ג'ון מוקסלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ון מוקסלי
Jon Moxley
מוקסלי, אוקטובר 2019
מוקסלי, אוקטובר 2019
לידה 7 בדצמבר 1985 (בן 38)
סינסינטי, אוהיו, ארצות הברית
שם במה דין אמברוז
ג'ון מוקסלי
ג'ונתן מוקסלי
מוקסלי מוקס
משקל 102 ק"ג
גובה 1.85 מטר
מקום מגורים לאס וגאס, נבדה, ארצות הברית
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית יוני 2004 – הווה (כ־19 שנים)
מאמנים קודי הוק
לס טאצ'ר
ליגות AEW
NJPW
WWE
תרגילי סיום Paradigm Shift
Death Rider
מידע אישי
בן או בת זוג רנה פאקט (9 באפריל 2017–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ונתן דייוויד גודאנגלית: Jonathan David Good; נולד ב-7 בדצמבר 1985), הידוע יותר בשם הבמה שלו, ג'ון מוקסלי הוא מתאבק אמריקאי, המופיע בארגון ההיאבקות All Elite Wrestling‏ (AEW). בנוסף, הוא מופיע בארגון ההיאבקות New Japan Pro-Wrestling‏ (NJPW), שבה הוא אלוף העולם במשקל כבד הנוכחי. הוא ידוע בעיקר בשל הופעותיו בארגון ההיאבקות WWE, שבו התחרה תחת שם הבמה דין אמברוז בין השנים 2011 ל-2019.

לאחר שחתם בארגון ה-WWE תחת שם הבמה הנוכחי שלו, אמברוז התחרה במתחם הפיתוח FCW, לצד ליגת הפיתוח הנוכחית NXT במהלך שנת 2011, לפני שהצטרף לסגל הראשי בשנת 2012 כחלק מקבוצת "המגן" לצד רומן ריינס וסת' רולינס. אמברוז זכה באליפות הראשונה שלו, אליפות ארצות הברית, בעודו חבר בקבוצת "המגן". אמברוז החזיק באליפות זו במשך 351 ימים, מה שהפך אותו למחזיק השלישי בהיסטוריה באליפות ארצות הברית.

לאחר ההתפרקות של קבוצת "המגן", אמברוז זכה פעם אחת באליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד, פעמיים באליפות הבין-יבשתית ופעם אחת באליפות הזוגות של Raw (ביחד עם רולינס). כמו כן, אמברוז זכה במזוודת "כסף בבנק" בשנת 2016 והשתמש בה כדי לפדות אותה ולהפוך לאלוף ה-WWE העולמי במשקל כבד. בשל זכייתו באליפות הזוגות של Raw, אמברוז הפך לאלוף הטריפל קראון ה-27 ואלוף הגראנד סלאם השמיני, חבר קבוצת "המגן" הראשון שעשה זאת.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

Heartland Wrestling Association‏ (2004–2010)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוקסלי באחד המופעים של הארגונים העצמאיים בשנת 2010

גוד החל לעבוד עבור לס טאצ'ר בארגון Heartland Wrestling Association כנער שמכר פופקורן והקים את הזירה למופעים. בגיל 18 החל להתאמן בארגון (טאצ'ר סירב לאמן את גוד לפני שהגיע לגיל זה) תחת הדרכתם של טאצ'ר וקודי הוק. ביוני 2004, הוא ערך את הופעת הבכורה שלו תחת שם הבמה ג'ון מוקסלי. בפחות משנה, מוקסלי זכה באליפות הזוגות של הארגון ביחד עם ג'ימי טרנר, אך הפסידו את חגורות האליפות חודשיים לאחר מכן. לאחר מכן, מוקסלי חבר לשורות המתאבק ריק בירן ויחדיו הם זכו באליפות הזוגות ב-19 באוגוסט, אך הופשטו מחגורות האליפות באותו היום עקב סיבות לא ידועות.

ב-2006, מוקסלי החל לשים את עיניו על תואר האליפות במשקל כבד של הארגון תוך כדי שהוא הרכיב קבוצה שנקראה The Crew ביחד עם סמי קליהן, דיק ריק, אריק דארקסייד ופפר פארקס. ב-9 במאי, מוקסלי ניצח את פארקס וזכה באליפות במשקל כבד. הוא החזיק בתואר זה יותר מארבעה חודשים עד שהפסיד אותו לצ'אד קולייר ב-12 בספטמבר. מוקסלי זכה שוב בתואר ב-30 בדצמבר לאחר שניצח את פארקס, אך הפסיד אותה מספר ימים מאוחר יותר לבריאן ג'נינגס.

מעתה ואילך, מוקסלי חזר למחלקת הזוגות לאחר שהצטוות לשורות מאמנו לשעבר, קודי הוק. ב-12 ביוני 2007, מוקסלי והוק זכו באליפות הזוגות של הארגון, אך תקופת כהונתם כאלופים נמשכה כארבעה ימים בלבד. מוקסלי המשיך להתאבק במחלקת הזוגות במשך שארית שנת 2007 עד לתחילת שנת 2010.

בשנת 2009, מוקסלי חבר לשורות המתאבק קינג וו. הם הצליחו לזכות בתואר אליפות הזוגות פעמיים. הפעם הראשונה הייתה ב-14 באוקטובר, אך הפסידו את חגורות האליפות ב-2 בדצמבר. הפעם השנייה הייתה 17 ימים בלבד לאחר מכן.

ב-6 בינואר 2010, בעוד שהיה אלוף הזוגות, מוקסלי זכה באליפות במשקל כבד בפעם השלישית בקריירה שלו. ב-24 בפברואר, קינג וו בגד במוקסלי ומשום כך הם הפסידו את תואר אליפות הזוגות. מוקסלי הפסיד את תואר האליפות במשקל כבד ב-14 ביולי לג'רום פיליפס.

ארגונים עצמאיים (2006–2011)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוקסלי לאחר שהגן על אליפות העולם במשקל כבד של CZW נגד ניק גייג' בשנת 2010

בספטמבר 2006, מוקסלי חבר לשורות הייד ונסן, כשביחד הם זכו באליפות הזוגות של IWA. הם החזיקו בתואר במשך 69 ימים, עד שהפסידו את חגורות האליפות בחודש נובמבר. מוקסלי התאבק בשני קרבות בעבור הארגון Ring of Honor בשנת 2007. ב-23 בפברואר, כשהצטוות לאלכס פיין בהפסד לבובי דמפסי ורט' טייטוס בקרב חושך, וב-22 ביוני, בהפסד למיץ' פרנקלין בקרב חושך נוסף. מוקסלי החל לעבוד עבור ארגון ההיאבקות Dragon Gate USA בשנת 2009 וב-28 בנובמבר הוא ניצח את בי-בוי בקרב חושך (קרב שאינו שודר בטלוויזיה). ב-26 במרץ 2010, הוא חבר לשורות בריאן קנדריק בקרב זוגות שבו הם ניצחו את פול לונדון וג'ימי ג'ייקובס. לאחר הקרב, קנדריק ולונדון תקפו את מוקסלי לאחר שהם הטיחו את גופו בשולחן שנשבר כתוצאה מכך. יום לאחר מכן, הוא ערך את הופעת הבכורה שלו באירוע שלם וצפה של הארגון כשהתחרה נגד טומי דרימר בקרב הארדקור, שבו הוא ניצח. ב-8 במאי, מוקסלי ספג פציעה במהלך קרב נגד ג'ימי ג'ייקובס. ב-7 בינואר 2011, מוקסלי ואקירה טוזאווה נוצחו על ידי הומיסייד ו-BxB האלק. ב-17 באפריל 2010 במסגרת אירוע של ארגון ההיאבקות Full Impact Pro‏ (FIP), מוקסלי ניצח את רודריק סטרונג וזכה באליפות העולם במשקל כבד של FIP. הוא שימש כאלוף במשך 441 ימים עד למעמד חתימתו עם ה-WWE ביולי 2011.

