים לבד בכנסייה ומתנשקים. בתוך הכאוס, ליידי דנברי וויולט מתפייסות, ג'ק יוצר קשרים עסקיים פוטנציאליים, ואלואיז מנצלת את ההזדמנות לבקר את תיאו פעם נוספת.

בעקבות החתונה הכושלת יש חרם על הברידג'רטונים ומשפחת שארמה, יחד עם ליידי דנברי. המלכה שרלוט מאשימה את אלואיז בהיותה ליידי וויסלדאון ונותנת לה שלושה ימים להודות, או להסתכן בעונש למשפחתה. אלואיז מספרת זאת לפנלופה; בניסיון להגן עליה, פנלופה כותבת שאלואיז נראתה ללא מלווה עם רדיקלים פוליטיים. החדשות מסבכות את הברידג'רטונים בשערורייה נוספת ואף אחד לא מגיע לנשף שהם מארחים. קולין שוקל להשקיע בג'ק. קייט ואנתוני שוכבים; למחרת, אנתוני מנסה לבקר את קייט אבל נאמר לו שהיא יצאה לרכיבה. אנתוני עוקב אחרי קייט בסופת גשם רכוב על סוס ומציל אותה לאחר שנפלה מסוסה ואיבדה את ההכרה. קייט עדיין מחוסרת הכרה וליידי וויסלדאון שקטה באופן חשוד. פורשיה משכנעת את ג'ק לארח נשף כדי לחגוג את ההצלחות האחרונות של המשפחה ומזמינה את הברידג'רטונים ומשפחת שארמה; ג'ק שוקל לעבור לאמריקה כדי להתחיל מחדש לפני שההונאה שלהם תתגלה. אלואיז מסיימת את ידידותה עם תיאו לאחר שפנלופה מספרת לה בטעות שמשרתים ריכלו עליהם. לבנדיקט נודע שככל הנראה התקבל לאקדמיה עקב תרומה מאנתוני. קייט מתעוררת מהתרדמת ואנתוני מציע לה נישואים, אך היא מסרבת, ואומרת כי היא מתכננת לחזור להודו. אדווינה משלימה עם קייט ומשכנעת אותה להשתתף בנשף. לאחר שפנלופה מצביעה על פיסת רכילות על שני אורחים, אלואיז מבינה שהיא ליידי וויסלדאון והשתיים מתווכחות ומסיימים את החברות ביניהן. פורשיה מתנגדת לג'ק ושולחת אותו בחזרה לאמריקה תוך שהיא שומרת חלק מהכספים שאסף לעצמה. פנלופה שומעת את קולין אומר לגברים אחרים שהוא לעולם לא יחזר אחריה. קייט ואנתוני רוקדים בנשף, אבל המלכה מצילה את המוניטין שלהם בטענה שביטול החתונה היה הרעיון שלה. אנתוני וקייט מצהירים על אהבתם אחד לשנייה. פנלופה מחליטה להמשיך בתור ליידי וויסלדאון. שישה חודשים לאחר מכן, קייט ואנתוני, כעת נשואים, מצטרפים לשאר הברידג'רטונים למשחק נוסף של פאל מאל באוברי הול.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות אורח[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםהוזרמה לראשונה
1825 בדצמבר 2020
2825 במרץ 2022

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר פרק מספר פרק בעונה שם הפרק באנגלית שם הפרק בעברית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי
1 1 Diamond of the First Water יהלום עתיק ג'ולי אן רובינסון כריס ואן דוזן ‏25 בדצמבר 2020
2 2 Shock and Delight הלם וחדווה טום וריקה ג'נט לין
3 3 Art of the Swoon אומנות ההתעלפות ליילה כהן-מיצ'ו
4 4 An Affair of Honor עניין של כבוד שרי פולקסון אבי מקדונלד
5 5 The Duke and I הדוכס ואני ג'וי סי. מיטשל
6 6 Swish טיפוף ג'ולי אן רובינסון שרה דולרד
7 7 Oceans Apart משני עברי האוקיינוס אלאריק ריילי ג'יי רוס ואבי מקדונלד
8 8 After the Rain אחרי הגשם כריס ואן דוזן

