ג'ון הארווי קלוג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ון הארווי קלוג
John Harvey Kellogg
לידה 26 בפברואר 1852
טיירון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 14 בדצמבר 1943 (בגיל 91)
באטל קריק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי רפואה אלטרנטיבית, תזונה אנושית, רפואה, רפואה הוליסטית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים ארצות הברית
מקום קבורה Oak Hill Cemetery עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק רופא
מקום לימודים
פרסים והוקרה היכל התהילה הלאומי לממציאים (2006) עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג אלה קלוג עריכת הנתון בוויקינתונים
הערות ביחד עם אחיו יסד את חברת קלוגס
תרומות עיקריות
קורנפלקס
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ון הארווי קלוגאנגלית: John Harvey Kellogg; ‏26 בפברואר 1852 - 14 בדצמבר 1943) רופא אמריקאי, תזונאי, ממציא ואיש עסקים, מנהל בית הבראה הוליסטי, שהתמקד במיוחד בתזונה, חוקנים והתעמלות. היה צמחוני נלהב, והוא ידוע במיוחד כממציא הקורנפלקס, יחד עם אחיו, ויל קית' קלוג (אנ')

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלוג סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת מישיגן ב-1875 ונישא לאלה ארווילה איטון ב-1879. לקלוג לא היו ילדים מכיוון שהאמין שיחסי מין אינם בריאים, אך גידל יותר מ־40 ילדים שלא היו ילדיו הביולוגיים, ואימץ באופן רשמי שבעה מהם.

קלוג זכה לפרסום כמנהל בית ההבראה בבאטל קריק. הוא התנגד לניתוחים והאמין כי הדרך הנכונה היא לשפר את אורח החיים על פי דעותיו הרפואיות שכללו בין היתר התעמלות, צמחונות, חוקן לעיתים קרובות, הינזרות ממין והיצמדות לדיאטה מפורטת שפיתח. כחלק מאותה דיאטה, קלוג פיתח לראשונה, ביחד עם אחיו, את הקורנפלקס. בעקבות מריבה עם אחיו, פתח האחרון מפעל משלו לייצור קורנפלקס שמוכר כיום כ"קלוגס". מטופל של קלוג, צ'ארלס ויליאם פוסט, פתח לאחר מכן מפעל מתחרה בשם "פוסט".

קלוג הציג חידושים רפואיים רבים ורשם מספר פטנטים על אמצעים רפואיים שפיתח. למרות התנגדותו לניתוחים, קלוג תמך באופן נלהב במילה כהליך רפואי מונע מחלות ולהפסקת אוננות, במקרה שאמצעים אחרים נכשלו. הוא המליץ לבצע את המילה ללא הרדמה. כדי למנוע אוננות של בנות, קלוג הציע שני פתרונות רפואיים: לכרות את הדגדגן (Clitoridectomy) או לשפוך עליו חומצה. ניתוחים דומים שבוצעו מסיבות רפואיות שונות היו מקובלים בסוף המאה ה-19, וקלוג ביצע פעולות אלו גם בעצמו.[1][2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ון הארווי קלוג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Gollaher, David (ספט'–נוב' 1994). "From ritual to science: the medical transformation of circumcision in America". Journal of Social History. 28 (1): 5–36. {{cite journal}}: (עזרה)
  2. ^ John Harvey Kellogg's Legacy of Cereal, Sociopathy, and Sexual Mutilation, באתר Jezebel ‏24 במאי 2016 (באנגלית)