כמו כן, ב-6 ביוני 2009, מוקסלי הופיע בטורניר המוות השמיני של ארגון ההיאבקות Combat Zone Wrestling‏ CZW, שנודע בקרבות ההארדקור שלו. בסיבוב הראשון, מוקסלי ניצח את בריאן דאמאג', אך בחצי הגמר הפסיד לניק גייג' בקרב משולש, שכלל בנוסף את סקוטי וורטקז. ב-25 באוקטובר, מוקסלי התחרה בטורניר המוות: החזרה לאחור של הארגון וכבר בסיבוב הראשון הפסיד לטאמבסטאק ג'ק. ב-12 בפברואר 2010 במסגרת חגיגות 11 שנים לארגון, מוקסלי ניצח את בי-בוי וזכה באליפות העולם במשקל כבד של CZW. ב-8 באוגוסט, מוקסלי הפסיד את התואר לניק גייג' בקרב משולש, שכלל בנוסף את דרייק יאנגר. שישה ימים בלבד לאחר מכן, מוקסלי זכה שוב בתואר מידי גייג' בקרב משולש, שכלל בנוסף את אגוטיסטיקו פנטסטיקו. ב-12 בפברואר 2011 במסגרת חגיגות 12 שנים לארגון, הוא הפסיד את התואר לרוברט אנטוני.

WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

Florida Championship Wrestling‏ (2011–2012)[עריכת קוד מקור | עריכה]

גוד חתם על חוזה פיתוח עם ארגון ה-WWE באמצע שנת 2011 ונשלח ישירות למחלקת הפיתוח שלהם בפלורידה לארגון FCW תחת שם הבמה דין אמברוז.

אמברוז ערך את הבכורה הטלוויזיונית שלו ב-3 ביולי, שבה איתגר לקרב את סת' רולינס. חודש לאחר מכן, השניים התחרו בקרב איירון מן של 20 דקות; קרב זה הסתיים בתיקו, כשאף אחד מהצדדים לא השיג אפילו הכרעה אחת. כתוצאה מכך, בחודש ספטמבר נקבע ביניהם קרב חוזר על אליפות FCW 15 של רולינס, כשהפעם הקרב היה איירון מן של 30 דקות; הפעם, רולינס הצליח לנצח לאחר הארכה.

לאחר מכן, אמברוז פתח בפיוד נגד ויליאם ריגל אשר נמשך מסוף שנת 2011 ועד לאמצע שנת 2012. השניים התאבקו אחד נגד השני פעמיים בסך הכל במהלך הפיוד, כשבקרב הראשון ביניהם ריגל ניצח, אך הקרב החוזר ביניהם הסתיים ללא תוצאה לאחר שאמברוז גרם לריגל לדמם מהאוזן שלו. ביולי 2012, אמברוז איתגר את רולינס לקרב על האליפות במשקל כבד של FCW, אך הוא לא הצליח לנצח ולזכות באליפות זו.

השילד (2012–2014)[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמברוז (אמצע) כחלק מקבוצת המגן

בנובמבר 2012, אמברוז ערך את הופעת הבכורה שלו באירוע השלם וצפה, סדרת ההישרדות, לצד רומן ריינס וסת' רולינס, כששלושתם ביצעו על רייבאק את מהלך הפאוורבומב המשולש על שולחן השדרנים במסגרת הקרב המרכזי המשולש על אליפות ה-WWE, מה שאיפשר לסי. אם. פאנק להצמיד את ג'ון סינה ולהגן על התואר בהצלחה. השלישייה כינתה את עצמה "המגן" והיא החלה להגיח מהקהל באופן שגרתי ולתקוף את יריביו של CM פאנק במהלך הקרבות שלו, כולל רייבאק ואלופי הזוגות של ה-WWE, הצמד Hell No (דניאל בריאן וקיין). באירוע TLC: שולחנות, סולמות וכיסאות, שנערך ב-17 בדצמבר, אמברוז, רולינס וריינס ניצחו בקרב הבכורה שלהם את הצמד Hell No ורייבאק. השילד המשיכו לסייע לפאנק לאחר האירוע TLC, גם בתוכניות Raw וגם ברויאל ראמבל, שנערך בינואר 2013. לילה לאחר הרויאל ראמבל נודע שפאנק והמנג'ר שלו, פול היימן, שילמו לקבוצת המגן ובראד מדוקס כדי לעבוד עבורם. חברי קבוצת השילד סיימו את שיתוף הפעולה שלהם עם פאנק לאחר הפיוד שלהם נגד סינה, רייבאק ושיימוס הוביל לקרב באירוע תא ההדחות, שבו השילד ניצחו. את קרב הבכורה שלהם בתוכנית Raw ערכו השילד לילה לאחר האירוע, שבו גברו על כריס ג'ריקו, רייבאק ושיימוס. בתגובה, שיימוס יצר ברית עם רנדי אורטון וביג שואו כדי להתחרות נגד השילד באירוע רסלמניה 29 בחודש אפריל; בקרב זה ברסלמניה השילד ניצחו. שבועיים לאחר מכן בתוכנית סמאקדאון, אמברוז ערך את קרב היחידים הראשון שלו נגד אנדרטייקר, שבו אמברוז הפסיד כתוצאה מהכנעה. ב-13 במאי בתוכנית Raw, רצף הניצחונות של השילד בקרבות שלושה נגד שלושה הגיע לסיומו לאחר שהם הפסידו לאלוף ה-WWE, ג'ון סינה, והצמד Hell No כתוצאה מפסילה.

באירוע חוקי אקסטרים, אמברוז ניצח את קופי קינגסטון וזכה באליפות ארצות הברית, אליפות היחידים הראשונה שלו ב-WWE. הוא הגן בהצלחה על התואר בקרב החוזר לאחר עזרה מריינס ורולינס. ב-14 ביוני בתוכנית סמאקדאון, רצף אי ההפסדים כתוצאה מהצמדה/הכנעה של השילד בקרבות שלושה נגד שלושה הסתיים לאחר שספגו הפסד מרנדי אורטון והצמד Hell No, כשבריאן הכניע את רולינס והעניק לקבוצתו את הניצחון. אמברוז הגן בהצלחה על התואר נגד קיין בשני מקרים: האחד, באירוע פייבאק, והאחר, בתוכנית Raw למחרת. חודש לאחר מכן באירוע כסף בבנק, אמברוז לקח חלק בקרב כסף בבנק על חוזה לקרב על אליפות העולם, שבו כשל בניסיון לנצח בקרב, למרות עזרה מצידם של ריינס ורולינס.