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר פרק מספר פרק בעונה שם הפרק באנגלית שם הפרק בעברית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי
9 1 Capital R Rake המתהולל לשעבר טרישה ברוק כריס ואן דוזן ‏25 במרץ 2022
10 2 Off to the Races על קו הזינוק דניאל רובינסון
11 3 A Bee in Your Bonnet זמזומים טורדניים אלכס פילאי שרה ל. תומפסון
12 4 Victory ניצחון כריס ואן דוזן וג'ס בראונל
13 5 An Unthinkable Fate גורל מר טום וריקה אבי מקדונלד
14 6 The Choice הבחירה לו-לו איגבוקווה
15 7 Harmony הרמוניה שריל דאני אוליבר גולדסטיק
16 8 The Viscount Who Loved Me הוויקונט שאהב אותי ג'ס בראונל

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-20 ביולי 2018 הודיעה נטפליקס כי שונדה ריימס תפיק את הסדרה "ברידג'רטון", המבוססת על הרומנים של ג'וליה קווין, וכי כריס ואן דוזן הוא יוצר הסדרה.[10]

בית ר'יינג'ר, אשר משמש לצילומי חוץ של בית ברידג'רטון

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב־19 ביוני 2019 לוהקה ג'ולי אנדרוז לתפקיד "ליידי ויסלדאון", מספרת הסדרה.[11] ב-10 ביולי 2019 הוכרז כי פיבי דינבור ורגה ז'אן פייג' ישחקו בתפקידים ראשיים, ואילו ג'ונתן ביילי, גולדה רושבל, לוק ניוטון, קלודיה ג'סי, ניקולה קוגלן, רובי בארקר, סברינה ברטלט, רות גמל, אדג'ואה אנדוה ופולי ווקר בתפקידים ראשיים.[12] "ברידג'רטון" צולמה באתרים בלונדון ובאת'.[13]

ב-15 בפברואר 2021 הודיעה חברת נטפליקס כי ליהקה את השחקנית האנגלייה סימון אשלי לתפקיד הראשי של קייט שארמה בעונה השנייה. הסדרה המבוססת על הספר השני בסדרת הספרים - "הוויקונט שאהב אותי".[14][15] בסדרה עברה הדמות שינויים על מנת שתותאם למוצא של אשלי.[16] ב-1 באפריל 2021 פורסם כי צ'ריטרה צ'אנדראן לוהקה לתפקיד של אדווינה שארמה, אחותה של קייט, ורופרט יאנג לוהק לתפקיד של ג'ייק, דמות שנוצרה במיוחד לסדרה.[17] ב-5 באפריל פורסם כי שלי קון לוהקה לתפקיד של מרי שראמה, אימן של קייט ואדווינה וקאלם לינץ' לוהק לתפקיד תיאו שארפ.[18] ב-28 במאי פורסם כי רופרט אוונס לוהק לתפקיד אדמונד ברידג'רטון, אבי משפחת ברידג'רטון.[19]

בחודש אפריל 2021 פורסם כי פייג' לא ישוב לגלם את דמותו של סיימון באסט בעונה השנייה של הסדרה.[20]

בחודש מאי 2022 פורסם כי דמותה של פרנצ'סקה ברידג'רטון לוהקה מחדש והשחקנית הבריטית האנה דוד תחליף את רובי סטוקס בתפקיד, זאת מאחר שסטוקס לוהקה לתפקיד הראשי בסדרה אחרת של נטפליקס, "לוקווד ושות'".[9]

בינואר 2023 אישרה פיבי דינבור המגלמת את דמותה של דפני ברידג'רטון כי היא לא תשתתף בעונתה השלישית של הסדרה.[21]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסדרה נערכו בלונדון ובבאת'. הצילומים נערכו בכמה ארמונות ופארקים ברחבי אנגליה כגון הייד פארק והמפסטד הית'. אף על פי שרוב העלילה מתרחשת בלונדון, צילומי סצנות הרחוב צולמו בבאת' וביורק. [22]

