בתאל קולמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בתאל קולמן (נולדה ב-24 בנובמבר 1985) היא משוררת, עורכת, מוזיקאית ועיתונאית ישראלית. כתבת התנחלויות ובעלת טור במוסף הפוליטי של "מקור ראשון".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולמן נולדה וגדלה ברובע היהודי בירושלים בבית דתי לאומי. שם נעוריה הוא בוטבול. למדה באולפנת "צביה מעלה אדומים". שירתה שירות לאומי כקומונרית בבני עקיבא. בוגרת תואר ראשון מאוניברסיטת בר-אילן במוזיקולוגיה וחינוך מיוחד.

גיסה, עדיאל קולמן, נרצח בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים ב-19 במרץ 2018, ובעקבות כך מצאה את עצמה קולמן בחזית המאבק חמעו הרס בתי מחבלים[1].

הקימה את 'מג'נונה' - לייבל מסיבות ביהודה ושומרון, יחד עם יוסי לוי סרי. כיום מקליטה חומרים מקוריים בהפקתו של צח דרורי.

ספרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולמן בוגרת כיתת השירה של "משיב הרוח". בשנת 2010 החלה לפרסם את שיריה ב"משיב הרוח" ומאז שיריה ראו אור בבמות שונות, בין היתר ב"הארץ", "מקור ראשון", "הליקון", ו"כתובת".

החל משנת 2014 מרכזת ומנחה תוכניות כתיבה יוצרת בעקבות המקורות בבית אבי חי.

ספר שיריה הראשון "תהום להיאחז בה" ראה אור בהוצאת מוסד ביאליק (2015) בסדרת "כבר" היוקרתית, וזיכה אותה בפרס שרת התרבות לספרי ביכורים לשנת 2015.

בשנת 2018 זכתה במלגת "בוסתן" מטעם הספרייה הלאומית והייתה חברה בצוות הניהול האמנותי של פסטיבל ימי אהבה לשירה של משיב הרוח.

כיום עובדת על ספר שירה שני.

עיתונאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

את דרכה העיתונאית התחילה כעורכת בדסק החדשות של nrg ושימשה כעורכת ערוץ הדעות של האתר עד לסגירתו. כיום כותבת ב"מקור ראשון" כתבות וטורים פובליציסטיים. בטוריה עוסקת בין היתר בנושאים פמיניסטיים, בשנת 2018 יזמה את קמפיין הבחורילות בעקבות התבטאויותיו של הרב קלנר ממכינת עלי וסחפה אחריה רבות ברשת.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשואה לטובאל קולמן ואם לשלושה. מתגוררת במאחז שדה בועז בגוש עציון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

על ספרה "תהום להיאחז בה"[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבחר מכתבותיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ [1]