באוגוסט, השילד החלו לעבוד עבור ה-Authority. אמברוז המשיך להגן בהצלחה על אליפות ארצות הברית נגד יריבים כמו רוב ואן דאם, דולף זיגלר וביג אין לנגסטון באירועים סאמרסלאם, לילה של אלופים וגיהנום בכלוב, בהתאמה. מתיחות בין חברי קבוצת השילד החלה להיות מורגשת בחודש אוקטובר, בעיקר בין אמברוז לריינה, בטענה שאמברוז הוא היחיד שהחזיק בחגורת אליפות. באירוע סדרת ההישרדות, השילד השתתפו בקרב ההדחות המסורתי של האירוע; אמברוז היה הראשון שהודח, וריינס ניצח את הקרב כשהיה השורד היחיד בקרב. באירוע TLC,‏CM פאנק ניצח את השילד בקרב האנדיקאפ לאחר שאמברוז ביצע על ריינס את מהלך הספיר בטעות. אמברוז נכנס לקרב הרויאל ראמבל של שנת 2014 כמספר ה-11 והדיח שני משתתפים, אך הודח לאחר מכן על ידי ריינס. לילה לאחר מכן בתוכנית Raw, השילד התחרו נגד דניאל בריאן, ג'ון סינה ושיימוס בקרב אשר קבע את זהות שלושת המעפילים לקרב תא ההדחות עבור אליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד. השילד הפסידו לאחר שמשפחת וויאט (בריי וויאט, אריק רואן ולוק הארפר) הפריעה, דבר שלמעשה הצית את הפיוד בין שתי הקבוצות. באירוע תא ההדחות, השילד הפסידו למשפחת וויאט, כשאמברוז נעלם לקראת סוף הקרב.

למרות המתיחות, השילד יישרו ביניהם את ההדורים ופתחו בפיוד נגד קיין. פיוד זה הפך אותם לחביבי הקהל והוביל לקרב ברסלמניה 30, שבו השילד ניצחו את קיין והניו אייג' אאוטלוס (רוד דוג ובילי גאן). ב-28 באפריל, אמברוז עבר את המתאבק MVP והפך לאלוף ארצות הברית לזמן הארוך ביותר תחת הארגון של ה-WWE. שבוע לאחר מכן בתוכנית סמאקדאון, אמברוז הגן בהצלחה על האליפות בקרב מרובע נגד קורטיס אקסל, אלברטו דל ריו ורייבאק. לאחר מכן, השילד פתחו בפיוד נגד קבוצת אבולוציה (בטיסטה, רנדי אורטון וטריפל H), ואף ניצחו אותם בקרב שלושה נגד שלושה באירוע חוקי אקסטרים. לילה לאחר מכן בתוכנית Raw, טריפל H הכריח את אמברוז להגן על אליפות ארצות הברית בבאטל רויאל של 20 משתתפים, כשרולינס וריינס לא נטלו חלק בקרב. בקרב זה, אמברוז הצליח לשרוד עד שהפסיד לשיימוס; הפסד זה קטע תקופת כהונה של 351 ימים כאלוף. השילד ניצחו פעם נוספת את אבולוציה בקרב ללא חוקים באירוע פייבאק, שנערך בחודש יוני. לילה לאחר מכן בתוכנית Raw, רולינס בגד באמברוז וריינס, דבר שפירק את הקבוצה וגרם לרולינס להתחבר לשורות טריפל H.

פיוד עם סת' רולינס (2014–2015)[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר פירוק קבוצת המגן ביוני 2014, אמברוז היה מעורב בפיוד ממושך נגד סת' רולינס

אמברוז פתח מיד בפיוד עם רולינס, פיוד שכלל התערבויות בקרבות של האחד לשני. במהלך תקופה זו, אמברוז וריינס נפרדו בטוב לב כצוות, כשאמברוז מיתג את דמותו מחדש בעזרת לבוש חדש ומוזיקת כניסה חדשה. ב-29 ביוני, אמברוז התחרה בקרב כסף בבנק של שנת 2014 ובו רולינס ניצח לאחר שקיין תקף את אמברוז. אמברוז אמור היה להתמודד מול רולינס ב-20 ביולי באירוע באטלגראונד, אך הוא הוצא מהאולם על ידי טריפל H לאחר קטטה לפני הקרב נגד רולינס. מאוחר יותר רולינס הוכרז כמנצח בקרב כתוצאה מפרישה, מה שהניע את אמברוז לחזור לזירה ולתקוף את רולינס. בסופו של דבר, אמברוז ורולינס התאבקו באירוע סאמרסלאם, שנערך ב-17 באוגוסט במסגרת קרב חוטבי עצים, שבו אמברוז הפסיד לאחר שקיין שוב הפריע ורולינס הכה את אמברוז עם מזוודת כסף בבנק שלו. לילה לאחר מכן בתוכנית Raw, אמברוז התמודד נגד רולינס בקרב ספירות בכל מקום, שבו אמברוז הפסיד פעם נוספת לאחר הפרעה נוספת של קיין. לאחר הקרב, רולינס ביצע על אמברוז את מהלך הסיום שלו, הקורב סטומפ, על אבני הבניין, מה שהוביל לפציעת ראש כחלק מהעלילה אשר סידרה לו להיעדר מן המרקע. אמברוז חזר באירוע לילה של אלופים בחודש ספטמבר, כשהוא תקף את רולינס. הצמד נפגש פעם נוספת, הפעם לקרב גיהנום בכלוב בחודש שלאחר מכן באירוע גיהנום בכלוב, שבו אמברוז הפסיד שוב כאשר בריי וויאט, שביצע את חזרתו לארגון, התערב ותקף אותו.

אמברוז הפסיד לוויאט הן באירוע סדרת ההישרדות והן באירוע TLC. השניים התחרו ביניהם בפעם השלישית בקרב רחוב ב-22 בדצמבר בתוכנית Raw, ובו אמברוז הפסיד שוב. הפיוד בין השניים הסתיים כאשר ווייאט ניצח את אמברוז בקרב אמבולנס ב-5 בינואר 2015 בתוכנית Raw. באירוע הרויאל ראמבל, שנערך ב-25 בינואר 2015, אמברוז התחרה בקרב הרויאל ראמבל המסורתי, כשנכנס לקרב כמספר ה-25, הספיק להדיח את טייטוס אוניל, אך הודח על ידי ביג שואו וקיין. לאחר מכן, אמברוז התחיל בפיוד עם האלוף הבין יבשתי, באד ניוז בארט. הוא כשל בניסיונו לזכות בתואר מידי בארט באירועים פאסטליין ורסלמניה 31. אמברוז ניצח את לוק הארפר באירוע חוקי אקסטרים, שנערך ב-26 באפריל במסגרת קרב רחוב; זה הוא היה הניצחון הראשון של אמברוז בקרבות יחידים מאז פירוק קבוצת המגן. לילה לאחר מכן בתוכנית Raw, אמברוז התחרה בטורניר מלך הזירה 2015, אך הודח מהטורניר, כשבקרב נגד שיימוס בשלב רבע הגמר, דולף זיגלר התערב וכתוצאה מכך אמברוז נפסל.