צילומי העונה השנייה החלו במרץ 2021. בחודש מאי 2021 דווח כי הרובע המלכותי של וינדזור ומיידנהד סירבו להרשות לבנות סט לעונה השנייה בפארק סאנינגהיל ליד וינדזור, למרות אישור המלוכה.[23] ב-15 ביולי 2021, הצילומים הושהו ל-24 שעות כאשר איש צוות היה חיובי לקורונה, אך התחדשו למחרת. עם זאת, ב-17 ביולי, הצילומים הושבתו ללא צפי לחזרה בעקבות בדיקה חיובית שנייה, והתחדשו בחודש אוגוסט 2021.[24] צילומי העונה השנייה הסתיימו ב-20 בנובמבר 2021.[25]

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה כוללת חידושים אינסטרומנטליים של שירים עכשוויים פופולריים, בביצוע תזמורת. פסקול העונה הראשונה הועמד לזכייה בפרס בקטגוריה הפסקול הטוב ביותר למדיה חזותית בטקס פרסי גראמי ה-64.

יוצר הסדרה, כריס ואן דושן, סיפר כי לקראת העונה השניה כי פנו אמנים אל הפקת הסדרה וביקשו ששיריהם יופיעו בה.[26] בעונה השנייה נכללים השירים "Stay Away" של נירוונה, "Material Girl" של מדונה, "Diamonds" של ריהאנה, "Dancing On My Own" של רובין, "You Oughta Know" של אלאניס מוריסט, "Kabhi Khushi Kabhie Gham", ‏"Sign of the Times" של הארי סטיילס, "What About Us" של פינק, "How Deep Is Your Love" של קלווין האריס ו־"Wrecking Ball" של מיילי סיירוס.[26]

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עלתה לשידור בשירות הזרמת המדיה נטפליקס ב־25 בדצמבר 2020.[27]

ב-25 בספטמבר 2021 יצא הטיזר הראשון לעונה השנייה של הסדרה.[28] העונה השנייה עלתה לשידור ב-25 במרץ 2022.[2] ב-13 באפריל 2022 פורסם כי נטפליקס הזמינה 2 עונות נוספות.[29]

סדרת פריקוול[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – המלכה שרלוט (מיני-סדרה)

במאי 2021, נמסר כי נטפליקס הזמינה מיני-סדרת פריקוול משונדה ריימס, שתתמקד בעלייתה לכס המלוכה ובחיי האהבה של המלכה שרלוט הצעירה. עוד נמסר כי על כתיבת המיני-סדרה תהיה אמונה ריימס, שתשמש כמפיקה בפועל לצדם של בטסי בירס וטום וריקה.[30] במרץ 2022, אושר כי רושובל, אנדוה, וגמל ישובו לגלם את דמויותיהן של המלכה שרלוט, ליידי דנברי וויולט ברידג'רטון, בעוד שאינדיה אמרטיפיו וארזמה תומאס לוהקו לגילום דמויותיהן הצעירות של המלכה שרלוט וליידי דנברי, ואילו קורי מילצ'רסט ומישל פיירלי לוהקו לגילום דמויותיהם של המלך ג'ורג' השלישי ואמו, הנסיכה אוגוסטה.[31]

