ג'אני מוסקון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'אני מוסקון
Gianni Moscon
מוסקון ב-2016
מוסקון ב-2016
לידה 20 באפריל 1994 (בן 29)
טרנטו, איטליה
כינוי הטרקטור
גובה 182 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 69 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום כביש
התמחות רב גוני
קבוצה נוכחית סודאל-קוויק סטפ
קבוצות עבר קבוצת אינאוס (2021-2016)
אסטנה קזחסטן (2023-2022)
הישגי שיא הטור של גואנגשי (2018)
המרוץ הארקטי של נורווגיה (2016)
אליפות איטליה בנגד השעון (2017, 2018)
giannimoscon.it
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'אני מוסקוןאיטלקית: Gianni Moscon; נולד ב-20 באפריל 1994) הוא רוכב אופני כביש איטלקי, הרוכב (נכון ל-2024) בקבוצת סודאל-קוויק סטפ.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוסקון נולד בטרנטו. כחובבן ניצח את אליפות איטליה עד גיל 23 וסיים רביעי באליפות העולם באופני כביש - עד גיל 23.

קבוצת סקיי (2016–2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2016 הפך מוסקון למקצוען עם הצטרפותו לקבוצת סקיי הבריטית. הוא סיים שמיני במרוץ נוקר קרוס וסיים שלישי במרוץ קופי אה בארטלי ושביעי בטור דה יורקשייר. בהמשך העונה הוא סיים רביעי באליפות איטליה בנגד השעון וחמישי במרוץ הכביש באליפות. אך ההישג הגדול שלו בעונת 2016 הגיע באוגוסט, כשניצח את המרוץ הארקטי של נורווגיה לאחר שניצח את הקטע השלישי במרוץ. לקראת סוף העונה, הגיע שישי בגרנד פרי מונטריאול.

בעונת 2017, אף על פי שלא נחשב קודם לרוכב קלאסיקות, הצליח מוסקון להגיע להישג גדול כאשר סיים במקום החמישי במונומנט פריז–רובה, כשהוא מפסיד לגרג ואן אוורמאט המנצח וארבעה רוכבים נוספים בספרינט. בהמשך העונה התחרה ב"רוט דו סוד" בצרפת, בו סיים שביעי. אך לאחר המרוץ ניצח מוסקון את אליפות איטליה בנגד השעון. במרוץ הכביש באליפות איטליה סיים חמישי. מוסקון ערך את הופעת הבכורה שלו בגרנד טור, כאשר נבחר לוואלטה אספנייה וסייע לכריסטופר פרום לנצח את המרוץ. התוצאה הכי טובה שלו במרוץ הגיעה בקטע ה-13, לאחר שהפסיד למטאו טרנטין בספרינט רב משתתפים. לאחר מכן מוסקון התחרה באליפות העולם, הוא זכה עם סקיי במדליית הארד באליפות העולם בנגד השעון הקבוצתי וסיים שישי במקצה האישי. במקצה הראשי באליפות, עלית גברים, מוסקון סיים במקום ה-29, אך נפסל לאחר שהוחזר חזרה לפלוטון על ידי רכב הנבחרת האיטלקית באופן לא חוקי. לאחר מכן מוסקון חזר לאיטליה לסדרה של מרוצים חד יומיים, ההישג הראשון שלו היה מקום חמישי בג'ירו דל'אמיליה, 23 שניות אחרי ג'ובאני ויסקונטי המנצח. לאחר מכן התחרה בטרה ואלי וארסינה וסיים שביעי. את עונת 2017 מוסקון סיים עם עוד הישג גדול, כשסיים שלישי במונומנט ג'ירו די לומברדיה, כשמקדימים אותו וינצ'נצו ניבאלי המנצח וז'וליאן אלאפיליפ.

את 2018 פתח מוסקון בספרד, כשסיים שני במרוץ טרופאו סרה די טראמונטנה ולאחר מכן במקום ה-12 בוולטה ולנסיה. הוא סיים שמיני ב-E3 בינקבנק קלאסיק ונבחר בפעם הראשונה לטור דה פראנס, אך הודח מהמרוץ בתום קטע 15 שהכה את אליה גסבר על הקסדה שלו[1]. לאחר שחזר להתחרות אחרי כמעט חודשיים, ניצח מוסקון את צמד המרוצים האיטלקיים "קופה אגוסטוני" ו"ג'ירו דל טוסקנה". מוסקון גם סיים שלישי ב"קופה סאבטיני" ולאחר מכן התחרה באליפות העולם שנערכה בברגן. הוא הגיע עם סקיי למקום הרביעי בנגד השעון הקבוצתי ולמקום החמישי במקצה העלית גברים, 13 שניות אחרי אלחנדרו ולוורדה. לאחר מכן ניצח בפעם השנייה ברצף את אליפות איטליה בנגד השעון. בסוף העונה, ניצח מוסקון את הטור של גואנגשי, לאחר שניצח את הקטע הרביעי.

בעונת 2019, מוסקון איבד את התואר שלו כאלוף איטליה בנגד השעון לאחר שסיים חמישי. הוא השתתף שוב בטור דה פראנס לאחר ההשעייה בעונה הקודמת וסייע לאיגן ברנל מקבוצתו לנצח את המרוץ ולגרנייט תומאס לסיים שני. לאחר מכן השתתף בטור של בריטניה וסיים במקום השישי. באליפות העולם, מוסקון שוב הציג מרוץ אגרסיבי ודומיננטי לאחר שסיים במקום הרביעי בעלית גברים, בעוד הוא מסייע למטאו טרנטין לזכות במדליית הכסף.

תקריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוסקון נודע בשל התנהגותו האלימה והלא חוקית, שהובילה להשעייתו מספר פעמים.

2017[עריכת קוד מקור | עריכה]

בטור דה רומאנדי היה מעורב עם קווין רזה, שהאשים אותו באמירות גזעניות כלפיו. מוסקון לא הכחיש ואמר כי התנצל בפניו, אך הושעה מהקבוצה לשישה שבועות[2]. באליפות העולם וסיים במקום ה-29, אך נפסל מהמרוץ לאחר שהוחזר לפלוטון על ידי רכב הנבחרת שלו, באופן לא חוקי. לקראת סוף העונה התחרה בטרה ואלי וארזינה באיטליה וסיים שביעי, אך לאחר המרוץ טען סבסטיאן רייכנבך השווייצרי שמוסקון גרם לו להתרסק בכוונה ובעקבות כך, המרפק ומפרק הירך שלו נשברו. בסופו של דבר, החליט ה-UCI לדחות את האישומים האלו[3].

2018[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוסקון הורחק מהטור דה פראנס לאחר שהכה את אליה גסבר הצרפתי על הקסדה שלו.

2020[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוסקון הורחק ממרוץ קורנה–בריסל–קורנה לאחר שנתפס משליך אופניים באגרסיביות על הרוכב הבלגי ינס דבוסכרה. לאחר מכן הגדיל מוסקון לעשות ולאחר שהתבשר על פסילתו, קרע לשניים את מספר התחרות שלו לעיני המצלמה. לאחר תום המרוץ, אמר דבוסכרה:

זו סדרה של תקריות וזה תמיד אותו הבחור... זו רק לא התקרית, יש עוד תקריות. אם תשאל בפלוטון רוכב על היחסים שלו איתו, 90% יענו בשלילה

[4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'אני מוסקון בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של ג'אני מוסקון (באיטלקית) (באיטלקית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]