אמברוז חזר לפיוד שלו נגד רולינס, כשהפעם הוא סבב סביב אליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד, ואף אמברוז ניצח את רולינס ב-4 במאי בתוכנית Raw בקרב שאינו היה על התואר. כתוצאה מכך, הוא התווסף לקרב האליפות שבו רולינס הגן על התואר נגד רנדי אורטון ורומן ריינס באירוע פייבאק. בקרב זה, רולינס שמר על התואר. באירוע תא ההדחות, שנערך ב-31 במאי, אמברוז התמודד נגד רולינס בקרב יחידים על חגורת אליפות. הוא ניצח בקרב כתוצאה מפסילה לאחר שרולינס דחף את השופט, אך לא זכה בתואר, מכיוון שאליפות לא יכולה להחליף ידיים בדרך של פסילה. בלי קשר, אמברוז גנב מידי רולינס את חגורת האליפות ואיתגר אותו לקרב סולם באירוע כסף בבנק, שנערך ב-14 ביוני, אך גם בקרב זה, אמברוז הפסיד וכשל בניסיונו לזכות בתואר.

אחרי אירוע זה, אמברוז חבר לשורות רומן ריינס כדי לנצח בקרב זוגות את בריי וויאט והארפר באירוע סאמרסלאם. לילה לאחר מכן בתוכנית Raw, אמברוז וריינס התחרו בקרב חוזר נגד אותם וויאט והארפר, שבמהלכו ערך ברון סטרומן את הופעת הבכורה שלו ב-WWE, וסייע לוויאט והארפר לנצח בקרב. באירוע לילה של אלופים, שנערך ב-20 בספטמבר, אמברוז, ריינס וכריס ג'ריקו, שביצע את חזרתו לארגון, הפסידו בקרב שלושה נגד שלושה לוויאט, הארפר וסטרומן. לאחר שרולינס ספג פציעה בברכו ב-3 בנובמבר, אליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד הוכרזה כפנויה; אמברוז נכנס לטורניר בן 16 איש כדי להכתיר את האלוף החדש. לאחר שניצח את טיילר בריז בסיבוב הראשון, דולף זיגלר ברבע הגמר וקווין אואנס בחצי הגמר, אמברוז הגיע בסופו של דבר לשלב הגמר לקרב המרכזי של אירוע סדרת ההישרדות, שנערך ב-22 בנובמבר, אך בקרב זה נחל הפסד לרומן ריינס.

תקופות כהונה כאלוף (2015–2017)[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שניהל פיוד על אליפות ה-WWE, אמברוז זכה בפעם השנייה באליפות הבין יבשתית, ואף החזיק בה לאורך חצי השנה הראשונה של אותה השנה.

בדצמבר, אמברוז זכה לראשונה באליפות הבין יבשתית לאחר שניצח את קווין אואנס באירוע TLC. הוא הגן בהצלחה על התואר מול אואנס ודולף זיגלר פעמים רבות בין דצמבר 2015 לינואר 2016. באירוע הרויאל ראמבל, שנערך ב-24 בינואר, אמברוז התחרה בקרב הרויאל ראמבל המסורתי שהיה על אליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד, כשנכנס כמספר ה-19, הספיק להדיח את כריס ג'ריקו, אך הודח על ידי המנצח בקרב, טריפל H. אמברוז הפסיד את האליפות הבין יבשתית ב-15 בפברואר בתוכנית Raw במהלך קרב מחומש, שבו האלוף הקודם, אואנס הצמיד את טיילר בריז וזכה בתואר.

באירוע פאסטליין, שנערך ב-21 בפברואר, אמברוז התחרה נגד רומן ריינס וברוק לסנר בקרב משולש אשר קבע את הטוען לכתר לאליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד, שנערכה ברסלמניה 32, אך הוא הפסיד בקרב לאחר שהוצמד על ידי ריינס. לילה לאחר מכן בתוכנית Raw, אמברוז איתגר את לסנר לקרב רחוב באירוע רסלמניה 32, כשהנציג של לסנר, פול היימן, נענה לאתגר זה בחיוב. לאחר מכן, הוא כשל בניסיונו לזכות באליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד לאחר שהפסיד לטריפל H באירוע רודבלוק, שנערך בחודש מרץ. כמו כן, הוא גם הפסיד ללסנר ברסלמניה 32. לאחר רסלמניה, אמברוז פתח ביריבות נגד כריס ג'ריקו. הוא הצליח לנצח את ג'ריקו באירוע פייבאק ובאירוע חוקי אקסטרים במסגרת קרב אסיילום כדי לסיים את הפיוד ביניהם.

בחודש מאי, אמברוז העפיל לקרב הכסף בבנק המסורתי של האירוע כסף בבנק, שבסופו הוא ניצח. מאוחר יותר באותו לילה, הוא פדה את מזוודת כסף בבנק שלו וניצח את רולינס כדי לזכות לראשונה באליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד. אמברוז רשם את ההגנה הראשונה שלו על התואר נגד רולינס ב-18 ביולי בתוכנית Raw, קרב שהסתיים בתיקו לאחר הצמדה כפולה. למחרת בדראפט ה-WWE של שנת 2016, אמברוז הועבר לסמאקדאון, בהיותו בחירת הדראפט הראשונה של המותג והביא עימו את אליפות ה-WWE; באותו הלילה, הוא הצמיד את רולינס כדי לשמור על האליפות. באירוע באטלגראונד, אמברוז שמר על תוארו נגד ריינס ורולינס בקרב משולש לאחר שהצמיד את ריינס לניצחון. אמברוז רשם הגנה מוצלחת נוספת, על האליפות ששונתה עתה ל"אליפות ה-WWE העולמית", נגד דולף זיגלר באירוע סאמרסלאם, שנערך בחודש אוגוסט. באירוע באקלאש, שנערך ב-11 בספטמבר, הוא הפסיד את התואר ל-AJ סטיילס לאחר שסטיילס הכה אותו בעזרת מכה מתחת לחגורה ואז ביצע עליו את מהלך הסטיילס קלאש בזמן שהשופט לא היה נוכח בזירה לראות זאת. אמברוז לא הצליח להחזיר אליו את האליפות באירוע ללא רחמים, שנערך ב-9 באוקטובר, במסגרת קרב משולש, שכלל בנוסף את ג'ון סינה, שהוצמד על ידי סטיילס. בחודש שלאחר מכן באירוע סדרת ההישרדות, אמברוז היה חלק מקבוצת סמאקדאון לצד סטיילס, בריי וויאט, רנדי אורטון ושיין מקמהן, כשהם לבסוף ניצחו את קבוצת Raw. הוא התמודד שוב נגד סטיילס, הפעם במסגרת קרב TLC: שולחנות, סולמות וכיסאות. במהלך הקרב, ג'יימס אלסוורת' הפריע ודחף את אמברוז מהסולם דרך שולחנות מרובים, מה שאיפשר לסטיילס לשמור על התואר בהצלחה. אמברוז לא הצליח להפוך למתמודד מספר אחת לאליפות ה-WWE לאחר שהפסיד בקרב הדחות מרובע, שכלל את דולף זיגלר, לוק הארפר והמיז.

