ברשיר גריי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברשיר גריי
Trai Byers
גריי ב-2016
גריי ב-2016
לידה 28 בנובמבר 1993 (בן 30)
פילדלפיה, פנסילבניה, ארצות הברית
שם במה Bryshere Y. Gray עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2013
מקום לימודים Overbrook High School עריכת הנתון בוויקינתונים
http://teamyazz.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברשיר יאזואן "וי" גריי (באנגלית: Bryshere Yazuan Gray; נולד ב-28 בנובמבר 1993), המשתמש בשם הבמה Yazz The Greatest, הוא שחקן וראפר אמריקאי. התפרסם בשל תפקידו בתור חאקים ליון בסדרת הדרמה המוזיקלית "אימפריה".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גריי נולד וגדל בפילדלפיה, פנסילבניה.[1] אמו, אנדריה מייברי, נכנסה להריון כשהייתה נערה, ובהיעדר אביו הוא גדל על ידי אם חד-הורית לצד אחותו הקטנה בריאנה. כשהיה בן חמש אובחן עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות. אהבתו הגדולה הייתה כדורגל בתקופת לימודי התיכון, אך הוא עבר למוזיקה לאחר שנפצע כשהיה בן 16. הוא התחיל להשתמש בכישרון שלו כאמן רחוב כדי להרוויח כסף ולעזור לאימו לעמוד בהוצאות המשפחה. הוא עבד גם בפיצה האט ואז השתמש בכסף שעשה שם כדי לשלם ולהכין את הקליפ הראשון שלו לפני שפוטר שם על התעסקות במוזיקה במקום עבודה. מאמציו הובילו בסופו של דבר לשותפות עם האמרגן צ'רלי מאק.[2]

ב-13 ביולי 2020, גריי נעצר על ידי המשטרה באריזונה בעקבות אירוע אלימות במשפחה לכאורה עם אשתו שהגיע לשיאו במצב של מתרס עם המשטרה. גריי עומד בפני האשמות בגין תקיפה בנסיבות חמורות, אלימות במשפחה והפרת סדר.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז 2013, הופיע גריי במגוון רחב של פסטיבלי מוזיקה באזור פילדלפיה, כולל בפסטיבל Made in America Festival של הראפר ג'יי זי. הוא גם היה מופע החימום בהופעות של הראפרים Fabolous ו-2 Chainz.

בשנת 2015, קיבל גריי את תפקידו הראשון בתור חאקים ליון, אחת הדמויות הראשיות בסדרת הדרמה המוזילית של רשת פוקס "אימפריה", לצד טראג'י פ. הנסון, טרנס הווארד וג'סי סמולט. הסדרה צברה קהל מעריצים ואף זכתה בפרסים בטקסי פרס גלובוס הזהבפרסי האמי, וגריי אף קיבל מועמדויות על משחקו בין היתר מפרסי ה-BET, בטקס פרסי NAACP Image וגם בפרסי בחירת הנוער. הסדרה סיימה את שידוריה לאחת 6 עונות ב-2020.

בשנת 2018 שיחק בתפקיד הראשי בדרמת הריקודים "Honey: Rise Up and Dance" לצדה של טייאנה טיילור. שיחק גם בסרט הספורט "Sprinter" ובתפקיד הראשי בסרט הפשע "Canal Street" לצידו של השחקן לאנס רדיק.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2013 הוציא את הסינגל הראשון שלו "Respect".

במרץ 2015, אושר כי סמולט וגריי הוחתמו בחברת קולומביה רקורדס בתור אמני סולו. ב-2015 כחלק מעבודתו בסדרה "אימפריה", הוציא מספר שירים שהצליחו ואף נכנסו למצעדי הלהיטים של בילבורד הוט 100, כמו גם למצעד שירי ה-R&B\היפ הופ ומצעד שירי ה-R&B. בין השירים שנמנים "No Apologies" ו-"You're So Beautiful" לצד ג'סי סמולט ו-"Drip Drop" לצד סראייה כחלק מפסקול העונה הראשונה של הסדרה. שנה לאחר מכן, כחלק מפסקול העונה השנייה; יצא השיר "Chasing the Sky" בו הוא שר לצד סמולט וטרנס הווארד. השיר הגיע למקום ה-24 במצעד שירי ה-R&B של מצעדי הבילבורד, והשיר "Good People" בוא הוא שר לצד סמולט והפעם הגיע למקום ה-20 באותו המצעד.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סרט תפקיד הערות
2018 Honey: Rise Up and Dance טיירל
2019 Sprinter מרקוס בריק
Canal Street קולי סטיילס

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סדרה תפקיד הערות
2020-2015 אימפריה חאקים ליון תפקיד ראשי; (6 עונות); 102 פרקים
2017 The New Edition Story מייקל ביווינס תפקיד ראשי; מיני-סדרה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברשיר גריי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]