ג'ון הייטן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ון הייטן
John E. Hyten
לידה 18 ביולי 1959 (בן 64)
האנטסוויל, אלבמה, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
  • בית הספר להנדסה ומדע שימושי של הרווארד
  • Auburn University at Montgomery
  • Virgil I. Grissom High School עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות חיל האוויר של ארצות הברית
תקופת הפעילות 1981–2021 (כ־40 שנה)
דרגה גנרל (אוויר ארצות הברית) גנרל
תפקידים בשירות
עיטורים
מדליית השירות המצוין של מחלקת ההגנה  מדליית השירות המצוין של מחלקת ההגנה
מדליית השירות המצוין של חיל האוויר מדליית השירות המצוין של חיל האוויר (2)
לגיון ההצטיינות (לגיונר) לגיון ההצטיינות (2)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ון הייטןאנגלית: John E. Hyten) הוא קצין בדימוס בדרגת גנרל בחיל האוויר של ארצות הברית, בתפקידו האחרון כיהן כסגן יושב ראש המטות המשולבים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הייטן נולד ב-18 ביולי, 1959 בהאנטסוויל שבאלבמה. למד הנדסה באוניברסיטת הרווארד במסגרת מלגה מתוכנית הכשרת קציני המילואים של חיל האוויר של ארצות הברית. ב-1981 סיים את לימודיו והתגייס לחיל האוויר. שירת כקצין הנדסה בבסיס חיל האוויר גונתר (כיום בסיס מקסוול), ראש ענף פיתוח תוכנה וראש יחידת הרכש בבסיס הלוויינים של חיל האוויר בלוס אנג'לס. מילא תפקידי מטה במשרד מזכיר חיל האוויר של ארצות הברית, בפיקוד החלל של ארצות הברית, במטה חיל האוויר ובמטות המשולבים.

בשנים 1996–1998 פיקד על טייסת מבצעי החלל 6 המפעילה לווייני מזג אוויר. ביולי 2004 מונה למפקד להק החלל 595, בעת שעסקה בהכשרת כוח אדם לתחום הפעלת מערכות החלל ובניסויים מבצעים של מערכות חלל. בין אפריל 2005 למאי 2007 פיקד על כנף החלל 50, המפעילה לווייני תקשורת, לווייני GPS, לוויני מזג אוויר, לוויני ריגול ועוד. במסגרת זו הוצב במשך כחצי שנה בבסיס של מפקדת כוחות חיל האוויר של פיקוד מרכז של ארצות הברית במזרח התיכון. שימש ראש מחלקה בפיקוד החלל של חיל האוויר, באגף המבצעים במטה חיל האוויר ובמשרד מזכיר חיל האוויר. במאי 2012 מונה לסגן מפקד פיקוד החלל של חיל האוויר.

באוגוסט 2014 קודם לדרגת גנרל ומונה למפקד פיקוד החלל של חיל האוויר, בנובמבר 2016 מונה למפקד הפיקוד האסטרטגי של ארצות הברית במחלקת ההגנה. בנובמבר 2019 מונה לסגן יושב ראש המטות המשולבים. הוא כיהן בתפקיד עד נובמבר 2021.[1]

להייטן תואר שני בניהול מאוניברסיטת אובורן ותואר ראשון בהנדסה ומדע שימושי מאוניברסיטת הרווארד. הוא נשוי ללורה ואב לשניים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ון הייטן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פרידה מג'ון היידן בטוויטר, 19 בנובמבר 2021