ג'ויס רדמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ג'וייס רדמן)
ג'ויס רדמן
Joyce Redman
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 9 בדצמבר 1915
Gosforth, ניוקאסל, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 10 במאי 2012 (בגיל 96)
פמברי, קנט, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Joyce Olivia Redman עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה אירלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1938 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ויס רדמןאנגלית: Joyce Redman; ‏9 בדצמבר 191510 במאי 2012) הייתה שחקנית קולנוע ותיאטרון אירית מועמדת שני פרסי אוסקר על הופעותייה בסרטים "טום ג'ונס" ו"אותלו".

קריית משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלה את דרכה כשחקנית על בימות תיאטרון ובהפקות טלוויזיה בריטיות והתגלתה בשנת 1942 בסרט המלחמה "אחד ממטוסנו נעלם". זכתה לתהילת עולם בתחילת ולקראת אמצע שנות ה-60 כאשר הועמדה לשני פרסי אוסקר בקטגוריית פרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר ולפרס גלובוס הזהב על הופעותייה בקומדיה "טום ג'ונס" בתפקיד גברת וויטרס ובדרמה "אותלו" בה שיחקה בתור אמיליה אשתו של נושא הדגל איגו. ב-1974 השתתפה רדמן במיני סדרה הבריטית "Notorious Woman" בתפקיד סופי דופין אמה של הסופרת הצרפתייה ז'ורז' סאנד (רוזמרי האריס). ב-1978 שיחקה רדמן בהפקת הטלוויזיה הבריטית של גלן ג'ורדן "עלובי החיים" בתור המשרתת מגלואייר. בשנת 2001 ערכה רדמן את הופעתה האחרונה במיני סדרה "ויקטוריה ואלברט" בה שיחק גם בנה קריספין.

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1949 שיחקה רדמן בתפקיד הראשי של אן בולין במחזה "אן של אלף הימים" לצידו של רקס הריסון. הופיעה לאחר מכן במחזות השייקספירים "סוף טוב הכול טוב" בתפקיד הלנה ו"נשות וינדזור העליזות" בתפקיד הגברת פורד.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רדמן נולדה בנורת'אמברלנד וגדלה במחוז מאיו, אירלנד. למדה במוסדות לימוד פרטיים באירלנד ובאקדמיה המלכותית לאמנות הדרמה. רדמן הייתה דודתה של השחקנית אמנדה רדמן. הייתה נשואה לצ'ארלס רוברטס עד ליום מותו בשנת 2001, לזוג נולדו שלושה ילדים וביניהם השחקן קריספין רדמן.

מוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

רדמן נפטרה ב-10 במאי 2012 בגיל 96 מדלקת ריאות במחוז קנט, אנגליה.

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]