ג'אמפר (סרט, 2008)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגום גרוע, הפרקים דורשים סידור מחדש.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגום גרוע, הפרקים דורשים סידור מחדש.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.


ג'אמפר
Jumper
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על Jumper עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי דאג לימן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי סיימון קינברג עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דייוויד ס. גויר, ג'ים יולס, סיימון קינברג עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה סער קליין עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים היידן כריסטנסן
קריסטן סטיוארט
טום הולס
ג'סי ג'יימס
טדי דאן
נתלי קוקס
Massimiliano Pazzaglia
שון רוברטס
מקס ת'יריוט
מייקל רוקר
רייצ'ל בילסון
אנה-סופיה רוב
סמואל ל. ג'קסון
דיאן ליין
ג'יימי בל
Meredith Henderson עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ון פאוול עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ברי פטרסון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה
חברת הפקה פוקס המאה ה-20, Regency Enterprises עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 27 במרץ 2008 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 89 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט מדע בדיוני, סרט מותחן, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו jumper
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'אמפראנגלית: Jumper) הוא סרט פעולה, מדע בדיוני, אמריקאי משנת 2008 המבוסס על הרומן של סטיבן גולד. את הסרט ביים דאג לימן ובו משתתפים היידן כריסטנסן, ג'יימי בל, רייצ'ל בילסון, מקס ת'יריוט, אנה-סופיה רוב, דיאן ליין, מייקל רוקר וסמואל ל. ג'קסון. הסרט עוקב אחרי צעיר המסוגל לעשות טלפורטציה כשהוא נרדף על ידי חבורה סודית שכוונתה להרוג אותו. התסריט עבר כתיבה מחדש לפני הצילום והתפקידים של הדמויות הראשיות שונו במהלך ההפקה. ג'אמפר צולם ב-20 ערים ו-14 מדינות מ-2006 ל-2007. הסרט שוחרר ב-14 בפברואר 2008, והפסקול שוחרר כעבור חמישה ימים ב-19 בפברואר. הסרט תפס את המעמד הראשון בסוף השבוע עם 27.3 מיליון דולר, אבל קיבל ביקורות שליליות בדרך כלל מהמבקרים, בעיקר בגלל השינויים הרבים לנובל של גולד, העלילה המהירה והסיום האנטי אקלימי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-אן ארבור, מישיגן, ארצות הברית דייוויד רייס תלמיד תיכון בן ה-15, ננטש על ידי אימו בגיל חמש וחי עם אביו הקשוח והאלכוהליסט. נופל דרך השלג ובמסתוריות מוצא את עצמו בספרייה המקומית ומגלה שיש לו את היכולת "לקפוץ" ממקום אחת למקום שני. שמונה שנים אחר כך, דייוויד כבר מבוגר, וחי על כסף גנוב. יום אחד נעשה מארב בביתו על ידי רולנד קוקס, חבר בקבוצת הפלדינים, החברה הסודית של קנאים דתיים שהיה במעקב והיה הורג "קפצנים". ההסבר שלהם זה ש"קפצנים" לכאורה נמצאים בכל מקום. רולנד מנסה ללכוד את דייוויד עם כבלים חשמליים שנועדו לבטל את יכולתיו, אבל דייוויד בורח. הוא חוזר לאן ארבור, מחפש את האהבה הישנה שלו מיילי. כשמארק תוקף אותו, דייוויד משגר אותו לכספת בנק ועוזב אותו שם. אחר כך דייוויד חוזר למיילי ומציע לה טיול לרומא. רולנד מאוחר יותר מגלה את מארק במעצר משטרתי ולומד על הזהות של דייוויד.