ב-3 בינואר בתוכנית סמאקדאון, אמברוז גבר על המיז כדי לזכות באליפות הבין יבשתית בפעם השנייה. באירוע הרויאל ראמבל, אמברוז התחרה בקרב הרויאל ראמבל המסורתי, כששהה בקרב 27 דקות, אך הודח לבסוף על ידי ברוק לסנר. ב-12 בפברואר, אמברוז השתתף בקרב תא ההדחות על אליפות ה-WWE, שבו הדיח את ברון קורבין, אך קורבין תקף אותו לאחר מכן, מה שאיפשר למיז להדיח את אמברוז. לאחר מכן, קרב בין אמברוז לקורבין נקבע לאירוע רסלמניה 33. בקרב זה, שנערך ב-2 באפריל, אמברוז הגן בהצלחה על התואר. יומיים לאחר מכן בתוכנית סמאקדאון, אמברוז התחרה בקרב האחרון שלו עבור המותג, כשהפסיד לקורבין בקרב שאינו היה על התואר. לאחר מכן, אמברוז הועבר למותג Raw כחלק מהסופרסטאר שייק-אפ. אז, הוא המשיך לנהל את הפיוד שלו נגד המיז, כשלבסוף הוא הפסיד את התואר למיז באירוע חוקי אקסטרים בחודש יוני, מה שקטע תקופת כהונה של 152 ימים. אמברוז המשיך בפיוד נגד המיז, מה שהוביל לקרב חוזר על האליפות הבין יבשתית באירוע Great Balls of Fire, שנערך ב-9 ביולי, שבו הוא כשל בניסיונו לזכות בתואר בשל הפרעה מצד המיזטראז' (בו דאלאס וקורטיס אקסל).

האיחוד של השילד (2017–2018)[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוגוסט 2017, אמברוז התאחד עם סת' רולינס על מנת להחזיר לפעולה באופן חלקי את קבוצת המגן

ב-10 ביולי בפרק של התוכנית Raw, סת' רולינס נחלץ לעזרת אמברוז מפני תקיפה של המיז והמיזטראז'. לאחר שכשל לזכות מחדש באמונו של אמברוז, השניים התווכחו בזירה ב-14 באוגוסט בפרק של התוכנית Raw, ובסופו של דבר ניהלו תגרה ביניהם לפני קרב הזוגות שלהם מול סזארו ושיימוס. באירוע סאמרסלאם, שנערך ב-20 באוגוסט, אמברוז ורולינס ניצחו פעם נוספת את האחרונים, כשהפעם הם זכו באליפות הזוגות של Raw. זכייה זו הפכה את אמברוז לאלוף הטריפל קראון ה-27 ולאלוף הגראנד סלאם השמיני. השניים הצליחו להגן על התואר בהצלחה בקרב החוזר מול אלופי הזוגות לשעבר באירוע ללא רחמים.

ב-9 באוקטובר בפרק של התוכנית Raw, אמברוז ורולינס התאחדו עם רומן ריינס. קבוצת המגן בגלגולה המחודש הייתה אמורה להתמודד מול ברון סטרומן, סזארו, קיין, המיז ושיימוס בקרב TLC: שולחנות, סולמות וכיסאות האנדיקאפ 5 נגד 3 במסגרת האירוע TLC, אך ריינס הוחלף על ידי קורט אנגל בעקבות מחלה.[1] אמברוז, רולינס ואנגל ניצחו באותו הקרב. אמברוז ורולינס היו אמורים להתמודדים מול אלופי הזוגות של סמאקדאון, האוסוס (ג'יי אוסו וג'ימי אוסו) בקרב אלופים נגד אלופים במסגרת אירוע סדרת ההישרדות, לעומת זאת, הם הפסידו את חגורות האליפות בחזרה לסזארו ושיימוס ב-6 בנובמבר בפרק של התוכנית Raw, לאחר הסחת דעת מנציגי המותג סמאקדאון, הניו דיי (ביג אי, קופי קינגסטון ואקסבייר וודס), הפסד שקטע תקופת כהונה של 78 ימים מצד השניים. הסחת דעת זו הובילה לקיום קרב בין השילד לניו דיי באירוע סדרת ההישרדות שבועיים לאחר מכן, שבו השילד יצאו עם ידם על העליונה. בדצמבר 201, אמברוז סבל מפציעה בשרירי הזרוע, פציעה שהשביתה אותו לתקופה ממושכת של כתשעה חודשים.[2][3][4]

ב-13 באוגוסט 2018 בפרק של התוכנית Raw, אמברוז חזר ונחלץ לעזרת רולינס מפני תקיפה של דרו מקינטייר ודולף זיגלר. אמברוז הציג מראה חדש עם תספורת קצרה, זקן עבה וגוף בעל מסה גדולה יותר מבעבר. שישה ימים לאחר מכן, הוא עזר לרולינס לזכות באליפות הבין יבשתית באירוע סאמרסלאם. לילה לאחר מכן בפרק של התוכנית Raw, אמברוז ורולינס עזרו לאלוף האוניברסלי, רומן ריינס, בתקיפה על ברון סטרומן, כשהאחרון ניסה לפדות את מזוודת הכסף בבנק שלו, תקיפה זו הובילה לאיחוד מחדש של השילד. באירוע גיהנום בכלוב, שנערך ב-16 בספטמבר, אמברוז ורולינס לא צלחו במשימתם לנצח את זיגלר ומקינטייר ולזכות שוב באליפות הזוגות של Raw. באירוע סופר שואו-דאון, שנערך ב-6 באוקטובר והקתיים על אדמת אוסטרליה, השילד ניצחו בקרב שלושה נגד שלושה את זיגלר, מקינטייר וסטרומן. יומיים לאחר מכן בפרק של התוכנית Raw, הם נוצחו על ידי האחרונים בקרב החוזר בין הקבוצות. לאחר הקרב, אמברוז המתוסכל נטש את חבריו.

מגוון עלילות ועזיבה (2018–2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר חזרתו מפציעה, אמברוז הציג מראה חדש לדמותו

ב-22 באוקטובר 2018 בפרק של התוכנית Raw, רומן ריינס הודיע כי בשל מחלת הלוקמיה איתה הוא מתמודד משנת 2008 הוא נאלץ לוותר על האליפות האוניברסלית[5] כבר באותו הערב, אמברוז ורולינס ניצחו את דולף זיגלר ודרו מקינטייר וזכו באליפות הזוגות של Raw בפעם השנייה יחדיו. לעומת זאת, לאחר הקרב אמברוז תקף את רולינס וביסס את מעמדו כדמות רעה לראשונה מאז שנת 2014. שבועיים לאחר מכן בתוכנית, אמברוז תקף את רולינס פעם נוספת, מיד לאחר שרולינס נאלץ להגן על אליפות הזוגות לבדו מול הצמד AOP (אקאם ורזאר) בקרב האנדיקאפ 2 נגד 1, שבו הוא הפסיד את התואר.