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמדים תוצאה
2021 פרס סטלייט השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה רגה ז'אן פייג' מועמדות
השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה פיבי דינבור מועמדות
פרסי איגוד המאפרים ומעצבי השיער האיפור התקופתי הטוב ביותר ברידג'רטון מועמדות
עיצוב השיער התקופתי הטוב ביותר זכייה
פרס גילדת המפיקים של אמריקה מפיק יוצא מן הכלל בסדרת דרמה כריס ואן דושן, שונדה ריימס, בטסי בירס, סקוט קולינס, אליסון אקל, שרה פישר, שראדה מק'דרמוט, הולדן צ'אנג, וטום וריקה מועמדות
פרס NAACP Image סדרת דרמה יוצאת מן הכלל ברידג'רטון מועמדות
שחקן יוצא מן הכלל בסדרת דרמה רגה ז'אן פייג' זכייה
שחקנית משנה יוצאת מן הכלל בסדרת דרמה אדג'ואה אנדו מועמדות
פרס גילדת שחקני המסך הופעה יוצאת מן הכלל של שחקן בסדרת דרמה רגה ז'אן פייג' מועמדות
הופעה יוצאת מן הכלל של אנסמבל בסדרת דרמה צוות שחקני ברידג'רטון - עונה 1 מועמדות
פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV סדרת הטלוויזיה הטובה ביותר ברידג'רטון מועמדות
הנשיקה הטובה ביותר רגה ז'אן פייג' ופיבי דינבור מועמדות
תגלית השנה רגה ז'אן פייג' זכייה
הרגע המוזיקלי הטוב ביותר "Wildest Dreams" מועמדות
פרסי האקדמיה הבריטית לטלוויזיה רגעים שחייבים לראות של Virgin TV "פנלופה is revealed as ליידי וויסלדאון" מועמדות
פרסי האמי האמנותיים הופעת הקריינות הטובה ביותר ג'ולי אנדרוז מועמדות
ליהוק יוצא מן הכלל לסדרת דרמה ברידג'רטון מועמדות
צילום יוצא מן הכלל לסדרה המצולמת במצלמה יחידה ג'פרי ג'ור מועמדות
תלבושות תקופתיות יוצאות מן הכלל ברידג'רטון מועמדות
עיצוב שיער תקופתי יוצא מן הכלל זכייה
לחן מוזיקלי יוצא מן הכלל לסדרה (דרמה) מועמדות
מוזיקת נושא מקורית יוצאת מן הכלל קריס באוורס ומייקל דין פרסונס מועמדות
ניהול מוזיקלי יוצא מן הכלל אלכסנדרה פטסבס מועמדות
עיצוב הפקה מצטיין לסדרה תקופתית/תוכנית פנטזיה (שעה או יותר) ברידג'רטון מועמדות
פרס אמי לבידור בפריים טיים סדרת הדרמה הטובה ביותר מועמדות
השחקן ראשי הטוב ביותר בסדרת דרמה רגה ז'אן פייג' מועמדות
הבימוי הטוב ביותר בתוכנית דרמה ג'ולי אן רובינסון מועמדות
פרס איגוד מבקרי הטלוויזיה תוכנית השנה ברידג'רטון מועמדות
הישג יוצא מן הכלל בדרמה מועמדות
תוכנית חדשה יוצאת מן הכלל מועמדות
2022 פרסי הגראמי הפסקול הטוב ביותר למדיה חזותית כריס באוורס מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברידג'רטון בוויקישיתוף