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הישגים בקופות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט שוחרר ב -14 בפברואר 2008 בארצות הברית ובקנדה, בתקווה למשוך עסקים לחג האהבה. הסרט היה ממוקד לקהל של גברים ונשים מתחת לגיל 25. הסרט ג'אמפר גייס 27,300,000 $ על 4,600 מסכים ב-3,428 תיאטראות מיום שישי עד יום ראשון, הדירוג הראשון לסוף השבוע בקופות. בסוף השבוע הראשון שלו, הסרט הקליט את המהדורה הגדולה ביותר לפברואר בקוריאה וזכה במקום הראשון ב -11 מתוך 30 השווקים שבהם הוא שוחרר. במשך שני סופי השבוע הראשונים לשחרורו, הסרט שמר על מיקומו כמספר אחד בשווקים הבינלאומיים, בעודו מחליק למקום השני בארצות הברית לשחרור Vantage Point. הכנסות הסרט ברוטו בעולם הם 221,231,186 $ עם 80,172,128 $ מן הקופה בארצות הברית ובקנדה ו-142,059,058 $ משטחים אחרים. היה זה הסרט במקום ה-28 בעולם מבחינת רווחה לשנת 2008.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות שליליות בדרך כלל ממבקרים. Rotten Tomatoes נתן לסרט ציון של 16% מבוסס על ביקורות של 156 מבקרים, עם ציון ממוצע של 4/10; הקונצנזוס היה "פעולה לא עקבית עם מעט קוהרנטיות ואפקטים מיוחדים חסרי שחר". מטקריטיק נתן לסרט ציון ממוצע של 35, מבוסס על 36 ביקורות. אוסטין כרוניקל מארק סלוב, קרא לסרט "... די חלקלק, דברים משעשעים, מיוצרים היטב על ידי לימן, נערך לתוך צרור צר של פעולה". ל-Empire היה פסק דין של "סרט הפעולה הכי פחות כריזמטי של לימן, והפחות מפותח, אבל הוא עדיין אוסף כמה פעולות פיצוח בזמן הריצה הקצר ומניח יסודות שעליהם ניתן לבנות זיכיון גדול ". סוקר הקולנוע האוסטרלי, דייוויד סטראטון, היה הרבה פחות אדיב, וטען כי "הסרט הזה מייצג [קו פרשת מים] חדשה בתולדות הקולנוע משום שאין לו עלילה, אין לו דמויות, אין לו סצנת פעולה שעושה כל סוג של חוש", והעניק לה חצי כוכב מתוך חמישה.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • היידן כריסטנסן - דייויד רייס, צעיר המגלה את היכולת המרחבית הגנטית "לקפוץ" על פני מרחקים קצרים וארוכים המכוסים עשן שחור דק. הוא גם telekinetic סמוי, יכולת תורשתית נוספת שמתרחשת בכל פעם שהוא לחוץ ולא יכול לקפוץ.
  • מקס ת'יריוט- דייויד בן ה-15.
  • ריאן גראנטהם - דייויד בן ה-5.
  • רייצ'ל בילסון - מילי האריס, חברת ילדותו של דייויד היא עוזרת לחמוק מן השובים שלו.
  • אנה-סופיה רוב - מילי האריס הצעירה.
  • סמואל ל. ג'קסון - רולנד קוקס, מנהיג קבוצת פלדינס, שמטרתה להרוג את המגשרים. בספר, שמו הוא בריאן קוקס, אבל הוא השתנה בסרט כדי למנוע בלבול עם פיזיקאי החלקיקים הבריטי או שחקן אופי באותו שם.
  • ג'יימי בל - גריפין או'קונור, ג'אמפר בוגד שמסתיר ומבטל את הפלדינים. במהלך החיפוש שלו, הוא מתיידד עם דוד. מקום הימצאותו בסוף הסרט אינו ידוע.
  • דיאן ליין - מרי רייס, אמו של דייויד שאבדה מזמן מבנה כשהיה בן חמש, שהפעיל את יכולות הטלפורטציה הרדומות שלו.
  • טדי דאן - מארק קובולד, בריון ילדות של דייויד.
  • ג'סי ג'יימס - מארק הצעיר.
  • מייקל רוקר - ויליאם רייס, אביו המתעלל של דייויד, והסיבה מדוע דייויד עזב את הבית.
  • קריסטן סטיוארט - סופי, אחותו למחצה של דייויד.
  • טום הולס - מר בוקר.
  • ברברה גריק - אלן.
  • רמי מאלק - קסטר מוראהאוס.

קישור הסרט לחורי תולעת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט ג'אמפר הוא סרט מדעי מז'אנר מדע בדיוני. בסרט מתרחשות הרבה תופעות מדעיות ואחת מהן היא חורי תולעת. התופעה באה לידי ביטוי כאשר "הג'אמפרים" משתמשים בכוח המיוחד שלהם לעבור בין שתי נקודות באופן ישיר במרחב זמן. "הג'אמפרים" משתמשים ביכולת שלהם אשר יוצרת חורי תולעת כדי להילחם באנשים המאיימים על חייהם, כדי לשדוד בנקים או לבצע מעשי גנבה אחרים, לברוח מאנשים אחרים וכדי להציל אנשים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]