ברידג'ט מוינאהן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברידג'ט מוינאהן
Bridget Moynahan
לידה 28 באפריל 1971 (בת 52)
בינגהמטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Kathryn Bridget Moynahan עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1999 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תיכון לונגמדו עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
  • אנדרו פרנקל (17 באוקטובר 2015–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
  • ג'וזף מק'גינטי ניקול (20102014)
  • סקוט רוזנברג (20012003) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים John Edward Thomas Moynahan עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברידג'ט מוינאהןאנגלית: Bridget Moynahan; נולדה ב-28 באפריל 1971) היא שחקנית קולנוע וטלוויזיה אמריקאית. כיכבה בסרטי הקולנוע "אני רובוט", "שר המלחמה" ו"ג'ון וויק 1" ומשחקת בתפקיד הראשי בסדרת הטלוויזיה "שוטרים בדם".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוינאהן נולדה בבינגהמטון שבמדינת ניו יורק וגדלה במסצ'וסטס. לאחר לימודי התיכון החלה בקריירת דוגמנות ועברה לניו יורק. הצטלמה למגזיני אופנה ונשים בולטים בהם גלאמור, ווג, קוסמופוליטן ו-Elle. במקביל למדה משחק.

ב-1999 הופיעה במספר פרקים של סדרת הטלוויזיה "סקס והעיר הגדולה" כנטשה, רעייתו של "מר ביג". בשנת 2000 שיחקה בתפקיד ברמנית ורקדנית, בסרט הקולנוע "חופשיות על הבר" שזכה להצלחה קופתית רבה. ושיחקה בתפקיד קטן בקומדיה "שפוט שלה" בכיכובה של אמנדה פיט. ב-2002 שיחקה בסרט "כל הפחדים כולם" בתפקיד מושא חיזוריו של ג'ק ראיין(בן אפלק). ב-2003 כיכבה בסרט "השתול" לצדם קולין פארל ואל פצ'ינו. ב-2004 שיחקה בתפקיד הראשי לצדו של ויל סמית' בסרט "אני, רובוט" וב-2005 בתפקיד הנשי הראשי לצדו של ניקולס קייג' בסרט "שר המלחמה". ב-2006 שיחקה בסרט "בלתי ידוע" לצד גרג קיניר, בסרט "אחי, אני והיא", ושיחקה בסדרת הטלוויזיה "שש מעלות" ששודרה ברשת ABC. הסדרה לא זכתה להצלחה וירדה בטרם השלימה עונה מלאה.

משנת 2010 מככבת בסדרת הטלוויזיה "שוטרים בדם" המשודרת ברשת CBS. בסדרה היא מגלמת את דמותה של התובעת ארין, בת למשפחת שוטרים אירית-אמריקאית.

ב-2011 שיחקה בסרט הקולנוע "פלישה עולמית: קרב לוס אנג'לס".

מוינאהן שיחקה בסדרת הסרטים "ג'ון וויק" כאשתו של גיבור הסרט, ג'ון.

בשנת 2021 התארחה בדמותה של נטשה בסדרה "פשוט ככה"; הפקה מחודשת של HBO Max לסדרת הטלוויזיה "סקס והעיר הגדולה" (שם שיחקה גם מוינהאן).

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוינאהן הייתה במערכת יחסים עם כוכב הפוטבול טום בריידי, במשך שלוש שנים. לאחר שנפרדו גילתה שהיא בהריון ולשניים נולד בן באוגוסט 2007. באוקטובר 2015 נישאה לאיש העסקים אנדרו פרנקל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברידג'ט מוינאהן בוויקישיתוף