שבוע לאחר מכן, אמברוז שרף את הווסט שלו שאיתו התאבק במהלך שהותו בקבוצת השילד ואף הסביר שהקבוצה החלישה אותו בזמן שהיה חלק ממנה. הוא המשיך להתגרות ברולינס במהלך השבועות שבאו לאחר מכן. בסופו של דבר, השניים התמודדו זה מול זה באירוע TLC: שולחנות, סולמות וכיסאות, שנערך ב-16 בדצמבר, בקרב שבו אמברוז יצא עם ידו על העליונה וזכה באליפות הבין יבשתית בפעם השלישית בקריירה שלו. במהלך השבועות שבאו לאחר מכן, הוא הגן בהצלחה על התואר נגד טיילר בריז, אפולו קרוז ורולינס עד שהוא איבד אותה לבובי לאשלי ב-14 בינואר 2019 בפרק של התוכנית Raw, במהלך קרב משולש אשר כלל בנוסף את רולינס; הפסד זה קטע תקופת כהונה של 29 ימים.

באירוע הרויאל ראמבל, שנערך ב-27 בינואר, בלאק התחרה בקרב הרויאל ראמבל המסורתי, כשנכנס כמספר ה-14, אך הודח על ידי אליסטר בלאק. לילה לאחר מכן בפרק של התוכנית Raw, הוא קטע את הזוכה בקרב, רולינס, וטריפל H, כשטען שרולינס לא ניצח אותו אף פעם באופן נקי ואף דרש מטריפל H לקבוע לו קרב מול רולינס, שבו אמברוז הפסיד. שעות ספורות לאחר שהתוכנית ירדה מהאוויר, דווח שאמברוז הודיע לבכירי הנהלת WWE שלא ברצונו לחדש את חוזהו והוא יעזוב זמן קצר לאחר רסלמניה 35.[6][7] הארגון לבסוף נענה לבקשתו בחיוב, כששיחרר הצהרה רשמית בנושא באתר הרשמי.{{ארגון ה-WWE מאשר את הידיעה שאמברוז יעזוב לאחר אפריל בתום חוזהו, השערות לגבי מעבר ל-AEW}}

לאחר מספר שבועות שבהם הייתה תקווה לאיחוד, אמברוז התאחד עם רולינס ועם ריינס, שחזר מהיעדרות, במהלך פרק של התוכנית Raw ב-4 במרץ, לאחר שהשניים נחלצו לעזרת אמברוז מתקיפה של ברון קורבין, בובי לאשלי, דרו מקינטייר ואליאס. באירוע פאסטליין, שנערך שישה ימים לאחר מכן, השילד ניצחו את קורבין, לאשלי ומקינטייר. בקרבות היחידים האחרונים שלו ב-WWE, אמברוז הפסיד שוב ושוב למקינטייר בפרקי התוכנית Raw.

ב-8 באפריל בפרק של התוכנית Raw, אמברוז היה אמור להתמודד מול בובי לאשלי בקרב יחידים שהוגדר כאחרון של אמברוז. לעומת זאת, הקרב לא התרחש בפועל, זאת לאחר שלאשלי העליב את אשתו של אמברוז, רנה יאנג, עלבון שגרם לפריצת תגרה בין השניים אשר הסתיים בכך שאמברוז הוטח אל תוך שולחן שדרנים. לאחר שהתוכנית ירדה מהאוויר, אמברוז הצטרף לרולינס וריינס כדי להודות למעריצים על העידוד והתמיכה בו לאורך הדרך. שבוע לאחר מכן, הוא הופיע בפעם האחרונה במסגרת התוכנית Raw. הקרב האחרון שלו בחוזה התרחש באירוע שנקרא The Shield's Final Chapter ונערך ב-21 באפריל, ובו הוא, ריינס ורולינס ניצחו פעם נוספת את קורבין, לאשלי ומקינטייר. החוזה שלו בארגון פג תוקף ב-30 באפריל.

All Elite Wrestling‏ (2019–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1 במאי, גוד פרסם וידאו בטוויטר, שבו הוא רמז על חזרתו של דמותו, ג'ון מוקסלי, כשנראה שהוא פורץ מתוך כלא. הוא ערך את הופעת הבכורה הבלתי מתוכננת שלו באירוע Double or Nothing אשר שימש כאירוע הבכורה של הארגון AEW, שנערך ב-25 במאי, כשתקף את כריס ג'ריקו, קני אומגה והשופט שניהל את הקרב בין ג'ריקו לאומגה, לאחר הקרב ביניהם. זמן קצר לאחר מכן, דווח שמוקסלי הוחתם לחוזה ארוך טווח בארגון.[8] מוקסלי ערך את קרב הבכורה שלו ב-AEW באירוע Fyter Fest, שנערך ב-29 ביוני, כשניצח את ג'ואי ג'נלה בקרב ללא סנקציות. לאחר הקרב, מוקסלי הותקף על ידי אומגה כנקמה על מעשיו הקודמים. כתוצאה מכך, קרב בין השניים הוכרז לאירוע All Out, שייערך ב-31 באוגוסט.[9] לעומת זאת, ב-23 באוגוסט, מוקסלי הוכרח לוותר על השתתפותו באירוע לאחר שאיבחנו אצלו זיהום במרפק, והוא נאלץ לעבור ניתוח כדי להסיר זאת.[10] הנהלת AEW הסירה אותו מהקרב בעקבות כך ומינתה את המתאבק פאק כמחליפו לקרב נגד קני אומגה.[11] מוקסלי ערך את חזרתו לארגון ב-2 באוקטובר במסגרת תוכנית הבכורה השבועית של הארגון, המוכרת בשם Dynamite, כשתקף את קני אומגה במהלך הקרב שלו. שבוע לאחר מכן, מוקסלי שב לפעילות בזירה, כשניצח את שון ספירס. ב-16 באוקטובר, מוקסלי ופאק הפסידו בקרב זוגות לקני אומגה ואדם פייג', זאת לאחר שמוקסלי תקף את פאק ונטש אותו להיות לבדו מול השניים. ב-23 באוקטובר, מוקסלי התחרה נגד פאק בקרב אשר הסתיים בתיקו עקב חריגה מגבולות הזמן המוקצב לשידור התוכנית. באירוע Full Gear, שנערך ב-9 בנובמבר, מוקסלי ניצח את קני אומגה בקרב ללא סנקציות. ב-13 בנובמבר, מוקסלי גבר על מייקל נאקאזווה; לאחר הקרב, הוא הציב אתגר בפני הרוסטר של AEW. מאוחר יותר באותה התוכנית, דארבי אלין נענה בחיוב לאתגר שלו. שבוע לאחר מכן, מוקסלי גבר על אותו אלין. ב-4 בדצמבר, מוקסלי ניצח את ג'ואי ג'נלה.