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בשנת 2022 לוהקה דמותה של פרנצ'סקה מחדש, והשחקנית הבריטית האנה דוד החליפה את רובי סטוקס.[9]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ynet, רשמית: "ברידג'רטון" היא הסדרה הכי נצפית בנטפליקס אי פעם, באתר ynet, 27 בינואר 2021
  2. ^ 1 2 ynet, ברכות לדוכס: "ברידג'רטון" חודשה לעונה שנייה, באתר ynet, 21 בינואר 2021
  3. ^ "Bridgerton: Everything Netflix Changed from the Books". Screenrant. January 14, 2021. Archived from the original on February 7, 2021. Retrieved March 28, 2022.
  4. ^ Jacobs, Julia (December 18, 2020). "With Bridgerton, Scandal Comes to Regency England". The New York Times. Archived from the original on February 3, 2021. Retrieved March 28, 2022.
  5. ^ "The Real History Behind Bridgerton". Den of Geek. December 29, 2020. Archived from the original on January 23, 2021. Retrieved March 28, 2022.
  6. ^ "Opinion: Bridgerton meant to integrate period romances. So why is it so hard on Black women?". The Washington Post. December 28, 2020. Archived from the original on January 30, 2021. Retrieved March 28, 2022.
  7. ^ "From race to incels, the modern Bridgerton twists hold a mirror up to today's shortcomings". Salon. December 27, 2020. Archived from the original on January 28, 2021. Retrieved March 28, 2022.
  8. ^ "A Double Hot Take on Bridgerton, Race & Romance". Refinery 29. January 4, 2021. Archived from the original on February 3, 2021. Retrieved March 28, 2022.
  9. ^ 1 2 Andreeva, Nellie; Andreeva, Nellie (May 12, 2022). "'Bridgerton': Hannah Dodd To Play Francesca Bridgerton In Season 3 Recasting On Netflix Series". Deadline. Retrieved May 12, 2022.
  10. ^ Petski, Denise; Andreeva, Nellie (20 ביולי 2018). "Shondaland Unveils Netflix Series Slate: 'The Warmth Of Other Suns', White House Drama 'The Residence', Ellen Pao Project, More". {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Andreeva, Nellie (19 ביוני 2019). "Julie Andrews To Voice Lady Whistledown In Shondaland's Bridgerton Series For Netflix Based On Novels". {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Andreeva, Nellie (10 ביולי 2019). "Phoebe Dynevor & Regé-Jean Page To Headline Shondaland's 'Bridgerton' At Netflix; 10 Others Cast". {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ Donahue, Ann (6 בינואר 2020). "'Bridgerton': Everything You Need to Know About Shonda Rhimes' First Netflix Show". {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ Hilary Weaver, All About Simone Ashley, the New Romantic Lead of ‘Bridgerton’, ELLE, ‏3 באפריל 2021 (באנגלית אמריקאית)
  15. ^ הוויקונט שאהב אותי/ ג'וליה קווין, באתר אהבות הוצאה לאור
  16. ^ Sukriti Wahi, Who Is Simone Ashley? Meet Bridgerton's New Leading Lady Kate Sharma, ELLE (באנגלית)
  17. ^ ‘Bridgerton’: Charithra Chandran To Play Edwina, Rupert Young Also Cast In Season 2 Of Netflix Series, Deadline, ‏1 באפריל 2021 (באנגלית אמריקאית)
  18. ^ ‘Bridgerton’: Shelley Conn & Calam Lynch Join Season 2 Of Netflix Series, Deadline, ‏5 באפריל 2021 (באנגלית אמריקאית)
  19. ^ Bridgerton Season 2 Adds Charmed's Rupert Evans as Family Patriarch, TVLine, ‏28 במאי 2021 (באנגלית אמריקאית)
  20. ^ שלום לדוכס: רגאיי-ז'אן פייג' לא ישוב לעונה השנייה של "ברידג'רטון", באתר ynet, 2 באפריל 2021
  21. ^ Tracey Harrington McCoy, Phoebe Dynevor Reveals She Won't Be in 'Bridgerton' Season 3 But Is 'Excited to Watch as a Viewer', פיפל, ‏30 בינואר 2023
  22. ^ "Starring role for city as part of new period Netflix drama Bridgerton". Bath Echo. 17 בדצמבר 2020. נבדק ב-19 בדצמבר 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  23. ^ "Councillors reject Bridgerton film set in Windsor park". BBC News (באנגלית בריטית). 2021-05-20. נבדק ב-2021-11-20.
  24. ^ Will Thorne, Will Thorne, ‘Bridgerton’ Season 2 Production Back Underway Following COVID-19 Cases (EXCLUSIVE), Variety, ‏2021-08-03 (באנגלית אמריקאית)
  25. ^ ציוץ של Chris Van Dusen ברשת החברתית אקס (טוויטר), 20 בנובמבר 2021
  26. ^ 1 2 Bridgerton Creator Teases 'Fun Easter Eggs' in the Season 2 Music — See the Official Song List, PEOPLE.com (באנגלית)
  27. ^ Smith, Josh (15 באוקטובר 2020). "Now this is a costume drama! Here's our exclusive first look at Netflix's big new show, Bridgerton". Glamour. נבדק ב-15 באוקטובר 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  28. ^ Bridgerton season 2 first look reveals Jonathan Bailey getting feisty with Simone Ashley, yahoo (באנגלית אמריקאית)
  29. ^ Jake Kanter, Jake Kanter, ‘Bridgerton’ Renewed For Seasons 3 & 4 By Netflix, Deadline, ‏2021-04-13 (באנגלית אמריקאית)
  30. ^ Andreeva, Nellie (May 14, 2021). "Bridgerton Gets Young Queen Charlotte Spinoff From Shonda Rhimes, Sets Jess Brownell As Season 3 & 4 Showrunner". Deadline Hollywood.
  31. ^ Joe Otterson, ‘Bridgerton’ Prequel at Netflix About Queen Charlotte Sets Full Cast With India Amarteifio in Lead Role, Variety, ‏2022-03-30