במהלך חודש דצמבר, מוקסלי היה מעורב בעלילה עם אלוף העולם של AEW, כריס ג'ריקו, וקבוצתו The Inner Circle, כשג'ריקו הציע למוקסלי להצטרף לקבוצה. ב-1 בינואר 2020, מוקסלי גבר על טרנט; לאחר הקרב, הוא הודיע שבפרק של התוכנית הבאה הוא ימסור את תשובתו להצעה של ג'ריקו. ב-8 בינואר, מוקסלי נענה בחיוב להצעתו, אך לאחר מספר דקות של חגיגות בזירה, מוקסלי הודיע שהוא התבדח והוא לא מעוניין להצטרף לקבוצה. לאחר מכן, הוא הטיח בקבוק שמפניה בראשו של ג'ריקו וביצע עליו את מהלך הסיום שלו, ה-Paradigm Shift, כמו גם לסמי גווארה, התחמק מג'ייק הייגר וברח אל אזור הקהל. שבוע לאחר מכן במסגרת הספיישל Bash at the Beach, מוקסלי ניצח את סמי גווארה כתוצאה מהכנעה והעפיל לקרב נגד פאק אשר קבע את זהות המועמד לאליפות העולם של AEW ב-22 בינואר; לאחר הקרב, מוקסלי הותקף על ידי חברי קבוצת The Inner Circle, כשהוא אף ספג פציעה בעינו עקב מכה של ג'ריקו בעזרת חפץ זר. ב-22 בינואר, מוקסלי ניצח את פאק וכתוצאה מכך הפך לטוען לכתר על אליפות העולם של AEW נגד ג'ריקו באירוע Revolution. ב-5 בפברואר, מוקסלי ניצח את אורטיז. שבוע לאחר מכן, הוא ניצח בקרב יחידים את סנטנה, כשלאחר הקרב הוא הותקף על ידי חברי קבוצת Inner Circle וגם על ידי ג'ף קוב, שערך בכורה מפתיעה. ב-19 בפברואר, מוקסלי ניצח בקרב יחידים את אותו קוב. באירוע Revolution, שנערך ב-29 בפברואר 2020, מוקסלי ניצח את ג'ריקו וכתוצאה מכך הפך לאלוף העולם החדש של AEW. ב-15 באפריל, מוקסלי הגן בהצלחה על התואר נגד ג'ייק הייגר בקרב ללא חוקים. ב-6 במאי, מוקסלי ניצח את פרנקי קאזריאן בקרב שאינו היה על תוארו. רגעים ספורים לאחר מכן, חברי קבוצת הדארק אורדר תקפו את מוקסלי, קאזריאן ואת קבוצתו של האחרון, SoCal Uncensored (כריסטופר דניאלס וסקורפיו סקיי). מנהיג קבוצת הדארק אורדר, מר ברודי לי, הגיע לזירה ואיתגר את מוקסלי לקרב על האליפות באירוע Double or Nothing, אתגר שאליו מוקסלי נענה בחיוב. באירוע זה, שנערך ב-23 במאי, מוקסלי גבר על לי והגן בהצלחה על תוארו. באירוע Fight for the Fallen, שנערך ב-15 ביולי, מוקסלי ניצח את בריאן קייג' כתוצאה מהכנעה טכנית. ב-5 באוגוסט בפרק של התוכנית Dynamite, מוקסלי רשם הגנה מוצלחת נוספת על התואר, הפעם מול דארבי אלין. לאחר מכן, מוקסלי נקלע לפיוד עם MJF, שניהל קמפיין בסגנון בחירות לנשיאות וטען שמגיע לקהל האוהדים אלוף טוב יותר ממה שקיים. השניים התמודדו זה מול זה באירוע All Out, שנערך ב-5 בספטמבר, ובו מוקסלי יצא עם ידו על העליונה.

בחודש בספטמבר, מוקסלי פתח בפיוד עם אדי קינגסטון. הוא רשם הגנה מוצלחת על תוארו מולו ב-23 בספטמבר בפרק של התוכנית Dynamite, כשניצח אותו כתוצאה מהכנעה שגרמה לקינגסטון להתעלף. לאחר שהגן בהצלחה על התואר מול לאנס ארצ'ר במסגרת קרב ללא פסילות ב-14 באוקטובר בפרק של התוכנית Dynamite, הוא הותקף על ידי קינגסטון, שמחה על כך שמוקסלי לא גרם לו להיכנע בקרב ביניהם. לבסוף, השניים התמודדו ביניהם פעם נוספת, הפעם במסגרת חוקי קרב "אני נכנע" באירוע Full Gear, שנערך ב-7 בנובמבר, ובו מוקסלי ניצח ושמר על תוארו. בספיישל Winter Is Coming, שנערך ב-2 בדצמבר, מוקסלי איבד את תואר אליפות העולם לקני אומגה, בצעד שקטע תקופת כהונה של 277 ימים וסימל את הפסדו הראשון של מוקסלי ב-AEW. בספיישל Beach Break, שנערך ב-3 בפברואר 2021, מוקסלי ו-Death Triangle (פאק וריי פיניקס) הפסידו לקני אומגה וה-Good Brothers (דוק גאלוס וקארל אנדרסון). באירוע Revolution, שנערך ב-7 במרץ, מוקסלי כשל בניסיונו להשיב אליו את חגורת אליפות העולם לאחר שהפסיד לאלוף, קני אומגה במסגרת קרב מוות התפוצצות חוטי תיל. ב-12 במאי, מוקסלי הגן בהצלחה על אליפות ארצות הברית במשקל כבד של IWGP מול יוג'י נאגאטה. בלילה הראשון של הספיישל Fyter Fest, שנערך ב-14 ביולי, מוקסלי ניצח את קארל אנדרסון. שבוע לאחר מכן במסגרת הלילה השני של ספיישל זה, מוקסלי איבד את אליפות ארצות הברית במשקל כבד של IWGP ללאנס ארצ'ר לאחר שהפסיד לאחרון בקרב מוות טקסס. ב-20 באוגוסט בפרק הספיישל The First Dance של התוכנית השבועית Rampage, מוקסלי גבר על דניאל גרסיה. באירוע All Out, שנערך ב-5 בספטמבר, מוקסלי ניצח את סאטוסי קוג'ימה; לאחר הקרב, הוא הותקף על ידי מתאבק NJPW, מינורו סוזוקי, שביצע את הבכורה שלו בארגון. ב-27 באוקטובר בפרק של התוכנית Dynamite, מוקסלי גבר על פרסטון "10" ואנס במסגרת הסיבוב הראשון של טורניר ההדחות על המועמדות לאליפות העולם של AEW; לעומת זאת, הוא הוסר מהקרב בסיבוב הבא מול אורנג' קאסידי, זאת לאחר שהוא נכנס לתוכנית טיפול באלכוהול בחייו האישיים. מי שהוכרז כממלא מקומו בטורניר היה מירו. מוקסלי שב לפעילות בארגון ב-19 בינואר 2022 בפרק של התוכנית Dynamite. יומיים לאחר מכן בפרק של התוכנית Rampage, מוקסלי גבר על אית'ן פייג'. ב-28 בינואר בפרק של התוכנית Rampage, מוקסלי רשם ניצחון נוסף, הפעם על אנתוני בואנס. ב-9 בפברואר בפרק של התוכנית Dynamite, מוקסלי ביחד עם CM פאנק ניצחו את FTR (קאש וילר ודקס הרווד). באירוע Revolution, שנערך ב-6 במרץ, מוקסלי ניצח את בריאן דניאלסון. ב-30 במרץ בפרק של התוכנית Dynamite, מוקסלי גבר על ג'יי לית'ל. ב-8 באפריל בפרק של התוכנית Rampage, מוקסלי ניצח את וילר יוטה. ב-1 ביוני בפרק של התוכנית Dynamite, מוקסלי רשם ניצחון על דניאל גרסיה. ב-8 ביוני בפרק של התוכנית Dynamite, מוקסלי ניצח את קייל אוריילי בקרב אשר קבע מי יקבל קרב עתידי על אליפות העולם הזמנית של AEW באירוע Forbidden Door. באירוע זה, שנערך ב-26 ביוני, מוקסלי ניצח את הירושי טנהאשי וזכה באליפות העולם הזמנית. הוא רשם הגנה מוצלחת על תוארו לאחר שניצח את ברודי קינג ב-6 ביולי בפרק של התוכנית Dynamite. ב-27 ביולי במסגרת פרק הספיישל Fight for the Fallen של התוכנית Dynamite, הוא ניצח את רוש ושמר על תוארו. ב-10 באוגוסט בפרק של התוכנית Dynamite, מוקסלי הגן בהצלחה על אליפות העולם, כשהכניע לניצחון את כריס ג'ריקו. שבועיים לאחר מכן, מוקסלי ניצח את אלוף העולם בפועל, CM פאנק לאחר שלוש דקות בלבד וכתוצאה מכך הפך לאלוף העולם הבלתי מעורער של AEW. ב-31 באוגוסט, מוקסלי הציב אתגר פתוח בפני מתאבקי הארגון לקרב על תוארו, אתגר שנענה בחיוב על ידי אותו פאנק. הקרב ביניהם התקיים באירוע All Out, שנערך ב-4 בספטמבר ובו מוקסלי נוצח על ידי פאנק, הפסד שקטע תקופת כהונה קצרה של אחד עשר ימים בלבד. זמן קצר לאחר האירוע, פאנק הושעה על ידי AEW, זאת לאחר שנקלע לעימות פיזי במהלך מסיבת עיתונאים עם קני אומגה והיאנג באקס. כתוצאה מכך, אליפות העולם של AEW נותרה ללא אלוף, ומוקסלי הוכנס לטורניר אשר הכתיר אלוף עולם חדש. מוקסלי הגיע עד למעמד הגמר בפרק הספיישל Grand Slam של התוכנית Dynamite, שהתקיים ב-21 בספטמבר, ובו הוא ניצח את בריאן דניאלסון כדי להפוך לאלוף העולם של AEW בפעם השלישית בקריירה.

New Japan Pro-Wrestling‏ (2019–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שבועות שבהם ארגון NJPW פרסם סרטונים אודות איש מסתורי אשר רודף אחר ג'וס רובינסון, כשלבסוף מוקסלי נחשף כאיש זה. המנכ"ל של AEW, טוני חאן, הצהיר שהוא יאפשר למוקסלי להתחרות בארגונים מסביב לעולם במקביל לפעילותו ב-AEW במהלך הקיץ עד שעסקת הטלוויזיה של AEW תיכנס לתוקף בסתיו. ב-5 ביוני, מוקסלי ערך את קרב הבכורה שלו ב-NJPW והוא ניצח את ג'וס רובינסון בקרב על אליפות ארצות הברית במשקל כבד של IWGP וכתוצאה מכך הפך לאלוף החדש.

ב-13 באוקטובר, מוקסלי הופשט מחגורת אליפות ארצות הברית במשקל כבד של IWGP, מכיוון שלא היה יכול להגן על התואר בשל טייפון האגיביס. הוא היה אמור להגן על תוארו בקרב ללא פסילות נגד ג'וס רובינסון באירוע King of Pro-Wrestling.[12] לאנס ארצ'ר היה זה שהחליף אותו וניצח את רובינסון כדי לזכות באליפות. ב-9 בדצמבר, מוקסלי חזר ותקף גם את ארצ'ר וגם את מינורו סוזוקי לאחר הקרב של ארצ'ר. הוא אף איתגר אותו לקרב מוות טקסני על תוארו באירוע הדגל, רסל קינגדום 14. במהלך הלילה הראשון של האירוע, שנערך ב-4 בינואר 2020, הוא ניצח את ארצ'ר כתוצאה מנוקאאוט וכתוצאה מכך זכה באליפות ארצות הברית במשקל כבד של IWGP בפעם השנייה. בד בבד, הפיוד שלו מול רובינסון הגיע לסיומו בלילה השני של אירוע זה, כשהצליח לשמור על התואר בהצלחה מולו. לאחר הקרב, הוא הותקף על ידי סוזוקי. חודש לאחר מכן במסגרת האירוע The New Beginning in Osaka, הוא רשם הגנה מוצלחת על תוארו מול אותו סוזוקי. לאחר מכן, הוא נעדר מ-NJPW עקב מגפת הקורונה. את חזרתו ביצע באירוע רסל קינגדום 15, שנערך ב-4 בינואר 2021 במהלך פרומו שהוקלט מראש. ב-8 בספטמבר בפרק של התוכנית Dynamite, מוקסלי ניצח את מינורו סוזוקי.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה כותרת תפקיד
2015 12 סיבובים חוזרים: הנעילה ג'ון שו
2016 Countdown את עצמו

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה כותרת תפקיד
2014,
2017-2016
Total Divas אורח (עונות 2, 5 ו-7)
דמות משנית (עונה 6): 11 פרקים

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2013, הוא החל לצאת עם מגישת השידור של ה-WWE, רנה יאנג.[13] הזוג התחתן ב-9 באפריל 2017.[14]

גוד ידוע כאדם פרטי, שאינו מרבה להשתמש ברשתות החברתיות, ואף אמר בשנת 2014: "אני לא מרגיש את הצורך להיפתח לרעיון שבו כל בן אדם בעולם עם פלאפון או מחשב יוכל לעקוב אחריי. אני לא מבין את זה; להיות מחובר לכל בן אדם ברמת שטחית כמו זה. זה באמת לא בשבילי".[15]

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמברוז כאלוף ה-WWE

אליפות הבין אטלנטית של AEW (פעם אחת)

  • הישגים בארגון ההיאבקות Combat Zone Wrestling - CZW
    • אליפות העולם במשקל כבד של CZW (פעמיים)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Full Impact Pro - FIP
    • אליפות העולם במשקל כבד של FIP (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות New Japan Pro Wrestling - NJPW
    • אליפות ארצות הברית במשקל כבד של IWGP (פעמיים)
    • אליפות העולם במשקל כבד של IWJP (פעם אחת, נוכחי)
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated - PWI
    • PWI דירג אותו במקום ה-1 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2020
    • פיוד השנה (2014) נגד סת' רולינס
    • המתאבק הפופולרי ביותר של השנה (2014, 2015)
  • הישגים במגזין הספורט Sports Illustrated
    • דורג במקום ה-2 מתוך 10 המתאבקים הטובים ביותר של השנה (2020)
  • הישגים במגזין ההיאבקות Wrestling Observer Newsletter - WON

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ון מוקסלי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]